خبرنگاران 130 معلول جسمی و ذهنی مهابادی هزینه پرستاری دریافت کردند

به گزارش کوه سفید، مهاباد- خبرنگاران- رییس ادره بهزیستی مهاباد گفت: برای نخستین بار 130 معلول جسمی و ذهنی این شهرستان هزینه پرستاری ماهیانه دریافت کردند.

خبرنگاران 130 معلول جسمی و ذهنی مهابادی هزینه پرستاری دریافت کردند

مهران یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: خانواده هایی که دارای فرزند معلول جسمی، ذهنی و دارای بیماری روانی شدید یا خیلی شدید هستند از آذرماه سال جاری علاوه بر مستمری، مبلغی به عنوان هزینه پرستاری دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه پرستاری هر فرزند معلول 2 میلیون و 500 ریال معین شده ابراز امیدواری کرد که در مراحل بعدی بر تعداد خانواده هایی که هزینه پرستاری دریافت می کنند، افزوده شود.

رییس اداره بهزیستی مهاباد گفت: با توجه به اینکه معلولان در خانواده ها بیشتر مصرف کننده هستند و توان کار و درآمدزایی ندارند، سازمان بهزیستی برای حفظ شان و جایگاه معلولان در خانواده، هزینه پرستاری را به بستگانشان پرداخت می کند.

وی اضاف کرد: هم اکنون از جمعیت 240 هزار نفری مهاباد، سه هزار و 800 نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود نیمی از آنها به صورت ماهانه مستمری دریافت می کنند که در صورت داشتن شرایط لازم، هزینه پرستاری نیز در آینده برای آنان برقرار می شود.

وی ادامه داد: معلولان علاوه بر مستمری، کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی، مسکن، اشتغال، بیمه تکمیلی، درمان و خرید لوازم ضروری به این توان جویان پرداخت می شود.

وی گفت: سازمان بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری از معلولیت ها و مسوولیت های اجتماعی، اقدامات موثری را در دستور کار داشته و برنامه های حمایتی نیز همچنان ادامه دارد.

رییس اداره بهزیستی مهاباد با انتقاد از عملکرد نهادهای مختلف در خصوص مناسب سازی اماکن برای سهولت استفاده معلولان بیان نمود: هم اکنون تعداد انگشت شماری از اداره های سطح شهرستان اقدام به مناسب سازی اماکن خود کرده اند و انتظار داریم سایر ارگان های دولتی در راستای فراهم کردن شرایط تردد معلولان اقدامات بیشتری داشته باشند.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1049

به "خبرنگاران 130 معلول جسمی و ذهنی مهابادی هزینه پرستاری دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 130 معلول جسمی و ذهنی مهابادی هزینه پرستاری دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید