کشور با این میزان درآمد مالیاتی اداره نمی شود

به گزارش کوه سفید، شیراز- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: درآمد مالیاتی کل کشور تنها 7-8 درصد از کل درآمد حقوق و دستمزد در کشور است و نمی توان با این میزان مالیات کشور را اداره کرد

کشور با این میزان درآمد مالیاتی اداره نمی شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگار مهر، امیدعلی پارسا شامگاه سه شنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی فارس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار گشت، تاکید کرد: مجموعه درآمد های کشور به گونه ای است که اداره کشور با اقتصادیات ها امکان پذیر نیست و باید تجدید نظر در این خصوص صورت بگیرد.

او ادامه داد: بخش قابل توجه ای از مجموعه اقتصادیاتی کشور تمامی قوانین را مو به مو اجرا می کنند و هیچ مسئله ای در اجرای قانون در این بخش موجود ندارد.

رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور با بیان اینکه نقص هایی در مجموعه اقتصادیاتی وجود دارد اما باید به سمت جهت درست حرکت کنیم، اضافه نمود: باید دسترسی به ریز داده های مردم طبق حکم 169 قانون اقتصادیاتی به نیابت از حاکمیت در اختیار داشته باشیم تا متناسب با آنها اظهارنامه پیش فرض تدوین کنیم.

پارسا همچنین با بیان اینکه اظهارنامه ها باید به سمت شفافیت و صادقانه بودن برود و مجموعه قوانین و مقررات به صورت استاندارد در حال اخذ است تاکید کرد: اظهار نامه ها باید به گونه ای تحویل داده شود که واقعی باشد و نباید اطلاعات اخذ شده محدود و قابل قبول نباشد.

او ادامه داد: امروز ممیز ما اطلاعات محدود و ناقصی دارد و معمولا اطلاعاتش برحسب تجارب و کارشناسی هاست، یادآوز شد: گام های خوبی در چارچوب طرح جامع و الکترونیک طی هشت سال گذشته برداشته شده اما منطق وصول اقتصادیات هم سنت قدیمی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 194

به "کشور با این میزان درآمد مالیاتی اداره نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور با این میزان درآمد مالیاتی اداره نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید