تصادف های جاده ای به یاری فناوری فضایی کاهش می یابد

به گزارش کوه سفید، یکی از ضرورت های حمل و نقل جاده ای، ایجاد سامانه ای است که به کاهش تصادف های جاده ای منجر گردد یکی از این روش ها نصب و پیاده سازی سامانه تماس اضطراری است.

تصادف های جاده ای به یاری فناوری فضایی کاهش می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصادفات جاده ای یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور است و سالانه تعداد قابل توجهی از انسان ها جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند.

ایمن نبودن جاده ها، عوامل انسانی و عدم ایمنی خودرو ها در بروز این حوادث نقشی اثرگذار دارند و برطرف هر کدام از این عوامل می تواند به کاهش تلفات جاده ای یاری کند. به همین دلیل ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دیگر نهاد های موثر در این حوزه تفاهم نامه همکاری منعقد نموده است.

این تفاهم نامه با هدف کاهش تلفات جاده ای که از اولویت های ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، منعقد شده است. پیاده سازی پیروز این سامانه تاثیر قابل توجهی در کاهش میزان تلفات جاده ای خواهد داشت.

از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به مواردی مانند، برنامه ریزی برای به کارگیری فناوری های نوین در سامانه تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره وری، تامین منابع اقتصادی و اعتباری در راستای اخذ استاندارد های مربوطه و فراوری انبوه سامانه تماس اضطراری و کوشش برای توسعه کاربردی سامانه تماس اضطراری (ecall) برای سایر خودروسازان، اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 215

به "تصادف های جاده ای به یاری فناوری فضایی کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصادف های جاده ای به یاری فناوری فضایی کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید