ژاپن از احتمال تعویق المپیک 2020 به دلیل شیوع کرونا اطلاع داد

به گزارش کوه سفید، نخست وزیر ژاپن برای اولین بار از احتمال تعویق المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس ناشناخته کووید-19 اطلاع داد.

ژاپن از احتمال تعویق المپیک 2020 به دلیل شیوع کرونا اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) برای اولین بار اظهار داشت در صورتیکه به واسطه شیوع ویروس کرونا، المپیک 2020 توکیو به شکل کامل قابل برگزاری نباشد، این رخداد جهانی به تعویق خواهد افتاد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، آبه توضیح داد گرچه لغو بازیهای المپیک جزء گزینه ها نیست اما در صورتیکه المپیک 2020 توکیو به صورت کامل برگزار نگردد، آن را به تعویق می اندازیم.

وی به مجلس کشور خود گفت: اگر اوضاع سخت گردد، ممکن است چاره ای جز آنالیز گزینه تعویق بازی ها نداشته باشیم.

نخست وزیر ژاپن شرح داد که نظرات خود را روز گذشته به یوشیرو موری رئیس کمیته برگزار کننده المپیک ژاپن منتقل نموده است و وی نیز در مورد این موضوع با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت وگو نموده است.

از طرف دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که کمیته بین المللی المپیک به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفته است که مسابقات 2020 توکیو را به تعویق بیاندازد.

طبق تصمیم جدید کمیته بین المللی المپیک، بازی های المپیک 2020 توکیو در تاریخ قبلی 24 ژوئیه تا نهم آگوست (سوم تا 19 مرداد 99) برگزار نخواهد شد.

تسریع شیوع ویروس کرونا در جهان در حالی موجی از نگرانی ها را در میان تمامی کشورهای جهان به وجود آورده است که طبق جدیدترین آمار و ارقام تا روز گذشته (یکشنبه)، 339 هزار و 9 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 14 هزار و 689 نفر نیز جان خود را تا به امروز از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 556

به "ژاپن از احتمال تعویق المپیک 2020 به دلیل شیوع کرونا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن از احتمال تعویق المپیک 2020 به دلیل شیوع کرونا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید