معرفی کامل راه آهن شیراز

به گزارش کوه سفید، ایستگاه قطار شیراز کاملا تازه ساز است و یکی از مهم ترین مراکز حمل و نقل در شهر شیراز و استان فارس است. این ایستگاه که بر خلاف بیشتر ایستگاه های راه آهن بیشتر شهرها، تازه تاسیس است و امکانات داخلی آن کاملا نو و جدید هستند. ما امروز می خواهیم تا برای شما پیشینه، امکانات، مسیرهای دسترسی به ایستگاه راه آهن شیراز، خدمات و امکانات آن، مسیرهای ریلی و برخی از آمارهای جالب درباره این ایستگاه را برای شما شرح دهیم.

معرفی کامل راه آهن شیراز

به هر حال یکی از راه های سفر به شیراز، استفاده از قطار است و ایستگاه راه آهن شیراز یکی از بهترین ایستگاه های شهری شیراز است. بنابراین از آن جایی که خواهی و نخواهی ممکن است که راهتان به سمت این ایستگاه بیفتد؛ در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر این ایستگاه قطار شیراز را برای شما معرفی نماییم.

همه چیز درباره تاریخچه ایستگاه راه آهن شیراز

پروژه ساخت این ایستگاه راه آهن در سال 1380 آغاز شد و 8 سال بعد به اتمام رسید و در حضور مسئولان مربوطه افتتاح گشت. البته در بدو تاسیس این ایستگاه، مسائل فنی برای آن پیش آمد که در نهایت موجب تعطیلی آن برای مدتی شد اما به هر حال برای رفع آن؛ 2 سال وقت گذاشتند و راه آهن شیراز (Shiraz railway station) را در سال 1390 مجددا افتتاح کردند. این بار دیگر در این ایستگاه مسئله ای به وجود نیامد و به عنوان یکی از بهترین و بزرگ ترین ایستگاه های راه آهن کشور کارش را ادامه داد. امروزه 8 سال از آغاز فعالیت این ایستگاه می گذرد و دیگر تبدیل به یکی از بزرگ ترین ایستگاه های قطار کشور شده است.

بنای این راه آهن، دارای بخش های مختلف و گوناگون است که از بین آن ها می توانیم از پارکینگ و سایه بان نام ببریم. این راه آهن دارای 500 کیلومتر خط ریلی است که که 5 کیلومتر جدای از این خط، مخصوص به خطوط تجاری و صنعتی می باشد. ایستگاه های مهمی که در راستا این ایستگاه راه آهن قرار گرفته، عبارتند از ایستگاه های مرودشت، شهرضا، شیراز، آباده، اقلید، صفاشهر و سعادت شهر. آمار و میزان جا به جایی مسافران در ایستگاه راه آهن شیراز به ما نشان می دهد که این ایستگاه بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است. این آمار دقیقا به ما می گوید که روزانه نزدیک به 2 هزار نفر در این ایستگاه رفت و آمد می کنند.

امکانات راه آهن شیراز

این ایستگاه جدید است و به همین خاطر، در این مرکز می توانید به خدمات مختلفی دسترسی داشته باشید. سالن انتظار، فروشگاه های مختلف خرید سوغاتی و مواد غذایی، آبخوری، سرویس بهداشتی های مناسب و مجزا، سیستم های دیجیتال اعلام حرکت و وضعیت قطارها، انواع تابلوهای راهنمای و راهنمایان مختلف تنها برخی از خدمات رفاهی موجود در این ایستگاه بزرگ هستند. در ضمنً اگر احتیاج داشتید تا برای جا به جایی وسایلتان وسیله ای داشته باشید؛ چرخ دستی هایی در این ایستگاه قرار داده شده است. همچنین در این ایستگاه، انواع ایستگاه های تاکسی و وسایل نقلیه قرار داده شده است. با این که ایستگاه راه آهن شیراز یکی از عواملی است که سفر به این شهر را دلنشین می کند اما اگر هم بخواهید می توانید تا با خرید بلیط هواپیما شیراز از طریق خبرنگاران به این شهر سفر کنید.

راستاهای خط ریلی راه آهن شیراز

قطارهایی که از این ایستگاه حرکت می کنند معمولا بیشترین راستاها را به مقصد؛ قم، مشهد و تهران حرکت می کنند. به زودی در این راستا؛ خطوط ریلی بندرعباس، جهرم، لار، بوشهر و عسلویه نیز به راه می افتد. در ضمنً، قطار البرز یکی از قطارهایی است که به سمت شیراز می رود. درباره آن در خبرنگاران بیشتر بخوانید.

راه های دسترسی به راه آهن شیراز

در هر کجای شهر شیراز که باشید؛ می توانید از خطوط تاکسیرانی و اتوبوس برای رسیدن به این ایستگاه استفاده کنید. به طور مثال فاصله ایستگاه راه آهن شیراز تا حافظیه؛ 25 کیلومتر است که در عرض 28 دقیقه طی می شود. یا به طور مثال؛ فاصله محله معروف سعیدیه تا راه آهن؛ 27 کیلومتر است که با در نظر دریافت شرایط ترافیک تنها 31 دقیقه رسیدن به آن طول خواهد کشید.

اطلاعات راه آهن شیراز

وب سایت رسمی راه آهن شیراز: fars.rai.ir

شماره تلفن راه آهن شیراز: 1539

آدرس راه آهن شیراز: استان فارس، شیراز، سپیدان، بزرگراه شیراز

در این مطلب همه چیز را برای شما درباره راه آهن شیراز توضیح دادیم. از این که تاریخچه ساخت این ایستگاه چه بوده و چه امکاناتی دارد و این که چگونه و چطور به این ایستگاه بروید. شما تا به حال به این ایستگاه رفته اید؟ لطفا نظرتان را در اینباره با ما به اشتراک بگذارید.

در ضمنً شما می توانید برای خرید بلیط قطار شیراز به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید و یا با شمار ه 8540 تماس بگیرید تا بهترین سفر عمرتان به شیراز بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 73

به "معرفی کامل راه آهن شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل راه آهن شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید