چین دو نهاد آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش کوه سفید، ایسنا نوشت:وزارت خارجه چین اظهار داشت، مقام های این کشور امروز (آدینه) دو نهاد آمریکایی را بابت نقض اصل چین واحد تحریم نموده اند.

چین دو نهاد آمریکایی را تحریم کرد

این دو نهاد آمریکایی به نام های موسسه هادسون و کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان هستند که به وسیله مقام های چینی بابت نقض اصل چین واحد و ارتباط با تایوان تحریم شده اند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، این دو موسسه برای تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان پلتفورمی را برای شرکت در فعالیت های جدایی طلبانه در سرزمین ایالات متحده فراهم نموده اند که به صورت جدی، نقض نماینده اصل چین واحد و مفاد اطلاعیه های مشترک آمریکا و چین است.

این وزارتخانه بعلاوه خاطرنشان کرد، این اقدامات به صورت جدی مخرب یکپارچگی قلمرو و حق حاکمیت چین هستند.

در این بیانیه بعلاوه آمده است که از امروز دانشگاه ها، موسسات و سایر سازمان ها و اتباع چینی از تنظیم قراردادها و مبادلات، همکاری و انجام سایر فعالیت ها با این دو موسسه آمریکایی منع شده اند. چهار رئیس این نهادها از ورود به چین منع شده و ویزای چین برای آنها صادر نمی گردد. بعلاوه سازمان ها و اتباع چینی از مشارکت در فعالیت با افراد تحریم شده که دارایی های آنها در چین مسدود می گردد، منع می شوند.

در بیانیه وزارت خارجه چین در ادامه ذکر شده است: دولت پکن بعلاوه اندیشکده تایوانی بنیاد منظره و شورای لیبرال ها و دموکرات های آسیایی که یک سازمان منطقه ای تایوانی متشکل از احزاب سیاسی لیبرال دموکرات در آسیاست را تحریم نموده است.

به گفته پکن، این نهادها به دستور حزب دموکراتیک ترقی خواه و به بهانه دموکراسی و آزادی، استقلال تایوان را از چین ترویج و با اقدامات خود اصل چین واحد را نقض می نمایند.

مقام های این نهادها نیز از ورود به چین و بعلاوه منطقه ها هنگ کنگ و ماکائو تحت کنترل پکن منع شده اند. سازمان ها و اتباع چین نیز از همکاری و معاملات با این سازمان ها منع شده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1908

به "چین دو نهاد آمریکایی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین دو نهاد آمریکایی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید