یاری 150 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه

به گزارش کوه سفید، پنتاگون اعلام نموده است که ایالات متحده میخواهد یاری امنیتی و نظامی 150 میلیون دلاری را در اختیار اوکراین قرار دهد تا مرزهای خود را در برابر هرگونه اقدام روسیه تقویت کند.

یاری 150 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، ارائه یاری امنیتی و نظامی آمریکا به اوکراین در شرایطی است که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده قرار است 16 ژوئن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر ژنو ملاقات کند و مساله اوکراین نیز یکی از مهمترین موضوعات این نشست خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اضافه نمود: یاری اقتصادی به اوکراین شامل آموزش، تجهیزات و مشاوره با هدف یاری به نیروهای اوکراینی برای حفاظت از تمامیت ارضی و مرزهای این کشور و افزایش و ارتقای تعامل با ناتو خواهد بود.

این بیانیه اضافه نمود: این یاری اقتصادی با هدف ارتقای توانایی و ظرفیت اوکراین برای دفاع از مرزهای خود در برابر تجاوزات روسیه خواهد بود. این یاری اقتصادی برای تقویت سامانه های راداری، سامانه های ضدپهپادی، جنگ الکترونیک و تجهیزات پزشکی و درمانی و تقویت آموزش و تجهیزات با هدف ارتقای ظرفیت پایگاه های نیروی هوایی اوکراین خواهد بود.

البته این یاری های اقتصادی به شرطی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت که این کشور در زمینه اصلاحات دفاعی و مقابله با فساد پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز آدینه گفت: وزارت دفاع آمریکا توانسته است پیشرفت چشمگیر اوکراین در زمینه اصلاحات دفاعی در امسال را تایید کند.

وی اضافه نمود: پنتاگون همچنان اوکراین را تشویق می نماید تا به اجرای اصلاحات دفاعی مطابق با اصول و استانداردهای ناتو ادامه دهد.

پنتاگون در ماه مارس نیز یاری اقتصادی 125 میلیون دلاری در اختیار اوکراین قرار داده است. آمریکا از سال 2014 میلادی تا به امروز به بهانه اشغال شبه جزیره کریمه توسط روسیه، بیش از 2.5 میلیارد دلار یاری امنیتی و نظامی به اوکراین اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1365

به "یاری 150 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 150 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید