چشم شهروند نرم افزاری برای ارتباط با شهرداری

به گزارش کوه سفید، فاطمه کاظمی- همدان ـ خبرنگار :دستور راه اندازی مرکز سامانه جامع مدیریت شهری 137 شهرداری همدان به عنوان اولین دستور کاری شهردار همدان 19 ماه قبل صادر و این مرکز پیروز شد در این مدت توجه شهروندان را به خود جلب کند.

چشم شهروند نرم افزاری برای ارتباط با شهرداری

با راه اندازی این سامانه، شهروندان برای طرح مسائل و مسائل شهری به مراجعه حضوری احتیاج ندارند و به وسیله ارتباط با این سامانه می توانند درخواست های خود را با مدیران شهری در میان بگذراند و به حل آنها امیدوار باشند. رصد عملکرد مدیران شهری از دیگر مزایای این سامانه به شمار می رود و باعث شده است مجموعه مدیریت شهری نتواند درباره عملکرد خود آمار و ارقام ساختگی ارائه دهد، چراکه نحوه عملکرد هر بخش این مجموعه به صورت آنلاین رصد می گردد و در اختیار شهروندان قرار می گیرد. اکنون در اقدامی مهم، مدیران سامانه 137 نرم افزار هوشمند این سامانه را با عنوان چشم شهروند طراحی نموده اند و به زودی برای دانلود در اختیار شهروندان قرار می دهند. با نصب این نرم افزار روی گوشی تلفن همراه، دیگر احتیاجی به تماس با سامانه 137 نیست و شهروندان می توانند با ثبت درخواست های خود در آن پیگیر مسائل و مسائل شهری باشند.

  • 120 هزار تماس

مدیر سابق مرکز 137 شهرداری همدان به خبرنگاران می گوید: ظرف 6 ماه اول در طول فعالیت غیررسمی با برگزاری 250 جلسه تخصصی با واحدهای مختلف شهرداری اعم از معاونت ها، مناطق، سازمان ها و واحدهای تابعه شهرداری 1100 خدمت و 600 نفر از کارکنان و کارشناسان و مدیران دوایر مختلف شهرداری را به صورت مستقیم شناسایی کردیم و پیروز شدیم زمان بندی انجام کارها را هم تعیین کنیم. در 6 ماه دوم سال کاری سامانه، 6 نرم افزار کاملا حرفه ای و تخصصی روز جهان را راه اندازی کردیم و نحوه استفاده از آنها را به 600 نفر از کارکنان شهرداری آموزش دادیم. نام کاربری و رمز عبور این نرم افزارها را در 3 لایه اینترنت داخلی با وی پی ان و کاملا محافظت شده و ایمن، با انجام تست نفوذ به نرم افزار و روی بستر وب و گوشی تلفن همراه در اختیار 600 نفر از کارکنان شهرداری قرار دادیم. محمد گلشن می افزاید: تا به امروز بیش از 120 هزار تماس با مرکز 137 شهرداری همدان گرفته شده و حدود 17 هزار درخواست شهروندان پیگیری و رضایت 79 درصدی شهروندان کسب شده است.

  • راه های ارتباط با سامانه

مدیر سابق مرکز 137 شهرداری درباره راه های ارتباطی شهروندان با سامانه 137 بیان می نماید: برای این که شهروندان همدانی بتوانند با مرکز سامانه جامع مدیریت شهری 137 همدان ارتباط برقرار نمایند چند درگاه ورودی تعریف شده است. تلفن شبانه روزی 137 که شهروندان می توانند به صورت 24 ساعته با آن تماس بگیرند و مسائل و مسائل شهری را در میان بگذارند، سامانه های پیغام کوتاه 1005137 و 1000137177137، سامانه صندوق صوتی و سامانه صندوق پستی [email protected] از جمله این درگاه هاست.

گلشن راه اندازی نرم افزار چشم شهروند را از دیگر اقدامات برای برقراری ارتباط آسان شهروندان با سامانه 137 می داند و می گوید: در نرم افزار چشم شهروند 137 شهرداری همدان که نسخه اندروید آن آماده شده است و به زودی در کافه بازار قرار می گیرد، 1100 خدمت در قالب 40 گروه موضوعی طبقه بندی شده است و به زودی روی گوشی تلفن همراه شهروندان همدانی قابلیت نصب خواهدداشت. وی ادامه می دهد: این نرم افزار به زودی روی پورتال شهرداری همدان به آدرس www.hamedan.ir، بستر کافه بازار و پلی استور قابلیت دانلود خواهد داشت. شهروندان می توانند این نرم افزار را روی گوشی های تلفن همراه خود نصب نمایند و برای طرح مسائل و مسائل شهری به تماس با مرکز احتیاجی نیست.

  • راهنما

مدیر سابق مرکز 137 شهرداری درباره نحوه استفاده از این نرم افزار می گوید: شهروندان در صفحه اول این نرم افزار باید ثبت نام و نام و نام خانوادگی، کد ملی، مدرک تحصیلی و جنسیت خود را تعیین نمایند. آنها همچنین می توانند برای خود رمز عبور تعریف نمایند. گلشن خاطرنشان می نماید: 1100 خدمت در قالب 40 گروه موضوعی در این سامانه تعریف شده است و شهروندان می توانند مسائل و مسائلی مانند ترمیم، بهسازی و نوسازی آسفالت، مقایسه فنی، مباحث ترافیکی، خدمات تاکسیرانی و اتوبوسرانی، آتش نشانی، برف روبی، آب گرفتگی و لایروبی، شکایت و تقدیر از کارکنان شهرداری، ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی و مسائل مانند این را با مدیران شهری در میان بگذراند و حل آنها را پیگیری نمایند.

وی شرح می دهد: شهروندان می توانند متن درخواست و آدرس خودشان را هم برای ما ارسال نمایند. همچنین می توانند درخواست هایشان را با عکس، فیلم و صدا برای سامانه 137 به صورت مستند ارسال نمایند. همکاران من در واحد ابلاغ موظفند روزانه این مباحث را استخراج نمایند و پس از ویرایش به واحدهای مختلف شهرداری بفرستند. همکاران من در واحدهای مختلف شهرداری نیز موظفند جوابگوی درخواست های شهروندان باشند.

مدیر سابق مرکز 137 شهرداری می افزاید: این نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده است و ما امیدواریم با استقبال شهروندان از آن در راستا هرچه بیشتر هوشمند کردن خدمات مدیریت شهری حرکت کنیم. استفاده از این نرم افزار مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد داشت و مسائل و مسائل شهری در مدت زمان کمتری به گوش مدیران شهری خواهد رسید. رصد نحوه پیگیری این درخواست ها توسط مدیران شهری نیز برعهده ماست و نتیجه آن نیز به وسیله رسانه ها در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 38

به "چشم شهروند نرم افزاری برای ارتباط با شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم شهروند نرم افزاری برای ارتباط با شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید