گفت وگوی بورل با وزرای خارجه روسیه و چین درباره برجام

به گزارش کوه سفید، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با وزیران امور خارجه روسیه و چین درباره حفظ توافق هسته ای با ایران گفت وگو کرد.

گفت وگوی بورل با وزرای خارجه روسیه و چین درباره برجام

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه و در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ملاقات کرد.

بورل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که در ملاقات با لاوروف درباره طرح صلح خاورمیانه و برنامه جامع اقدام مشترک گفت وگو نموده است.

وی در ادامه نوشت: من همچنان به گوش دادن به تمامی طرف ها و زنده نگه داشتن برجام متعهد هستم.

بورل روز شنبه با وانگ یی وزیر خارجه چین نیز در مونیخ آلمان ملاقات داشت.

وی در این ملاقات بر همبستگی اروپا با چین در کوشش ها برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید نمود و درباره روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و چین گفت وگو شد.

بورل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که در این ملاقات درباره نقش مهم چین در برنامه جامع اقدام مشترک نیز بحث شد.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال 1397 وعده دادند در صورتی که ایران به تعهداتش پایبند بماند مقابل تحریم های آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

سه کشور اروپایی علی رغم این نتوانسته اند به وعده هایشان عمل نمایند و ایران در پاسخ از اردیبهشت ماه سال 1398، طبق مفاد برجام، در پنج گام بعضی از تعهداتش ذیل برجام را کاهش داده است.

پنجمین و آخرین گام ایران در این راستا 15 دی ماه برداشته شد و تهران خاطرنشان کرد دیگر با هیچ محدودیتی حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 345

به "گفت وگوی بورل با وزرای خارجه روسیه و چین درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی بورل با وزرای خارجه روسیه و چین درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید