کپی برداری ترامپ از روی دست اوباما

به گزارش کوه سفید، دونالد ترامپ در حرکتی اوباماوار خبر مرگ یک تروریست بزرگ را اعلام نموده، با این امید که این حرکت باعث پیروزی اش در انتخابات سال 2020 امریکا گردد. در ماه مه 2011 باراک اوباما رئیس جمهوری وقت امریکا اعلام نمود که ا سامه بن لادن به قتل رسیده است و یک سال و اندی بعد همان عامل یاری کرد وی در قامت صوری یک مرد حافظ صلح برای دومین بار متوالی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیروز گردد.

کپی برداری ترامپ از روی دست اوباما

اینک ترامپ امیدوار است قتل ابوبکر البغدادی (در صورت اثبات و تأیید آن توسط سازمان ملل) همان وضعیت را به وی در انتخاباتی بدهد که یک سال بعد او را دوباره روبه روی سرنموده دموکرات ها در انتخابات نهایی امریکا قرار خواهد داد. این البته در صورتی است که باور داشته باشیم طرفداران بیشتر ترامپ در مجلس سنا طرح استیضاح و برکناری وی را که توسط دموکرات ها کلید خورده و پنجشنبه به آزمون مجلس نمایندگان می رود، سرکوب و ترامپ را تا پاییز سال آینده و انتخابات بعدی ابقا نمایند.

حالا که ترامپ سرنموده داعش را براساس ادعاهای نیروهای مسلح امریکا شکار نموده، مدعی است صید او بسیار پر ارزش تر از ساقط شدن فرمانده القاعده بوده است. رئیس جمهوری جنجالی امریکا که طی سه سال زمامداری اش دائماً از لزوم صید البغدادی سخن گفته بود، در همان سال 2012 در یکی از توئیت های معروفش کوشیده بود دستاورد اوباما را کوچک نمایی و آن را پیروزی آدم های حقیر توصیف کند. وی آورده بود: دست از تبریک گفتن به اوباما بردارید زیرا بن لادن را او نکشت، او اصلاً خبر نداشت و وظیفه اضمحلال این تروریست را کماندوهای نیروی دریایی امریکا انجام دادند.

ترامپ هم اینک نیز می گوید: حذف البغدادی بسیار مهم تر و بزرگ تر از نابود کردن بن لادن است. زیرا البغدادی یک حکومت فراگیر را ایجاد نموده و کشور گشایی نموده بود حال آنکه بن لادن مردی بزدل بود که از سایه خود نیز می گریخت. خوشحالم که پس از سه سال اصرار ها و کوشش های بی وقفه من خاتمه تروریستی را معدوم کردیم که واقعاً دنیا را به اسارت خویش درآورده بود.

حرف های فوق را می توان در عین کوشش مذبوحانه ترامپ برای بالاتر جلوه دادن خود از اوباما محصول رشک و حسدی دانست که او در آشکار و نهان نسبت به سلف خود در کاخ سفید داشته است. البته ترامپ از اوباما نفرت هم داشته زیرا اولین رئیس جمهوری سیاهپوست امریکا طی کمپین انتخاباتی سال 2011 خود از هر فرصتی برای به تمسخر دریافت ایده های سیاسی یک غول تجاری کم تعقل (ترامپ) بهره جسته بود. خیلی ها می گویند جوک های تند اوباما درباره وی در آن سال ها بود که ترامپ را واداشت برای ساقط کردن اوباما در انتخابات سال 2016 وارد عمل گردد و گرنه او به سیاست هیچ علاقه ای نداشت و هنوز هم ندارد. با اینکه سیاست های انتخابی ترامپ و اوباما در قبال مسائل روز و کشورهای بحران ساز بسیار با یکدیگر فرق داشته اما معین است که ترامپ طی سال های اخیر پیوسته کوشیده دستخط و روش های کاری اوباما در خصوص این مسائل را بی ارزش و محو و روینمودهای خود را بالاتر و بهتر توصیف کند.

اوج تفاوت های این دو مرد در زمینه نوع برخورد آنها با مسائل فراگیر دنیای مثل مهاجرت های وسیع پناهجویان، نا آرامی های خاورمیانه و خودنمایی های کره شمالی بوده که اوباما معتقد بود امریکا باید نقش پیشرو خود را در تمامی این زمینه ها حفظ کند و ترامپ در راستای سیاست امریکا در اولویت خود اعتقاد دارد این قبیل تنش ها هیچ ربطی به امریکا ندارد. حتی در نطق های دو رئیس جمهوری پس از مرگ دو تروریست مشهور تفاوت های اساسی مشاهده می گردد. اوباما با جملاتی شیوا گفت: خوشحالم به اطلاع مردم دنیا برسانم ما به جنایات مردی خاتمه دادیم که هزاران انسان بی گناه را به خاک و خون کشیده بود. و ترامپ در پیغام روزهای اخیرش پس از حذف البغدادی متذکر شده است: ما البغدادی را در شرایطی کشتیم که به یک تونل منتهی به بن بست ورود نموده و با گریه و شیون برای حفظ جانش التماس می کرد. او مثل یک سگ کشته شد.

این در حالی است که مقام های نظامی و امنیتی امریکا از ترامپ به خاطر لو دادن بخشی از راستا تعقیب و به هلاکت رساندن البغدادی گلایه نموده و اظهارات او را غیر دقیق نامیده اند. با این حال در انتظار خاتمه گزافه گویی های ترامپ نباشید. وی طی دیدار اخیرش با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفته بود:درسال2013 که جایزه صلح نوبل را به اوباما دادند خودش هم نمی دانست این جایزه بی ربط را چرا به او داده اند. این تنها موردی است که من و او برسر آن تفاهم داشته ایم. اگر قرار است کسی را برای تقویت پایه های امنیت بین الملل تحسین و برنده جایزه نمایند، آن فرد من هستم که خواهان خروج نیروهای امریکا از خاک هرکشور بی ربط با ما شده ام. با این حال متأسفم که این جور جوایز را همواره به بی صلاحیت هایی مثل اوباما می دهند.

منبع: India Today

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 175

به "کپی برداری ترامپ از روی دست اوباما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپی برداری ترامپ از روی دست اوباما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید