کارگران بخاطر تعلل دولت در تصویب حق مسکن 300 هزاری بسیار شاکی اند

به گزارش کوه سفید، عضو کمیته مزد شورای عالی کار با اشاره به مصوبه افزایش حق مسکن کارگران گفت: میزان حق مسکن کارگران با رشد سرسام آور اجاره بها صرفاً یاری هزینه ای بیش نیست. سال جاری جهش بسیاری در بحث مسکن در شهر های عظیم داشته ایم.

کارگران بخاطر تعلل دولت در تصویب حق مسکن 300 هزاری بسیار شاکی اند

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدرضا تاجیک، عضو کمیته مزد شورای عالی کار درباره حق مسکن کارگران می گوید:طبق پیگیری هایی که داشتیم اعلام کردند که وزیر درحال پیگیری است، اما متأسفانه این موضوع قابل قبول نیست.

وی ادامه داد:قیمت مسکن درسراسر کشور افزایش افسارگسیخته داشته است. سال جاری جهش بسیار بالایی در بحث مسکن به خصوص در شهر های عظیم داشته ایم. در شهر های عظیم قیمت ها بسیار افزایش یافت. افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن صرفاً کمکی به صرفه کارگران بود وگرنه دردی در زمینه مسکن دوا نمی کرد.

تاجیک اضافه نمود: چند ماه از سال جدید گذشته است و هنوز حق مسکن 200 هزار تومانی کارگران که شورای عالی کار یک ماه پیش آن را مصوب نموده بود پرداخت نشده است. مقرر بود این حق مسکن از ابتدای تیرماه پرداخت گردد و این درحالی است که در چند ماه اخیر قیمت مسکن و اجاره مسکن شرایط سرسام آوری پیدا نموده است.

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه حق مسکن کارگران با وجود رشد سرسام آور قیمت اجاره پرداخت نشده است گفت: با پیگیری هایی که از وزارت کار داشتیم اعلام کردند که حتما قبل از مرداد ماه 99، شرایط حق مسکن به نتیجه برسد. اما اکنون 6 مرداد است و خبری از تصویب مصوبه افزایش حق مسکن نیست.

نماینده کارگری در شورای عالی کار ادامه داد: هر زمانی که حق مسکن کارگران تصویب و اجرایی گردد، معوقات آن از اول تیر ماه به آن ها پرداخت می گردد. مصوبه افزایش حق مسکن صورتجلسه شورای عالی کار است که به امضای وزیر صنعت و وزیرکار رسیده است و باید هر چه سریعتر تصویب گردد. وزیرکار به ما قول داده بودند که این مصوبه در کوتاهترین زمان عملیاتی می گردد. کارگران در مورد این موضوع بسیار شاکی هستند و دائماً از ما سوال می نمایند، مطالباتشان را پیگیری و آنالیز کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 718

به "کارگران بخاطر تعلل دولت در تصویب حق مسکن 300 هزاری بسیار شاکی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران بخاطر تعلل دولت در تصویب حق مسکن 300 هزاری بسیار شاکی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید