بخش خصوصی سالم باید آزادانه فعالیت کند

به گزارش کوه سفید، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با عنوان اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و الحاقات بعدی آن تقدیم مجلس کرده اند؛ در این طرح پیشنهاد شده است که ماهیت حقوقی اتاق بازرگانی از یک موسسه غیرانتفاعی به موسسه عمومی غیردولتی تغییر یابد.

بخش خصوصی سالم باید آزادانه فعالیت کند

در همین زمینه، فریدون عباسی دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار کرد: طرح هر موضوعی به معنای تصویب آن نیست و مجلس یازدهم معتقد است باید امور مختلف به بخش خصوصی واگذار شود.

او توضیح داد: لزوماً هر کننده ای که طرحی را در مجلس به امضا رسانده، با توجه به محدودیت های زمانی که در بررسی طرح های مختلف وجود دارد، جزییات آن را نخوانده است. روالی در مجلس مرسوم است و بعضاً کنندگان بر اساس اعتماد به تخصص کننده ای که موضوعی را طرح می کند، آن را امضا می کنند. در مرحله بعد، باید طرح پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی مجلس به بحث و مصاحبه گذاشته شود؛ بنابراین، طرح هر مسئله ای به منزله تصویب آن نیست.

کننده کازرون در مجلس یازدهم اضافه نمود: طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و الحاقات بعدی آن به این معنا نیست که دست بخش خصوصی بسته شود؛ چراکه اعتقاد پایدار این است که بخش خصوصی سالم باید آزادانه فعالیت کند.

عباسی دوانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کنندگان مجلس یازدهم، باتجربه هستند و هریک در سمت های اجرایی مختلف فعالیت داشته اند؛ بنابراین کاملاً متوجه این موضوع هستند که تصدی گری دولت تا چه اندازه می تواند منجر به بروز مسائل متعدد در فضای کسب وکار شود. تجربه گذر از اقتصاد دولتی به بخش خصوصی در کشور نشان داده است که امور مختلف باید به مردم واگذار شود و دولت تنها نقش تنظیم گری بر عهده دار شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1196

به "بخش خصوصی سالم باید آزادانه فعالیت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی سالم باید آزادانه فعالیت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید