گشت و گذار در کنیای سحرانگیز

به گزارش کوه سفید، در کشور جادویی کنیا، غرق زیبایی ها شوید

کشور کنیا با کوه های سر به فلک کشیده، طبیعت وحشی و ناشناخته، فرهنگ کاملا متفاوت، مزارع پهناور، تپه های جنگلی و منظره بسیار زیبا، جایی است که واقعا ارزش سفر دارد. جغرافی خاص این کشور، باعث بوجود آمدن زیستگاه های طبیعی فوق العاده و تنوع بی نظیری در حیات وحش آن شده است؛ در حالیکه به موازات آن، تاریخ این کشور باعث بوجود آوردن تفاوت های فرهنگی متفاوتی با بقیه کشورهای آفریقایی شده است. پارک های ملی معروف کنیا، مردم قبایل و سواحل باشکوه این کشور، تصویر بسیار جذابی از آن ساخته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با این کشور خاص و جاذبه های گردشگری بی شمار آن بیشتر آشنا شوید:

گشت و گذار در کنیای سحرانگیز

بدون شک اگر بخواهیم بگوییم کنیا، یکی از گردشگر پذیرترین کشورهای دنیاست، خیلی برای رفتن به این کشور وسوسه نمی شوید. اگر تصمیم بگیرید کمی متفاوت تر سفر کنید، وارد دنیایی می شوید که پر است از مزرعه های وسیع سرسبز، چایخانه ها، خانه های کلبه ای، اتوبوس های جالب و خاص، حیات وحش بی نظیر و خیابان هایی که پر است از حیوانات مختلف و بچه هایی که در حال بازی هستند.

جاذبه هایی که در کنیا نباید از دست بدهید

1- کوه کنیا

خیلی از کوهنوردان، این دومین قله بلند کنیا را، امتحانی سخت تر از کلیمانجارو می دانند. بالا رفتن از این کوه زیبا و البته بلند، احتیاج به مهارت و وسایل مورد احتیاج دارد؛ اما حتی اگر نتوانید از این کوه بالا بروید، می توانید روزتان را با صرف یک صبحانه دلچسب در دامنه آن آغاز کنید.

2- فستیوال فرهنگی دریاچه Turkana

Turkana، فستیوالی است که در آن، بیشتر از ده ها قبیله بومی کنیا شرکت می نمایند تا به شادی و خواندن آوازهای محلی کنار هم بپردازند. این فستیوال، 3 روز کامل طول می کشد و جو شاد آن برای حضور گردشگر ها و گردشگران کاملا مناسب است.

3- با اژدها، ماشین سواری کنید

سفر به صحراهای دورافتاده شمالی در کنیا، همواره هیجان انگیز است چون اصلا نمی توان پیش بینی کرد با چه چیزهایی ممکن است روبرو شد، مثل نگهبان ترسناک کنیایی که به آن، اژدها می گویند!

4- دریاچه ویکتوریا

بزرگترین دریاچه کنیا با بندرگاه ها، دشت های زیبای سنبل، سواحل زیبا و کوه های بزرگ و کوچک، بر خورده است…

5- پارک ملی نایروبی

این پارک ملی بزرگ و پهناور، خانه خیلی از پستاندارهای بزرگ کنیا مثل بزرگترین بزکوهی در این کشور است.

6- کمی جنگ جویی یاد بگیرید

دوست دارید تا کمی جنگجو شوید یا حداقل با فرهنگ جنگجویی قبایل کنیا آشنا شوید؟ کافی است سری به Maasai-run eco-camp بزنید. در کنیا، این فرهنگ مثل کشورهای دیگر نیست. کنیایی ها، جنگجویی را با پرش های بلند و آواز خواندن انجام می دهند.

7- تازه ترین نارگیل زندگی تان را بخورید

کنیا، کشور درخت های نارگیل است. اگر تا بحال شانس خوردن نارگیل تازه را نداشته اید یا فکر می کنید که خورده اید، باید نارگیل های این کشور را امتحان کنید. می توانید این میوه تازه را، در یکی از هتل های ساحلی و فقط به قیمت انعام دادن به یک بالا رونده از درخت امتحان کنید.

8- حیات وحش حیرت آور

زنجیره رودخانه ها در دریاچه Mzima Springs، حیات زیر آب فوق العاده ای را در این منطقه به وجود آورده است. یکی از منحصر به فردترین جانورانی که در این دریاچه به چشم تان می خورد، اسب های آبی هستند. در کنیا، جدای از تعداد زیاد دریاچه ها، حیات وحش فوق العاده ای وجود دارد که در آن تعدادی از نایاب ترین موجودات روی زمین مثل این آفتاب پرست بی آزار، یا پرندگان و خزندگان وحشی به چشم می خورد.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1661

به "گشت و گذار در کنیای سحرانگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در کنیای سحرانگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید