کرزی: انتخابات آمریکا تأثیری بر فرایند صلح ندارد، افغان ها برای منافع خارجی ها قربانی می شوند

به گزارش کوه سفید، رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که انتخابات آمریکا بر فرایند صلح این کشور تأثیری نخواهد داشت و افغان ها نیز برای اهداف کلان خارجی ها در حال کشته شدن هستند.

کرزی: انتخابات آمریکا تأثیری بر فرایند صلح ندارد، افغان ها برای منافع خارجی ها قربانی می شوند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیری بر فرایند صلح این کشور نخواهد داشت و اهداف کلی آمریکا صرف نظر از نتیجه انتخابات مشابه است.

وی با اشاره به نقش پاکستان در فرایند صلح نیز اضافه کرد: برقراری صلح در افغانستان یک مسئله و معامله آمریکا و پاکستان بر سر ما موضع دیگری است که مخالف آن هستیم و در برابرش مقاومت کردیم؛ دقیقاً همین معاملات بین آمریکا و پاکستان بود که پس از خروج شوروی ما را به رنجی که امروز داریم، دچار کرد.

کرزی با تأکید بر ضرورت اجماع منطقه ای در فرایند صلح و عدم معامله پنهانی درباره افغانستان نیز گفت: ما خواهان شفافیت هستیم، ما نمی خواهیم افغانستان محلی برای تضاد منافع کشورها باشد، ما نمی خواهیم افغانستان محل رقابت قدرت ها باشد.

وی اضافه کرد: این جنگ افغان ها یا جنگی برای منافع افغان ها نیست، بلکه آنها برای اهداف بزرگتر خارجی ها در حال کشته شدن هستند.

رئیس جمهور افغانستان با تأکید بر نقش کلیدی آمریکا و پاکستان در فرایند صلح نیز توضیح داد: اگر نیت آمریکا و پاکستان به آمدن صلح در افغانستان باشد، مذاکرات موفقیت آمیز خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 950

به "کرزی: انتخابات آمریکا تأثیری بر فرایند صلح ندارد، افغان ها برای منافع خارجی ها قربانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: انتخابات آمریکا تأثیری بر فرایند صلح ندارد، افغان ها برای منافع خارجی ها قربانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید