قدرت پردازشی آیفون SE 2 از گلکسی اس 20 اولترا و پیکسل 4 نیز بیشتر است!

به گزارش کوه سفید، با توجه به جزئیاتی که از آخرین بنچمارک بدست آمده، شاهد این هستیم که قدرت پردازشی آیفون SE 2 حتی از گلکسی اس 20 اولترا، قدرتمندترین پرچم دار اندرویدی و پیکسل 4 گوگل نیز بیشتر است! بنچمارکی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد نماینده کوچک اپل بسیار قدرتمندتر از آن چیزی است که ظاهرش نشان می دهد. البته همه این ها به لطف پردازنده قابلی است که به عنوان قلب تپنده این گوشی فعالیت می نماید یعنی A13 Bionic.

قدرت پردازشی آیفون SE 2 از گلکسی اس 20 اولترا و پیکسل 4 نیز بیشتر است!

اما این رجحان فقط به همین نقطه خلاصه نمی گردد و به نظر می رسد از نظر گرافیکی نیز آیفون SE به گوشی های دیگر رجحان دارد که خب این مسئله هم دلیل منطقی دارد. نمایشگر این گوشی هم بسیار کوچک است و هم از وضوح پایینی بهره می برد. همین مسئله باعث می گردد قدرت گرافیکی این گوشی آنقدرها صرف نمایشگر نگردد که خب معین نیست باید آن را نقطه ضعف در نظر گرفت یا قوت!

پردازنده بکار رفته در این گوشی همانی است که در قدرتمندتری آیفون فراوری شده مورد استفاده واقع شده است و معینات آن نیز از این قرار است: 2 هسته بسیار قدرتمند با فرکانس 2.66 گیگاهرتز و 8 مگابایت کش سطح 2 و همچنین 4 هسته کم مصرف با فرکانس 1.73 گیگاهرتز با 4 مگابایت کش سطح 2. این ترکیب، قدرتمندترین پردازنده حال حاضر در بین گوشی های هوشمند را بوجود آورده که در آیفون 399 دلاری اپل هم شاهد آن هستیم.

مقایسه پیکسل 4a و آیفون SE 2؛ چرا پیکسل می تواند آیفون را شکست دهد؟

آیفون SE اما علاوه بر این پردازنده از 3 گیگابایت رم، تا 256 گیگابایت حافظه داخلی و گرافیک قدرتمند 4 هسته ای نیز بهره می برد. بدیهی است آیفون نیازی به استفاده از مقدار حافظه زیاد ندارد و همین 3 گیگابایت نیز کافی است تا در نبرد با قدرتمندترین های اندروید سربلند بیرون آید.

AnandTech طی آنالیز که انجام داد، این محصول را با دیگر آیفون ها و همچنین پرچم دارهای اندرویدی شرکت های سامسونگ، هواوی، وان پلاس، سونی، ال جی، ایسوس و گوگل مقایسه کرد و در نهایت این آیفون SE بود که در صدر ایستاد! یعنی حتی آیفون های 11 را هم در بعضی تست ها پشت سر گذاشت!

اولین بنچمارکی که از این محصولات گرفته شد مبتنی بر جاوا اسکریپت بود و به سرعت و عملکرد در وب گردی مرتبط می شد که می بینیم آیفون SE دقیقا پشت سر آیفون های 11 و بالاتر از تمامی گوشی ها دیگر ایستاده. البته این رتبه بندی در تست بنچمارک JetStream به این صورت بود چون وقتی به بنچمارک Speedometer رسید، شرایط تغییر کرد و آیفون SE به صدر رسید! (Speedometer بنچمارک عملکردی است که یک فعالیت را با استفاده از DOM API تکرار می نماید).

جالب اینجاست با نگاهی به عملکرد گلکسی اس 20 اولترا می بینیم نماینده کوچک اپل توانست عظیم ترین کهکشانی سامسونگ را با دوبرابر اختلاف پشت سر بگذارد! گلکسی اس 20 اولترا در این آنالیز از پردازنده اسنپدراگون 865 بهره می برد.

در بنچمارک WebXPRT 3 که باز هم مربوط به سنجش عملکرد مرورگر و وب گردی است، آیفون 11 توانست عضو کوچک خانواده را پشت سر بگذارد. شاید این مسئله به خاطر باتری عظیم تری است که در این گوشی بکار رفته و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد! (این بنچمارک به آزمایش کد های HTML5 و جاوا اسکریپت در مرورگر ها می پردازد).

در بنچمارک Basemark GPU 1.2 که همانطور از اسمش پیداست به آنالیز عملکرد گرافیکی می پردازد می بینیم پرچم دار 1400 دلاری سامسونگ در حالت عادی عملکرد تقریبا مشابهی با آیفون 400 دلاری داشت اما وقتی این آنالیز با تحت فشار گذاشتن آن ها همراه شد، نماینده اپل با اختلاف فاحشی توانست اس 20 را پشت سر بگذارد! در دیگر بنچمارک های این بخش نیز آیفون پیروز شد با اختلاف معناداری پرچم دارهای اندرویدی را پشت سر بگذارد. شما عزیزان می توانید بنچمارک کامل مربوط به گرافیک را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

دوربین گلکسی اس 20 اولترا در رتبه ششم DxOMark نهاده شد

در این آنالیز ها شاهد حضور گیک بنچ نیستیم که اتفاقا یک بنچمارک مهم و معتبر است. البته گفته می گردد این بنچمارک به نفع iOS عمل می نماید که به نظر می رسد باور اشتباهی باشد. چون فقط گیک بنچ نیست که رجحان محصولات مجهز به این سیستم عامل را نشان می دهد.

البته بنچمارک همواره یک طرف داستان است و در واقع عملکرد اصلی گوشی باید در تجربه روزمره خود را نشان دهد که خوشبختانه این اختلاف فاحش در بنچمارک ها در کاربری روزانه اصلا مشاهده نمی گردد. چه بسا که حتی در بخش هایی نظیر مولتی تسکینگ، پرچم داران اندرویدی به لطف میزان رم بیشتر عملکرد بهتری هم از خود نشان می دهند. اما خب اگر یک محصول 400 دلاری بتواند از نظر عملکرد پردازشی یک گوشی 1400 دلاری را پشت سر بگذارد، چرا نباید به شرکت ها ثابت کنیم در قبال مبلغی که پرداخت می کنیم، انتظار قدرت بیشتری داریم؟

نظر شما در رابطه با قدرت پردازشی آیفون SE 2 چیست؟ آیا صرفا بهره مندی از قدرت سخت افزاری دلیل خوبی برای خرید این گوشی و ترجیح آن به پرچم داران اندرویدی است؟

سامسونگ چگونه می تواند از غیاب اسنپدراگون 865 پلاس به سود خود استفاده کند؟

منبع: wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 649

به "قدرت پردازشی آیفون SE 2 از گلکسی اس 20 اولترا و پیکسل 4 نیز بیشتر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت پردازشی آیفون SE 2 از گلکسی اس 20 اولترا و پیکسل 4 نیز بیشتر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید