کرونا، سخت ترین رکود مالی دوران بعد از جنگ جهانی در انتظار آلمان

به گزارش کوه سفید، وزارت اقتصاد آلمان امروز در گزارشی کاهش رشد مالی بیش از 6درصد را در امسال میلادی به دلیل شیوع کرونا برای این کشور پیش بینی و اعلام نمود که سخت ترین رکود مالی دوران بعد از جنگ در انتظار آلمان است.

کرونا، سخت ترین رکود مالی دوران بعد از جنگ جهانی در انتظار آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، دولت آلمان یک کاهش رشد مالی بیش از 6 درصد را در امسال میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا برای آلمان پیش بینی نموده است.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در ارائه گزارش بهاره مالی در برلین خاطرنشان کرد که فراوری ناخالص ملی در امسال میلادی حدود 6.3 درصد کاهش خواهد داشت.

وی البته خاطرنشان کرد که برای سال آینده در جریان بهبود اوضاع مالی انتظار افزایش رشد مالی حدود 5.2درصدی برای این کشور را دارد.

آلتمایر تأکید کرد که پیش بینی می گردد که بیشترین رکود مالی در جریان سه ماهه دوم امسال میلادی اتفاق بیفتد. وی سخت ترین رکود مالی دوران بعد از جنگ جهانی را در انتظار آلمان دانست.

در بعضی موارد هم دولت آلمان انتظار کاهش 11.6درصدی صادرات در سال 2020 را دارد. بر اساس پیش بینی وزارت اقتصاد آلمان همچنین میزان واردات این کشور هم در امسال به طرز چشمگیری و حدود 8.2 درصد کاهش خواهد داشت.

بر اساس پیش بینی وزارت اقتصاد آلمان بازار کار آلمان هم در امسال میلادی تحت فشار بالایی قرار خواهد گرفت و تعداد افراد شاغل به احتمال زیاد 370 هزار نفر کم خواهد شد، به ویژه خدمات میزبانی از مهمانان، تجارت و شرکت ها تحت تأثیر این شرایط قرار خواهند گرفت.

بر این اساس میزان دورکاری هم در ماه مارس و آوریل به اندازه بی سابقه ای در آلمان افزایش پیدا نموده است و نرخ بیکاری سالانه احتمالاً حدود 5.8 درصد افزایش خواهد داشت.

در این شرایط هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم توافق بین بعضی کشورهای اروپایی برای امکان فعال کردن سفرهای تابستانی فرامرزی را رد نمی کند. وی یک راه چاره اروپایی در این راستا را مطلوب دانسته البته با توجه به شرایط متفاوت شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی امکان به وجود آمدن اختلاف نظرها در این باره را رد نکرد.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم مجدداً خواهان رعایت احتیاط در کاهش محدودیت های ضدکرونایی شده است.

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم درباره کاهش سریع محدودیت های ضدکرونایی هشدار داده تأکید کرد: ما نباید به راحتی موفقیت هایی را که در زمینه مبارزه با شیوع کرونا به دست آورده ایم در معرض خطر قرار دهیم.

لهستان هم مرزهای خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از 13 ماه مارس به روی اتباع خارجی بسته است. این قانون سبب حادثه تیراندازی در مرزهای این کشور با جمهوری چک شده است. نیروهای لهستانی بعد از اینکه یک تبعه آلمانی بدون اجازه از مرزها عبور کرد به سمت وی شلیک کردند.

آلمان به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن قرار گرفته است. بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 160479 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 6374 نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 619

به "کرونا، سخت ترین رکود مالی دوران بعد از جنگ جهانی در انتظار آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، سخت ترین رکود مالی دوران بعد از جنگ جهانی در انتظار آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید