آخرین اخبار هواشناسی در کشور، کیش تعطیل شد!

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران، آخرین اخبار هواشناسی در کشور چیست؟

آخرین اخبار هواشناسی در کشور، کیش تعطیل شد!

به نقل از ایرنا، کبری رفیعی با پیش بینی شرایط جوی کشور در روز جاری و روزهای آینده، گفت: برای استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: فردا (دوشنبه) در بخش هایی از استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و سواحل خزر همین شرایط جوی را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در برخی از ساعات در دامنه های جنوبی البرز وزش باد به نسبت شدید خواهد بود و روز سه شنبه هفته جاری در بیشتر منطقه ها کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت. در شرق و جنوب شرقی کشور پدیده غالب و وزش باد شدید که منجر به خیزش گرد و خاک خواهد شد.

هشدار برای استان های ساحلی

رفیعی هشدار داد: از امروز تا روز سه شنبه آب های خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و هشدار سطح نارنجی نیز منتشر شده است. در منطقه ها ساحلی افزایش ارتفاع موج بین یک ونیم تا 2 و نیم متر خواهد بود و در منطقه ها فراساحلی به بیش از سه متر خواهد رسید.

وی توصیه کرد: مسافرانی که در این مکان ها قرار دارند باید مراقب باشند که احتمال خطر غرق شدن برای شناگران و غرق شدگی قایق های سبک و تفریحی وجود دارد.

به گفته این کارشناس، بیشینه دمای امروز تهران 15 درجه و کمینه دما هم 5 درجه بالای صفر پیش بینی می گردد.

بعلاوه عزت الله محمدی مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: وزش باد و ناپایداری های دریایی فعالیت بنادر این جزیره را به مدت 2 روز تعطیل کرد.

عزت الله محمدی گفت: با توجه به تشدید وزش بادهای شمال غربی و طوفانی شدن دریا تردد کلیه شناورها از مبدا کیش و برعکس از 9 صبح امروز یکشنبه تا 11 صبح روز سه شنبه هفتم تا تا نهم فروردین ممنوع است.

وی می گوید طبق اعلام هواشناسی هرمزگان در روزهای پیش روز شدت وزش باد در سواحل غربی جزیره از جمله کیش تا 70 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج نیز به 2 متر خواهد رسید.

به گفته محمدی تمهیدات لازم برای ارایه خدمات مناسب به مسافران از روز سه شنبه پس از کاهش شدت تندباد برای ورود و خروج به جزیره صورت گرفته است که به منظور تسهیل در فرایند سفرهای دریایی فعالیت بنادر جزیره کیش از چارک و آفتاب به این جزیره و برعکس 24 ساعته خواهد بود.

سازمان هواشناسی بعلاوه با صدور هشدار سطخ زرد دریایی از سامانه افزایش سرعت باد با سمت غربی تا شمال غربی اطلاع داد که زمان آغاز آن اوایل وقت دوشنبه و زمان خاتمه آن ظهر سه شنبه خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1733

به "آخرین اخبار هواشناسی در کشور، کیش تعطیل شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار هواشناسی در کشور، کیش تعطیل شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید