درباره سبک دکوراسیون آوانگارد چه می دانید؟

به گزارش کوه سفید، دکوراسیون آوانگارد یکی از خلاقانه ترین و بدیع ترین سبک ها در دنیا است. همه صندلی ها ، مبل ها و میزهای آوانگارد باید دارای خطوط ساده و مستقیم باشند. این ویژگی ها تنها ویژگی های مشخصه ای هستند که سبک آوانگارد را از انتقال های موج دار سبک مدرن متمایز می نماید. در ادامه با این سبک متفاوت بیشتر آشنا می شوید.

درباره سبک دکوراسیون آوانگارد چه می دانید؟

وقتی دکوراسیون خود را به اشیاء ساده و کاربردی محدود نماییید ، فضایی را برای خود باز می کنید. حتی اگر لحن های مینیمالیسم را به همراه داشته باشید ، نمی توانید دغدغه مینیمالیسم را برای قربانی کردن همه چیز ، صرف نظر از کارکرد آن ، بپذیرید. بعلاوه در کفپوش های آوانگارد مهم است که دیوارها را خالی بگذارید و فقط با رنگ ها بازی کنید. تزئین خانه به سبک دکوراسیون آوانگارد به خانه شما شخصیت و سادگی می بخشد.

تکامل سبک آوانگارد در طول زمان

هنر آوانگارد نقش مهمی در هنر قرن بیستم ایفا کرد. می توان گفت که هنر آوانگارد در دهه 1850 با رئالیسم گوستاو کوربه آغاز شد که به شدت تحت تأثیر افکار اولیه سوسیالیستی بود. جنبش های متوالی هنر مدرن در پی داشت و اصطلاح آوانگارد کم و بیش مترادف با مدرن است ؛ اما آوانگارد تبدیل به نمادی از هر چیزی شده ا که فراتر از اشکال پیشرفت ، کشف ، نوآوری و آفرینش زمان خود وجود دارد. حال با هم به آنالیز نقش سبک دکوراسیون آوانگارد می پردازیم که به لحاظ تزئینی نیز پا به زندگی ما گذاشت.

قطعات ضروری از سبک دکوراسیون آوانگارد

سادگی ، قلب دکوراسیون آوانگارد را تشکیل می دهد. فقط دو یا سه رنگ (رنگ های خنثی مانند سیاه - سفید ، قهوه ای - خاکستری ، سفید - بنفش و آبی تیره - خاکستری) باید برای یک منطقه استفاده گردد.

لامپ های کلاهک گرد و آویزان فضا را نرم می کند. به عنوان مثال ، لامپ های هرمی کوتاه نیز می توانند یک انتخاب عالی باشند. توصیه می گردد هنگام انتخاب لامپ ، گزینه ای را انتخاب کنید که با دیوار و مبلمان شما سازگار باشد.

اشیاء قاب شده را به دیوار آویزان نمایید تا توجه را به فضای خود جلب کنید و سطوح را معمولاً خالی بگذارید. منظره ها همه گزینه های خوبی در میان گزینه هایی مانند هنر انتزاعی ، کوبیست و اکسپرسیونیست هستند.

تقریباً هر گیاهی که فکرش را بکنید سادگی را به فضای زندگی شما می بخشد و اتاق شما را تازه می کند. بعلاوه کمی سرسبزی به فضا حس طبیعی تری می دهد.

اشیایی مانند شیشه ، قاب عکس ، شمع و تلویزیون اگر از خطوط ساده و اشکال هندسی تشکیل شده باشند ، تعادل را در اتاق شما ایجاد می نمایند.

اگر می خواهید در خانه ای مبله شده با مبلمان آوانگارد زندگی کنید ، باید از نور طبیعی در داخل خانه خود استفاده نمایید . پنجره های بزرگ به نور اجازه ورود به هر اتاق خانه شما را می دهد و اشکال و رنگ های موجود در خانه شما را برجسته می کند.

یکی از اهداف اصلی که می خواهید در دکوراسیون آوانگارد به آن برسید این است که نور اتاق را ملایم نگه دارید تا حسی جایگزین و راحت به آن بدهید. این نوع نورپردازی حس راحتی و آرامش را در شما و مهمانان تان تداعی می کند.

چرا سبک آوانگارد اینقدر محبوب است؟

معماری آوانگارد بیشتر از کنار هم قرار دادن دیوارها و سقف ها برای ایجاد فضای زندگی انجام می گردد. این طرح های خانه را به هنر تبدیل می کند. هنر آوانگارد می تواند زیبا و رمانتیک بوده یا می تواند قدرتمند و کاربردی باشد. معماری آوانگارد هر چه که باشد ، همواره یک ایده دکوراسیون غافلگیرنماینده و کمیاب است.

توانایی طراحی آوانگارد برای جذب مخاطب در محدودیت های قوی آن نهفته است. به هیچ وجه انتقال نرمی در این سبک وجود ندارد. لبه ها ، منحنی ها یا خطوط مستقیم دقیق و تیز هستند. این لبه ها می توانند در معماری ، مبلمان یا عناصر طراحی کوچک تر ظاهر شوند.

نقش رنگ در دکوراسیون آوانگارد

رنگ بخشی جدایی ناپذیر از سبک دکوراسیون آوانگارد است. رنگ های خنثی ، انتقالی و ملایم جایی در این سبک ندارند. رنگ ها یکدست و پررنگ هستند. از رنگ های مورد نظر خود می توانید استفاده و ترکیب کنید ؛ اما در سبک آوانگارد ، بیشتر رنگ های ساده استفاده می گردد. علت این امر به علت تمایز بین رنگ ها است تا رنگ ها.

اشکال هندسی در طراحی آوانگارد به منصه ظهور می رسند. شما باید از چهار شکل اصلی بهره ببرید ؛ مربع ، دایره ، مثلث و مستطیل. اتاقی با مبلمان آوانگارد با طراحی هوشمندانه حداقل دو شکل هندسی را ترکیب می کند. ترکیب اشکال هندسی را می توان با یک دیوار مجذوب کننده رنگ آمیزی شده به اشکال هندسی یا با مبلمان ، دیوار کاری یا اکسسوری انجام داد.

اگر مبلمان و سایر عناصر طراحی شما آنقدر که می خواهید تیز نیستند ، یک دیوار با ویژگی غیر معمول انتخاب کنید. نصب دیوارهای سه بعدی می تواند انتخاب خوبی برای اتاق های آوانگارد باشد ؛ اما از برش های چوبی ساده نیز برای دکوراسیونی ارزان بهره ببرید.

مبلمان در دکوراسیون آوانگارد

مبلمانی که در خانه خود استفاده می کنید به رشد شخصیت اتاق شما یاری می کند. شما شخصیت های کلیشه ای را در یک داستان آوانگارد نمی خواهید. وسایل روشنایی آوانگارد فقط اتاق را روشن نمی نمایند. آنها می توانند به علت جزئیات هنری خیره نماینده ای که نشان می دهند در اتاق شما بدرخشند. با این حال ، یک چراغ روشنایی آوانگارد نیز می تواند شکل و سبکی کاملا معمولی داشته باشد ؛ اما به طرز شگفت انگیزی بزرگ است.

احساس سبک آوانگارد

آوانگارد به عنوان سبکی هیجان انگیز و هنری شناخته می گردد که ژانرهای سنتی را می شکند. آوانگارد اغلب به عنوان سبک نوآورانه ، جسورانه و ناقض تمام قوانین طراحی توصیف می گردد. طراحی خانه را شکل می دهد و خانه را به هنر تبدیل می کند. اگر سبک غیرعادی را دوست دارید ، دکوراسیون آوانگارد را دنبال کنید تا خانه خود را منحصر به فرد و مد روز نمایید. آن وقت ببینید سبک آوانگارد ساده و در عین حال مجذوب کننده چه تاثیراتی در زندگی شما خواهد داشت.

از کجا آغاز کنیم؟

با یادگیری این که همه چیز نباید هماهنگ باشد آغاز کنید. تماشا اینکه ناهماهنگی با خودش هماهنگ است می تواند دیدگاه شما را نسبت به سبک آوانگارد تغییر دهد. همواره می توانید سعی کنید عکس را در مرزهای آن نبینید و وقتی به آن سوی مرزها نگاه می کنید ، می بینید که نتیجه ای که می گیرید متفاوت و چشمگیر است. حتی اگر نقاشی های انتزاعی که در یک گالری با آنها روبرو می شوید برایتان مجذوب کنندهیتی نداشته باشند ، به عنصری مجذوب کننده برای مهمان خانه تان تبدیل می شوند. الهام بخش باشید!

استفاده از رنگ یکی از اولین چیزهایی است که هنگام ورود به یک محیط مورد توجه قرار می گیرد. تجربی بودن در رنگ ها و بازی رنگ ها نشان دهنده روح سبک آوانگارد است. درست مانند رنگ ، مبلمان آوانگارد به شما اجازه می دهد قدمی غیرمنتظره بردارید. شما می توانید اشیاء به ظاهر نامرتبط را که در کنار هم قرار دهید. به عنوان مثال یک قفسه کتاب در کنار اجاق آشپزخانه قرمز رنگ قرار دهید و شرح دهید که این سبک دکوراسیون نیازی به منطق ندارد.

منبع: اتاق
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1918

به "درباره سبک دکوراسیون آوانگارد چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره سبک دکوراسیون آوانگارد چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید