طراحی داخلی دفتر اوبر در آمستردام

به گزارش کوه سفید، در ادامه مقالات بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی خبرنگاران قصد داریم دکوراسیون اداری یکی دیگر از دفاتر اداری که در سال 2017 ، در آمستردام هلند طراحی شده است را آنالیز کنیم .

طراحی داخلی دفتر اوبر در آمستردام

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

با ارائه خدمات در بیش از 65 کشور و بیش از 450 شهر در سراسر دنیا ، اوبر یکی از سریع ترین خدمات مسافربری در صنعت فناوری است . در سال 2017 این شرکت یکی از دفاتر خود را در شهر آمستردام در مساحتی وسیع به متراژ 8000 متر مربع و در 4 طبقه تاسیس کرد تا حضور دنیای خود را توسعه دهد و مردم و فرهنگ های مختلف را به هم متصل کند .

استودیو معماری مونتاژ به اسم تیم طراحی این پروژه انتخاب شد . این تیم کوشش کرد تا یک دفتر بین المللی در آمستردام ایجاد کند تا ضمن حفظ ارزش های اصلی شرکت در زمینه های بنیادی ، تبلیغاتی و فرهنگی ، الهام بخش و تکامل یافته باشد . آنچه به وجود آمد تلفیقی از رنگ ها ، مواد ، متریال و الگوها بود .

این فضا حول مفهوم کار مبتنی بر فعالیت ساخته شده است . در این شرکت هیچ جایگاه و هیچ دفتر اختصاصی وجود ندارد در عوض کارمندان در محلات مستقر در تیم قرار میگیرند .هر قسمت چند منظوره و شبیه به یک دفتر کوچک است . فرصتی برای شخصی سازی و جمع شدن افراد در یک فضای راحت و فرصتی برای دیدار های رسمی همه در یک محیط باز وجود دارد . این دفتر این امکان را میدهد تا هر تیم بتواند به طور جمعی فضای خود را شخصی کند .

تنوع فضایی در بازسازی و دکوراسیون این دفتر بسیار است . از فضاهایی با میز و جایگاه هایی برای کارهای تیمی و جمعی تا افراد دور هم بنشینند و به انجام کارهایشان بپردازند تا جایگاه های راحتی تک نفره برای فعالیت های مخصوص افراد و حتی استفاده از میز های کار ایستاده برای کارها در حالت ایستاده گرفته تا فضاهایی برای استراحت ، فضاهای تفریح و رستوران و کافی شاپ برای کارمندان و مسیرهای پیاده روی دور شرکت تا کارمندان در طول روز بتوانند به پیاده روی بپردازند و از یکجا نشینی و بی تحرکی دوری نمایند .

هر کدام از این 4 طبقه بصورت پلان آزاد طراحی شده اند و هیچ فرایند تکراری و معین شده ای در این طبقات وجود ندارد و هر طبقه با توجه به فعالیت های مورد احتیاج در آن طبقه طراحی و مبلمان و میز ها چیده شده اند .

یک پله مرکزی مارپیچ به اسم یک ستون و مهره بین این چهار طبقه عمل میکند . حلقه های سبز و متمرکزی که دور این پله پیچیده شده اند با الهام از فضای شهری و کانال های آمستردام به یک مرکز تجمع افراد در هر طبقه وصل میشود .

استفاده از متریال های متنوع محلی در این طبقات مانند سنگ ها و آجرهایی که در معماری شهری آمستردام بسیار دیده میشود ، مبلمان با انواع و اقسام گوناگون در رنگ های مختلف ، خطوط تمیز ، استفاده از سیستم روشنایی فراوان در شکل های مختلف ، شیشه ها و پنجره هایی که یاری زیادی به نورگیری طبیعی فضاهای داخل دفتر نموده است ، همه و همه از جذابیت های طراحی این دفتر است.

یکی دیگر از ایده های دکوراسیون داخلی اداری این دفتر این است که رنگ ها فضا ها را تعریف مینمایند . هر منطقه ای با رنگ های مخصوص به خود شناخته میشود ، رنگ هایی که از فرهنگ ها و کشور های مختلف دنیا به این دفتر وارد شده اند ، رنگ آبی مدیترانه ای ، رنگ های زرد گرم و دعوت نماینده از خاورمیانه ، رنگ سبز و پر جنب و جوش اروپای غربی . هر دیوار و سطح الهام بخش است و به مقدار تنوع افرادی که در این جا کار مینمایند ، غنی است .

رستوران در طبقه همکف واقع شده است و محل جمع شدن افراد هر 4 طبقه در یک مکان واحد است و معمار به این علت این کار را کرد که در نظر داشت افراد شاغل در این مکان در طول روز حداقل یک یا دو بار بتوانند همدیگر را در فضای وسیع و عظیم رستوران با یکدیگر دیدار نمایند . اما در هر طبقه یک کافی شاپ مختصر و مفید هم برای نوشیدن و خوردن عصرانه و چاشت وجود دارد .

در آخر ، طراحی محیطی چند فرهنگی ، محیطی تازه و واضح و طبیعی را ایجاد میکند که به هر فردی از هر جایی این اجازه را میدهد تا احساس راحتی و آرامش داشته باشد. بر اساس یک محیط مبتنی بر فعالیت هایی جمعی ، فردی ، رسمی و غیر رسمی ، منطقه ها اجتماعی رستوران و کافی شاپ ، منطقه ها استراحت و شرایط های کاری انعطاف پذیر ، محیط کاری مدرن در یک بستر دنیای شکل گرفته است .

منبع: هیرادانا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1452

به "طراحی داخلی دفتر اوبر در آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی دفتر اوبر در آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید