نفوذ ژن های خوب به میراث و گردشگری ، از مدیر دندانپزشک کاخ نیاوران تا طراح دوختی که دبیر گردشگری سلامت شد!

به گزارش کوه سفید، فردی با مدرک غیر مرتبط مسئول گردشگری سلامت کیش شد تا حواشی انتصاب ها در این جزیره گردشگرپذیر ادامه داشته باشد.

نفوذ ژن های خوب به میراث و گردشگری ، از مدیر دندانپزشک کاخ نیاوران تا طراح دوختی که دبیر گردشگری سلامت شد!

خبرنگاران: ژن های خوب در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری حالا پا را از در اختیار دریافت کافه رستوران های اماکن تاریخی و موزه ها و دریافت مجوزهای مختلف فراتر گذاشته اند و به جایگاه های ریاست فکر می نمایند.

به تازگی غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حکمی سعیده مهرعلیزاده دختر محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات و رئیس سازمان تربیت بدنی را به عنوان دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت منطقه آزاد کیش منصوب کرد. محسن مهرعلیزاده همچنین استاندار سابق اصفهان در دولت حسن روحانی بوده است.

پدر سعیده مهرعلیزاده از سال 92 عضو هیئت مدیره منطقه آزاد کیش بوده و در همان سال های اول نیز دخترش در منطقه آزاد کیش مشغول به کار شده است. سعیده مهرعلیزاده در حال حاضر رئیس اداره توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش است. گفته می گردد وی متولد خرداد 66 بوده و از یکی از دانشگاه های مالزی در رشته طراحی دوخت و مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده است.

این انتصاب با واکنش های بسیاری روبرو بوده است. از سویی در حالی مسئولان گردشگری و پزشکی کشور بر طبل رونق گردشگری سلامت می کوبند که وضعیت این شاخه گردشگری به گواه فعالان بخش خصوصی آن مناسب نیست. در چنین برهه ای که مسئولیت های این حوزه باید به دست پزشکان یا متخصصان گردشگری سپرده گردد تا با تجارب خود بتوانند گردشگری سلامت را رونق دهند، میزهای مدیریتی این حوزه در دستگاه ها و سازمان های مختلف تبدیل به حیاط خلوت شده و انتصاب فردی با مدرک کارشناسی طراحی دوخت نمونه ای از آن است.

از سوی دیگر جولان مدیران غیرمتخصص با مدارک بی ربط در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل به امری عادی شده است. علی اصغر مونسان، رئیس سابق منطقه آزاد کیش جمعی از مدیران غیر متخصص را با خود به سازمان میراث فرهنگی وقت آورد به طوری که یک دندانپزشک را مدیر کاخ موزه نیاوران کرد. میراث انتصابات او حالا در جزیره کیش پاس داشته می گردد و یک طراح دوخت مسئولیت دبیری شورای راهبری گردشگری سلامت منطقه کیش را برعهده می گیرد. اتفاقی که نشان می دهد انتصابات غیر تخصصی تبدیل به رویه ای در این دو حوزه تخصصی شده و خطر چنین مدیرانی میراث فرهنگی و گردشگری را تهدید می نماید.

گردشگری سلامت از جمله واژه های پرتکرار برای آماردهی این روزهای مدیران وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است، با این وجود هیچ اطلاعات شفافی در این خصوص وجود ندارد و بسیاری از فعلان آن معتقدند که دلال ها بازار گردشگری سلامت را می چرخانند. جزیره کیش یکی از مناطقی است که به تازگی می کوشد سهم خود را از گردشگری سلامت بیشتر کند.

عدم احتیاج به صدور ویزا، هزینه های درمانی پایین، خدمات با کیفیت ،کادر درمانی مجرب، امکانات خوب شهری و اقامتی، آرامش وامنیت جزیره کیش دلایلی است که گفته می گردد جز جاذبه های گردشگری سلامت کیش است. پتانسیل هایی که باید دید یک کارشناس دوخت چه استفاده ای از آنها در جهت رونق گردشگری سلامت در جزیره کیش می نماید.

منبع: چمدان
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 17

به "نفوذ ژن های خوب به میراث و گردشگری ، از مدیر دندانپزشک کاخ نیاوران تا طراح دوختی که دبیر گردشگری سلامت شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ ژن های خوب به میراث و گردشگری ، از مدیر دندانپزشک کاخ نیاوران تا طراح دوختی که دبیر گردشگری سلامت شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید