بازدید از موزه های خراسان شمالی 70 درصد افزایش یافت

به گزارش کوه سفید، علی اکبر وحدتی در تبادل نظر با خبرنگاران، اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته 16 هزار و 105 نفر از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند که از این تعداد 67 نفر گردشگران خارجی و مابقی گردشگران داخلی بودند.

بازدید از موزه های خراسان شمالی 70 درصد افزایش یافت

وی اضافه نمود: اما در نیمه نخست سال جاری 28 هزار و 672 نفر از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند که از این تعداد 64 نفر گردشگران خارجی بودند.

وحدتی گفت: شماز بازدیدنمایندگان داخلی از موزه های استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 78 درصد رشد و شمار بازدیدنمایندگان خارجی نیز در این مدت پنج درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت شش موزه در شهرستان های خراسان شمالی گفت: این موزه ها شامل موزه گرمابه شهرستان جاجرم، قلعه جلال الدین شهرستان گرمه، گرمابه شهرستان فاروج، تاریخ شهر شیروان، اسناد و نسخ خطی بجنورد و موزه باستان شناسی و مردم شناسی امارت مفخم بجنورد است.

وحدتی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی به منظور جذب بیشتر بازدیدنمایندگان از موزه های استان اقدامات مختلفی در دستور کار دارد، گفت: برگزاری ادواری نمایشگاه های اموال منقول تاریخی و اشیاء گزیده سال های مختلف، برپایی نمایشگاه فرش، برگزاری نمایشگاه های مقطعی با همکاری بخش خصوصی، برگزاری دوره آموزشی در موزه ها، اجرای برنامه های فرهنگی و ... از جمله این اقدامات است.

معاون میراث فرهنگی استان اضافه نمود: همچنین سال جاری در هفته میراث فرهنگی نمایشگاهی تحت عنوان گذر فرهنگ و هنر در مجاورت عمارت مفخم شهرستان بجنورد برگزار گردید که استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت.

وی گفت: در این نمایشگاه 10 روزه میراث فرهنگی و معنوی، خوراک سنتی استان و ... به بازدیدنمایندگان معرفی گردید که تاثیر مهمی در جذب بیشتر گردشگران داشت.

وحدتی گفت: در مدت برگزاری نمایشگاه گذر فرهنگ و هنر بیش از سه هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی با تاکید بر نقش رسانه ها در راستای جذب بیشتر گردشگر به استان توضیح داد: رسانه ها با معرفی موزه ها و جاذبه های تاریخی استان می توانند زمینه جذب بیشتر گردشگران به خراسان شمالی را فراهم نمایند.

وی اضافه نمود: ضبط برنامه های تلویزیونی در موزه های استان نیز یکی از اقدامات موثر در راستای معرفی موزه های خراسان شمالی به گردشگران بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 450

به "بازدید از موزه های خراسان شمالی 70 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از موزه های خراسان شمالی 70 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید