چرا به سئول سفر کنیم؟

به گزارش کوه سفید، دلایل سفر به سئول

معمولا سئول اولین گزینه منتخب برای کسانی که قصد سفر به آسیای شرقی را دارند نیست و توانایی رقابت با شهرهایی مانند توکیو، بیجینگ و تایپه را ندارد اما مرکز کرده جنوبی دیدنی هایی زیادی دارد که بسیاری از گردشگران سراسر جهان کوچک ترین اطلاعی درباره دلایل سفر به سئول ندارند. اگر می خواهید بدانید چرا در زندگی یک بار هم که شده باید به شهر سئول سفر کنید با خبرنگاران همراه شوید.

چرا به سئول سفر کنیم؟

آشنایی با تاریخ کره

یکی از مهم ترین دلایل سفر به سئول این است که این شهر مرکز کره جنوبی است و بسیاری از دیدنی های تاریخی و جاذبه های این کشور در شهر سئول جا خوش کرده اند. به عنوان نمونه ای از آثار دیدنی تاریخ شهر سئول می توان به کاخ جیونگ بوکانگ اشاره کرد که تاریخ ساخت آن به سال 1395 بعد از میلاد مسیح باز می شود و زمانی پادشاهای سلسه Joseon dynasty در آن زندگی می کردند و همچنین محل برگزاری جلسات مهم دولتی آن دوران نیز بوده است. شما می توانید از آثار تاریخی جدیدتری مانند یادبود جنگ کره جنوبی، که به یاد کسانی که جانشان را در جنگ کره از دست داده اند اختصاص داده شده نیز دیدن کنید. موزه دیگری نیز در شهر سئول وجود دارد که بیش از 10000 اثر دست ساز در محوطی داخلی و خارجی آن به نمایش برای عموم مردم گذاشته شده اند.

شب های سئول

یکی دیگر از دلایل سفر به سئول سرزنده بودن این شهر است، شهری که با غروب آفتاب پر جنب و جوش تر هم می شود. بسیاری از مردم شهر در شب ها به خیابان می رود و در رستوران های سیاری که بسیار پیشرفت کرده اند و غذاها و نوشیدنی های خوشمزه سرو می کنند می فرایند. حتی در شب های تعطیل که فردا وقت استراحت هست مشاهده شده که هیاهو در خیابان های شهر تا ساعت 5 یا 6 صبح ادامه پیدا کند.

فرهنگ و سنت های مردم

فرهنگ کره جنوبی قدمتی 5000 ساله دارد. اگر این فرهنگ را بشناسید و به آن احترام بگذارید، از سفر خود در کره جنوبی لذت بیشتری خواهید برد. آشنایی با مردمی که فرهنگ و سنت های خود را هنوز زنده نگه داشته اند می تواند از دیگر دلایل سفر به شهر سئول باشد. در ابتدا می توانید به موزه ملی کره بروید و از 12000 قطعه ای که در 6 نمایشگاه دائمی برای دیدنی عموم گذاشته شده اند دیدن کنید. این نمایشگاه ها شامل قرون وسطی، اوایل تاریخ مدرن، خوشنویسی، نقاشی، مجسمه سازی، صنایع دستی و هنرهای آسیایی می شود. شما همچنین می توانید به گشت و گذار در دهکده نزدیک Bukchon Hanok ومحله های دوست داشتنی ساخته شده به سبک خانه های سنتی کره ای یا هانک بپردازید و تجربه ای متفاوت را به دست آورید. در اینجا، شما می توانید از فروشگاه های صنایع دستی دوست داشتنی، گالری های هنری و حتی خانه های سنتی برای تجربه محلی استفاده کنید.

البته مهم است بدانید فرهنگ این مردم با ما تفاوت هایی دارید و ممکن است برخی از روتین های زندگی آن ها برای ما بی احترامی تلقی شود مانند این که آن ها عادت ندارند از کسی که یک در باز را برای آنها نگه داشته تشکر کنند یا اگر به کسی تنه زدند از او عذرخواهی نمی کنند. آن ها در فضایی کم جمعیت زیادی را جا داده اند و در نتیجه این تراکم جمعیت بالا عادت دارند در هنگام استفاده از وسایل عمومی همدیگر را هول دهند یا به هم فشار وارد کنند. اگر اتفاقی اینچنینی برایتان افتاد انتظار عذرخواهی نداشته باشید و خودتان هم لازم نیست عذر خواهی کنید.

پیشرفت تکنولوژی

دیدنی پیشرفت تکنولوژی در این کشور می تواند یکی دیگر از دلایل انتخاب آن باشد. توسعه کره جنوبی طی نیم قرن اخیر را می توان رشدی خیره کننده نامید. پنجاه سال پیش، این کشور فقیرتر از بولیوی و موزامبیک بود و امروز ثروتمندتر از نیوزلند و اسپانیا است. درآمد سرانه نیز در کره جنوبی اکنون تقریبا به 23 هزار دلار در سال رسیده است. برای پنجاه سال، اقتصاد کره جنوبی به طور میانگین هر سال 7 درصد رشد کرده و در این مدت تنها دو سال رشدی منفی را تجربه کرده است.

در این میان شهر سئول یکی از سردمداران پیشرفت کره در تکنولوژی و ساخت ابر سازه های شهری بوده است. به طور مثال برج لوته در سال 2017 رونمایی شده و در حال حاضر مرتفع ترین برج در کره جنوبی به شمار میرود و یکی از هیجان انگیز ترین ویژگی های آن آسانسورش است که با سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت می کند و اولین آسانسور جهان است که در تمام قسمت های آن صفحه نمایش متحرک کار گذاشته شده و نشان دهنده تحول و توسعه این کشور از سلسله چسون تا به امروز می باشد.

کوه نوردی

شاید از شنیدن این که یکی از دلایل سفر به سئول کوهنوردی در قله هایی است که آن را احاطه کرده اند تعجب کنید، این بدان معنی است که جاذبه های بیشماری از کوهنوردی در طبیعت منتظر شما هستند و تنها با سوار شدن در مترو محلی این شهر می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. نزدیک ترین قله به شهر سئول Bukhansan است که 836.5 متر ارتفاع آن از سطح دریا می باشد و دارای چندین راستا مناسب برای کوهنوردی سبک است.

از جمله راستا 6.5 کیلومتری ابونگ (Obong) که طی کردن آن نزدیک به 2 ساعت طول می کشد و از کنار کوه ابونگ، آبشار سونگ چو (Songchu) و چند کوه دیگر عبور می کند. این پارک راستاهای دیگری نیز برای طبیعت گردی دارد ولی راستا ابونگ از بقیه هموارتر است و معمولا ازدحام کمتری در آن مشاهده می شود.. ازدیگر منطقه ها محبوب بین مردم محلی Inwangsan و Namsan هستند. از وِیژگی های بالا رفتن از این ارتفاعات منظره فوق العاده ای است که آن بالا انتظار شما را می کشد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1680

به "چرا به سئول سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به سئول سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید