آیفون SE 2 در سال 2020 معرفی خواهد شد

به گزارش کوه سفید، آیفون SE 2 با پردازنده آیفون 11 و طراحی آیفون 8 در سال 2020 معرفی خواهد شد.

آیفون SE 2 در سال 2020 معرفی خواهد شد

تقریبا 4 سال از معرفی اولین نسل از آیفون SE می گذرد. آیفون ارزان قیمت اپل که خیلی زود توانست نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و یک پیروزیت بزرگ برای این شرکت محسوب گردد. اما مدت هاست کاربران منتظر نسل بعدی این گوشی هستند و تا کنون شایعات زیادی درباره آیفون SE 2 منتشر شده است.

جدیدترین این شایعات که توسط مینگ چی کو، تحلیل گر محصولات اپل، منتشر شده است، بیان می نماید: این شرکت در حال حاضر در تدارک فراوری محصول جدیدی است که ظاهرا همان آیفون SE 2 خواهد بود و از المان های مهم دو مدل آیفون موجود در بازار استفاده خواهد نمود. طبق گفته او، نسل دوم آیفون SE از طراحی مشابه با آیفون 8 و پردازنده مشابه با آیفون 11 بهره می گیرد.

بنابراین، انتظار داریم آیفون SE 2 به یک نمایشگر 4.7 اینچی با پنل LCD و رزولوشن 750 × 1334 پیکسل (326 پیکسل بر اینچ) مجهز گردد که با حاشیه های بزرگ در بالا و پایین همراه است. همچنین، کلید هوم و فناوری اسکن اثر انگشت موسوم به Touch ID نیز بار دیگر باز می گردند و اثری از سیستم تشخیص چهره سه بعدی Face ID نخواهد بود؛ فریم فلزی دور دستگاه از جنس آلومینیوم خواهد بود و قاب پشتی با شیشه پوشانده خواهد شد.

ظاهرا این اپل در این محصول نیز از درگاه لایتنینگ استفاده خواهد نمود. اما استفاده از قاب شیشه ای در پشت دستگاه، احتمال پشتیبانی آن از شارژ بی سیم را به دنبال دارد که البته ممکن است به دلیل تصمیم اپل برای عرضه یک محصول ارزان تر، در نهایت از این ویژگی صرف نظر گردد.

با وجود این تفاسیر، اما قطعات داخلی این محصول ارزان نخواهند بود. مینگ چی کو معتقد است که چیپست جدید A13 Bionic که در خانواده آیفون 11 به کار گرفته شد، قرار است وظیفه پردازش های آیفون SE 2 را هم بر عهده داشته باشد. به علاوه، انتظار می رود در این گوشی از حافظه رم 3 گیگابایتی استفاده گردد که برابر با حافظه رم آیفون XR است و یک گیگابایت بیشتر از میزان حافظه رم آیفون 8 که هنوز هم فراوری و به فروش می رسد.

این پیش بینی های کو با گزارش هایی که به تازگی توسط بلومبرگ و Nikkei منتشر شده است و همینطور با گزارش ماه آوریل Economics Daily Times هم خوانی دارد. بنابراین، احتمال عرضه آیفون SE 2 در سال 2020 قوی تر از هر زمان دیگری است.

کو پیش بینی می نماید اپل در سه ماهه اول سال 2020 رویداد ویژه ای برگزار خواهد نمود که آیفون SE2 در جریان آن معرفی خواهد شد. پیش از این نیز بلومبرگ و نیکی از بهار 2020 به عنوان زمان رونمایی از نسل دوم آیفون SE یاد نموده اند. در نتیجه، انتظار داریم کوپرتینویی ها در رویداد سالانه ای که در ماه مارس برگزار می نمایند، از این محصول رونمایی نمایند. نسل اول آیفون SE نیز در همین زمان معرفی شده بود که همین مورد احتمال معرفی نسل دوم در ماه مارس را تقویت می نماید

در بخش فروش، آیفون SE 2 یا هر نام دیگری که اپل برایش انتخاب خواهد نمود، احتمالا پایین تر از آیفون XR قرار می گیرد که در سال 2018 معرفی شده بود و این یعنی توقف فراوری آیفون 8 بعد از تقریبا سه سال. زمانی که آیفون SE معرفی شده بود، اپل فراوری آیفون 5 اس را متوقف کرد تا از ناکامی محصول جدیدش جلوگیری نموده باشد و احتمالا سال آینده هم از همین سیاست پیروی خواهد نمود.

اما یکی از مهم ترین عوامل پیروزیت آیفون SE 2 قیمت آن خواهد بود. در حقیقت، اولین نسل این خانواده نیز به میدان آمده بود تا سخت افزار یک پرچم دار را در قامت یک محصول ارزان قیمت که از ویژگی های ظاهری قدیمی تری برخوردار است، به کاربران عرضه کند. با این حال، هنوز هیچ صحبتی از قیمت نسل دوم به میان نیامده است.

در حال حاضر، آیفون 8 یا قیمت 449 تا 399 دلار به فروش می رسد که قیمت وسوسه نماینده ای است. استفاده از همین قیمت می تواند یک تصمیم عاقلانه باشد که به فروش پیروز آیفون SE جدید یاری خواهد نمود. از سوی دیگر، کو معتقد است که اپل با این کار می تواند کاربران آیفون های 6 و 6 اس را که علاقه ای به ظاهر جدید آیفون ها (که پس از آیفون X رواج یافت) ندارند، به سمت آیفون SE 2 جلب کند که قیمتی ارزان تر از پرچم داران دارد.

این شرکت می تواند با راضی شدن به سود کمتر و اعلام یک قیمت مناسب برای آیفون SE جدید، سهم خود را از بازار گوشی های هوشمند افزایش دهد و در عین حال، کاربران جدیدی را به سمت اکوسیستم موبایلی و سرویس های اختصاصی اش، مانند اپل موزیک، اپل تی وی پلاس، اپل آرکید و … جذب کند.

کو درباره میزان فروش آیفون SE 2 هم پیش بینی می نماید که این محصول در سال 2020 پیروز گردد رکورد فروش 30 تا 40 میلیون دستگاه را به ثبت برساند که می تواند به پرفروش ترین محصول اپل تبدیل گردد. در مقام مقایسه، باید ذکر کنیم که آیفون XR در بازه زمانی ماه ژانویه تا ژوئیه، در هر ماه به طور میانگین 4.48 میلیون نسخه فروخت و آیفون 8 نیز پیروز شد 1.7 میلیون نسخه بفروشد؛ اما پیش بینی کو برای آیفون SE 2 به معنی فروش 3.3 الی 4.4 میلیون فروش در هر ماه است.

منبع: Phone Arena

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 91

به "آیفون SE 2 در سال 2020 معرفی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 2 در سال 2020 معرفی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید