جلسه هم اندیشی با صنعتگران گلیم نقش برجسته ایلام برگزار گردید

به گزارش کوه سفید، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از نشست هم اندیشی صنعتگران گلیم نقش برجسته استان اطلاع داد.

جلسه هم اندیشی با صنعتگران گلیم نقش برجسته ایلام برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، نورالدین محسنی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ایلام امروز 26 آذر 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: در مورد آنالیز مسائل و مسائل صنعتگران گلیم نقش برجسته استان امروز جلسه هم اندیشی با نمایندگان این هنرمندان در محل دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته استان برای برطرف مسائل در زمینه فراوری و فروش محصولات برگزار گردید.

او اضافه نمود: از 120 کارگاه صنایع دستی که در استان فعال هستند، تعداد 50 کارگاه در زمینه گلیم نقش برجسته با تعداد 3هزار بافنده گلیم در استان فعالیت دارند.

محسنی گفت: در این نشست نمایندگان صنعتگران گلیم نقش برجسته استان به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداخته و برای برطرف مسائل و مسائل خود خواهان توجه بیشتر مدیران و مسئولین استانی به هنرهای بومی شدند.

او ادامه داد: گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و فراوری مهم ترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است. جدید و امروزی بودن گلیم نقش برجسته و زیبایی تلفیق هنر گلیم بافی با فرش بافی، استفاده از رنگ ها و نقوش زیبای ایرانی، ارزان بودن نسبت به فرش، گلیم و جاجیم و سبک بودن موارد استفاده های زیاد از مهم ترین عوامل اهمیت و جذابیت گلیم نقش برجسته است.

محسنی توضیح داد: این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت نموده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ایلام ثبت شده و ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته می تواند مکانی جدید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد بازار باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 349

به "جلسه هم اندیشی با صنعتگران گلیم نقش برجسته ایلام برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه هم اندیشی با صنعتگران گلیم نقش برجسته ایلام برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید