کشته و زخمی شدن 6 صلحبان سازمان ملل در مالی

به گزارش کوه سفید، در جریان یک انفجار در کشور مالی 6 صلحبان سازمان ملل کشته و زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن 6 صلحبان سازمان ملل در مالی

سازمان ملل

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد که بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده در کشور آفریقایی مالی، یک صلحبان سازمان ملل کشته و 5 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

این گزارش به نقل از اولیور سالگادو سخنگوی صلحبانان سازمان ملل در آفریقا (مینوسما) بیان نمود که این دسته از همکاران آنها در حال گشت زنی در نزدیکی شهرک آگولهوک در شمال غرب قاره آفریقا بودند که با یک بمب کنار جاده ای برخورد کرده و دچار تلفات شدند.

براساس این گزارش، یک گروه افراطی وابسته به القاعده در مغرب اسلامی موسوم به آکیم بلافاصله بعد از این حمله، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

صلحبان

محمد صالح اندیف سرپرست نیروهای مینوسما ضمن محکوم کردن این حمله و افراط گرایی ها در سراسر جهان گفت که این قبیل اقدامات غیربشری موجب شد بیش از 200 صلحبان سازمان ملل از سال 2013 تا کنون در آفریقا جان خود را از دست بدهند.

سالگادو همچنین از انجام حمله ای مشابه دیگری به نیروهای صلحبان سازمان ملل در نزدیکی مرکز شهر باندیگارا در کشور مالی خبر داد و افزود که خوشبختانه این اقدام تروریستی جز خسارت ناچیز، تلفاتی در پی نداشت.

انفجار مالی

معمولا شاخه القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت این قبیل عملیات را بر عهده می گیرد. این گروه همچنین مسئولیت حمله به پایگاه نیروهای وابسته به سازمان ملل در تیمبوکتو در غرب مالی در 5 فوریه سال جاری را بر عهده گرفت.

شمال مالی در سال 2012 به طور موقت به دست شبه نظامیان افراطی افتاد. تنها با کمک فرانسه بود که مالی توانست این افراد وابسته به القاعده را به عقب براند. در حال حاضر مانند گذشته همچنان گروه های افراطی در منطقه فعال هستند و هرازگاهی دست به عملیات می زنند.

صلح بانان سازمان ملل متحد از حمایت سربازان آلمانی برخوردار هستند. مجلس آلمان در ماه ژانویه گذشته تصمیم گرفت که این مأموریت را گسترش داده و تعداد سربازان مستقر در مالی را به 650 نفر برساند.

با وجود خطرناک بودن شمال مالی قرار است ارتشیان آلمانی در همین منطقه مستقر شوند و در آنجا از واحدهای هلندی حمایت کنند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 94

به "کشته و زخمی شدن 6 صلحبان سازمان ملل در مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته و زخمی شدن 6 صلحبان سازمان ملل در مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید