چه ساعتی غذا بخوریم تا لاغر شویم؟

به گزارش کوه سفید، بدن انسان در سنین مختلف از جمله در زمان رشد و بلوغ، از یک نظم بیولوژیکی شب و روز تبعیت می نماید که توسط تغییر فعالیت های هورمون ها و آنزیم های مختلف بدن نمود پیدا می نماید.

چه ساعتی غذا بخوریم تا لاغر شویم؟

به گزارش ، روز ها که آفتاب جنبش و حیات را القا می کند، موجب افزایش ترشح هورمون های نیروزایی همچون آدرنالین، انسولین و کورتیزول می شود که 70 درصد انرژی لازم را از سوزانیدن مواد قندی و 30 درصد باقیمانده را از محل سوزانیدن چربی ها فراهم می نمایند.

با شروع شب، آرامش درونی در انسان شروع شده و هورمون های سازنده و ترمیم نماینده مثل هورمون رشد (سوماتوتروپین) کارگاه های ترمیم و جایگزینی را با دریافت 70 درصد انرژی از سوزاندن چربی ها و 30 درصد انرژی مورداحتیاج از محل سوزانیدن قند ها را فراهم می سازد.

در طول روشنایی روز حداکثر تا ساعت 5 بعدازظهر بر مبنای هرم غذایی، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات (قندها) را به خصوص مواد غذایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند میل فرمایید و کوشش فرمایید با برنامه ریزی قبل از ساعت 23 خواب شبانه خود را شروع نمایید.

در ضمنً عملکرد ارگان های بدن در ساعت های مختلف شب متفاوت و قابل تعمق می باشد.

با توجه به ریتم های زیستی (بیولوژیکی) اشاره شده و فعالیت های هورمون های مترشحه ارگان های مختلف بدن توصیه می شود، جهت جلوگیری از اختلال در روند سوخت چربی ها اولاً شام خودتان را قبل از ساعت 8 شب میل نمایید و ثانیاً از تناول شام های حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد خودداری کنید و به میل کردن سبزیجات خام و پخته، با مقداری غذای حاوی پروتئین قناعت کنید.

به عبارتی در طول روشنایی روز حداکثر تا ساعت 5 بعدازظهر بر مبنای هرم غذایی، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات (قندها) را به خصوص مواد غذایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند میل فرمایید و کوشش فرمایید با برنامه ریزی قبل از ساعت 23 خواب شبانه خود را شروع نمایید تا فرصت کافی در اختیار بدن برای بازسازی و ترمیم های مورد احتیاج در طول یک خواب راحت و عمیق فراهم شود.

منبع : برنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 110

به "چه ساعتی غذا بخوریم تا لاغر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه ساعتی غذا بخوریم تا لاغر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید