برترین مقاصد سفر در تیر ماه کدامند؟

به گزارش کوه سفید، ایرانیان از دیرباز به سفر و گردشگری علاقه مند بوده اند و امروزه دامنه سفرهای هموطنان عزیزمان به خارج از مرزها بیشتر از قبل شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی پربازدیدترین مقاصد گردشگری ایرانیان در تیر ماه بپردازیم؛ با خبرنگاران همراه باشید.

برترین مقاصد سفر در تیر ماه کدامند؟

با توجه به توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی، شاهد سفرهای بیشتر جهانگردان ایرانی به کشورهای مختلف هستیم. از آنجا که جهانگردی روز به روز بیشتر از پیش مورد اهمیت قرار می گیرد و تعطیلات تابستانه فرصت مناسبی برای سفرهای خانوادگی است در این مقاله قصد داریم تا به معرفی پربازدیدترین کشورهایی بپردازیم که ایرانیان در تیر ماه آن سرزمین را مقصد سفر خود قرار داده اند.

روسیه (مسکو / سن پترزبورگ)

روسیه با داشتن جاذبه های تاریخی، بناهای باشکوه و طبیعت زیبا یکی از کشورهای مورد توجه جهانگردان است. مرکز این کشور تاریخی، شهر زیبای مسکو (Moscow) است که بزرگترین شهر قاره اروپا محسوب می گردد.

ایرانیان در سال های اخیر توجه ویژه ای به این کشور زیبا داشته اند و یکی از مقاصد جهانگردی آنان بوده است. دو شهر مهم روسیه، یعنی مسکو و سن پترزبورگ دو مقصد جهانگردی ایرانیان در این سرزمین بوده است.

یکی از پدیده های طبیعی منحصربه فرد روسیه که زیبایی خیره نماینده ای دارد پدیده شب های سفید است که در بسیاری از شهرهای آن اتفاق می افتد اما شکوه آن در سن پترزبورگ با زیبایی باورنکردنی که دارد متفاوت تر از بقیه شهرها است و در این روزها آن را به مکانی مورد توجه و درخشان تبدیل نموده است.

بنابراین بسیاری از جهانگردان از سراسر دنیا برای تماشا این پدیده به روسیه و سن پترزبورگ می فرایند؛ در این میان حضور ایرانی ها بیشتر از پیش به چشم می خورد و در تیر ماه بیشترین مقصد جهانگردی مسافران ایرانی برای سفرهای برون مرزی روسیه بوده است.

بلغارستان (صوفیه / وارنا)

بلغارستان کشوری در جنوب شرق اروپا است که از طبیعت شگفت انگیز و فوق العاده ای بهره برده است. با فرا رسیدن روزهای گرم تر سال و پدیدار شدن چشم اندازهای رنگارنگ، جهانگردان بسیاری به این سرزمین سفر می نمایند؛ که ایرانیان از کشورهای پرطرفدار این سرزمین، به خصوص در فصل تابستان هستند.

دو مقصد مهم جهانگردی از نگاه ایرانیان در بلغارستان صوفیه و وارنا است. سفر به صوفیه، مرکز بلغارستان و تماشا این شهر کاملا هیجان انگیز است و شهری است با فرهنگ های مختلف که به سرعت به سمت امروزی شدن پیش می رود.

وارنا نیز به علت داشتن سواحل زیبا در تابستان مورد توجه بسیاری از جهانگردان به خصوص ایرانیان است که می توانند تعطیلات تابستانه پرخاطره ای را با خانواده خود داشته باشند.

ترکیه (آنتالیا / استانبول / کوش آداسی)

ترکیه یکی از مقاصد محبوب و انواع تورهای ترکیه از پرتردد ترین ها در میان ایرانیان است، به همین علت بسیاری از شهرها و منطقه ها آن مورد توجه جهانگردان ایرانی به خصوص در فصل تابستان است. پر بازدیدترین شهرهای آن در این ماه آنتالیا، استانبول و کوش آداسی است.

استانبول برای خیلی ها یک مقصد جهانگردی رویایی و خاطره انگیز است. شهری که دقیقا در مرز اروپا، نقطه برخورد غرب و شرق با هم قرار گرفته است. تماشای های این شهر با مراکز خرید فوق العاده ای که دارد، تور استانبول را به توری محبوب برای ایرانیان تبدیل نموده است.

کوش آداسی نیز یکی از پر طرفدارترین شهرهای بندری بخش مدیترانه ای ترکیه است که این شهر به خاطر سواحل و دریاهای بی نظیر و مراکز خرید با قیمت های مناسب مورد توجه ایرانیان است.

بعلاوه آنتالیا که دومین شهر پربازدید در ترکیه است، با داشتن جاذبه های بسیار و اقامتگاه های ساحلی فوق العاده مقصد جهانگردی ایرانیان به خصوص در تیر ماه است و تور آنتالیا در این زمان، فروش بسیاری دارد.

تایلند (پاتایا / بانکوک / پوکت)

تایلند از مهم ترین مقاصد جهانگردی جنوب شرق آسیا است که با جنگل های زیبا، سواحل آرام، غذاهای بی نظیر و قیمت های نسبتا مقرون به صرفه پذیرای جهانگردان بسیاری از جمله ایرانیان است.

تماشای های بسیار زیادی در سه شهر پاتایا، بانکوک و پوکت وجود دارد که ایرانی ها با توجه به امکانات شهرها و علاقه مندی های خود این شهرها را برای سفر خود انتخاب می نمایند.

بانکوک با داشتن زیبایی و جذابیت های خاص خود، پاتایا با ساحل های فوق العاده و بی نظیرش و پوکت با داشتن مکان هایی دنج برای برطرف خستگی پربازدیدترین شهرهای تایلند در تیر ماه برای ایرانیان بوده است.

گرجستان (تفلیس / باتومی)

گرجستان کشوری باستانی با تاریخی کهن است که امروزه به یکی از مقاصد جهانگردی دنیا تبدیل شده است و یکی از مقاصد پربازدید ایرانیان در این سال ها به خصوص در تیر ماه بوده و بسیاری برای ماه های دیگر تابستان این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اند.

دو شهر مورد بازدید ایرانیان تفلیس و باتومی است که تفلیس، مرکز گرجستان است و تلفیقی از آثار باستانی و زندگی شهری مدرن است بهمین علت اولین مقصد ایرانیان در این کشور است بعد از آن باتومی، شهری بندری است که به علت دریای تمیز و ساحل زیبای آن موردعلاقه ایرانیان است.

امارات (دبی)

دبی امروزه بدون هیچ تردیدی یکی از قطب های جهانگردی مطرح در دنیا است. شهری که فصل خاصی برای شلوغی خود نمی شناسد و در همه ماه های سال پر از جهانگرد است.

این بندر ثروتمند که در پیرامون خلیج فارس واقع شده است با داشتن امکانات تفریحی فوق العاده و مراکز خرید منحصربه فرد با برندهای معروف دنیای یکی از مقاصد جهانگردی ایرانیان است که در بیشتر ماه های سال به آن سفر می نمایند.

در تابستان به علت تعطیلات تابستانه فرصت مناسبی برای سفرهای خانوادگی در این شهر است و در تیر ماه از مقاصد مهم جهانگردی ایرانیان بوده است.

منبع: کجارو
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1627

به "برترین مقاصد سفر در تیر ماه کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد سفر در تیر ماه کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید