آسمان کدام استان ها بارانی می گردد

به گزارش کوه سفید، کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده و همچنین استان های درگیر با فعالیت سامانه بارشی پرداخت.

آسمان کدام استان ها بارانی می گردد

به گزارش خبرنگاران، امین حسین نقشینه در تبادل نظر با میزان درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده گفت: امروز یک شنبه به سبب فعالیت سامانه بارشی شاهد بارش باران در استان های لرستان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و مناطقی از کرمان خواهیم بود.

نقشینه در ادامه گفت: برای فردا دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب کرمان و مناطقی از نیمه شرقی هرمزگان شاهد بارش باران خواهیم بود که این بارش باران سبب لغزندگی جاده ها، بارش برف در مناطق کوهستانی، اختلال در تردد جاده های مواصلاتی می گردد و به همین سبب توصیه می گردد در تردد های بین شهری به ویژه محور های کوهستانی انجام اقدامات پیشگیرانه رعایت گردد.

وی در ادامه بیان نمود: هم اکنون شاهد وزش باد شدید موقت و گرد و غبار در مناطقی از کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و بوشهر هستیم که سبب کاهش میدان دید افقی، افزایش غلظت آلاینده های جوی شده است و به همین سبب توصیه می گردد از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، بچه ها، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی پیشگیری گردد.

نقشینه در ادامه بیان نمود: طی امروز در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی شاهد وزش بادشدید و گردوخاک خواهیم بود که باعث کاهش دید و کیفیت هوا نیز می گردد که این شرایط تا آدینه ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: به مردم این مناطق توصیه می گردد از تردد غیر ضروری در سطح شهر و جاده (بویژه افراد آسیب پذیر) و هنگام وزش باد و گردوخاک اجتناب گردد.

نقشینه در ادامه درباره شرایط هوای تهران گفت: امروز به سبب نفوذ سامانه بارشی به استان آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و همچنین باراش پراکنده و یا رگبار باران در بعضی نقاط پیش بینی می گردد. از امروز عصر با کاهش ابر و طی امشب با کاهش دما میانگین 4 تا 8 درجه در تهران رو به رو خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان نمود: تهران طی روز های دوشنبه و سه شنبه با پایداری نسبی دما در مناطق صنعتی و پر تردد همراه خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 517

به "آسمان کدام استان ها بارانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان کدام استان ها بارانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید