15 بازی اکشن نقش آفرینی برتر پلی استیشن 2

به گزارش کوه سفید، دوران پلی استیشن 2 را می توان عصر طلایی برای بازی های اکشن نقش آفرینی در نظر گرفت. در این دوران توسعه دهندگان مرز های خلاقیت، داستان گویی و گیم پلی را تغییر دادند. به عنوان پرفروش ترین کنسول تاریخ، پلی استیشن 2 دارای کتابخانه گسترده ای از بازی ها بود که روایت های غنی، دنیا های همه جانبه و شخصیت های فراموش نشدنی را به بازیکنان ارائه می کردند. در آن موقع در حالی که نقش آفرینی های نوبتی سنتی به رشد خود ادامه دادند، ظهور بیشتر آثار اکشن نقش آفرینی در این دوره به یک روند تازه منجر شد و شاهد نبرد های سریع با عناصر عمیق و نقش آفرینی بودیم. اگر بازی های نقش آفرینی ژاپنی نوبتی در پلی استیشن 2 خسته شده اید و میل به اثری با کمی اکشن بیشتر دارید، این بازی ها برای شما عالی هستند. در حالی که تنها مواردی انتخاب شده اند که برترین در نظر گرفته می شوند، بدون شک چند جواهر پنهان وجود دارد که ممکن است از توجه دور مانده باشد زیرا بدون شک تعداد بی شماری بازی عالی وجود دارد که نمی توان همه آن ها را در یک لیست قرار داد.

15 بازی اکشن نقش آفرینی برتر پلی استیشن 2

15. Shining Force Neo

تهیه نماینده: Sega / سازنده: Neverland

سال انتشار: 2005

این بازی نمایی تازه از سری کلاسیک Shining Force را ارائه می دهد. برخلاف پیشینیان خود که نقش آفرینی های تاکتیکی بودند، Neo رویکردی سریع تر و اکشن گرا را انتخاب کرد و نبرد های هک اند اسلش را با عناصر نقش آفرینی ترکیب کرد. در جهانیی پر جنب و جوش و فانتزی، در این بازی بازیکنان مکس، یک جنگجوی جوان را در سفری برعهده می گیرند تا از سرزمین خود در برابر شیطانی باستانی به نام لژیون محافظت نمایند. مکس در حالی که در میان انبوهی از هیولا ها می جنگد و متحدان قدرتمندی را جمع می نماید، باید اسرار پنهان گذشته خود را نیز کشف کند. این بازی نشان دهنده تغییر مجموعه اش از فرمول نوبتی نسل قبلی خود است و از این رو کلمه Neo در نام بازی قرار داده شده و اگرچه از نظر گیم پلی یا داستان نوآورانه نیست اما عبور از سیاه چال ها، نبرد با شیاطین و گوش دادن به موسیقی های عالی آن لذت بخش است.

14. X-Men Legends II: Rise of Apocalypse

تهیه نماینده: Activision / سازنده: Raven Software

سال انتشار: 2005

بعضی از هواداران آرزو دارند که مارول این سری بازی را ادامه می داد، زیرا پتانسیل آن را داشت که اسپین آف های زیادی داشته باشد. به عنوان یک بازی مشابه بازی Marvels Avengers اما با صداپیشگان متنوعی از شخصیت های جهانی سینمایی مارول، یک سیستم نقش آفرینی مبارزه ای مجذوب کننده و بدون پرداخت های درون برنامه ای غیر ضروری یا مزخرف، بازی X-Men Legends II: Rise of Apocalypse یک اثر کوآپ نقش آفرینی فوق العاده است که دارای ترکیبی چشمگیر از شخصیت های مارول است که برای هر بازیکنی مجذوب کننده است، حتی اگر با مارول آشنا نباشید. این بازی می تواند با اکشن های مجذوب کننده و تماشای مبارزه شخصیت های مورد علاقه تان، شما را تا مدت ها سرگرم کند.

13. Star Ocean: Till the End of Time

تهیه نماینده: Enix / سازنده: tri-Ace

سال انتشار: 2003

بازی Star Ocean: Till the End of Time که در سال 2003 برای پلی استیشن 2 منتشر شد، یک اکشن نقش آفرینی محبوب است که با عناصر فانتزی عمیق ترکیب شده است. سومین قسمت از سری Star Ocean، مرز های داستان سرایی علمی تخیلی و نقش آفرینی را جابجا می نماید و داستان آن در جهانی که جادو و فناوری پیشرفته در کنار هم وجود دارند، روایت می گردد و حول محور مرد جوانی است که پس از حمله یک نیروی بیگانه مرموز به سیاره تعطیلاتش، وارد یک درگیری بین کهکشانی می گردد. این بازی با نبردهای اکشن، محیط های گسترده و ترکیبی مجذوب کننده از فضایی آینده نگرانه و قرون وسطایی، بازیکنان را مجذوب خود کرد. این بازی بعلاوه به علت پیچیدگی داستان خود که ماهیت واقعیت را به چالش می کشد، معروفیت زیادی بدست آورد و تأثیری ماندگار بر هواداران گذاشت و تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین بازی های نقش آفرینی نسل خود شد.

12. Radiata Stories

تهیه نماینده: Square Enix / سازنده: tri-Ace

سال انتشار: 2005

بازی داستان های رادیاتا، یکی از آن جواهرات پنهان دوران پلی استیشن 2 است که هرگز به جایگاه آثاری مانند فاینال فانتزی یا کینگدام هارتس دست پیدا نکرد اما جایگاه ویژه ای در قلب کسانی که آن را کشف کردند، پیدا کرد. این بازی ترکیبی از داستان سرایی عجیب، شخصیت های رنگارنگ و یک سیستم مبارزه بی نظیر به صورت ریل تایم را با هم ترکیب می نماید که هم به ساده و هم به طرز شگفت انگیزی عمیق به نظر می رسد. این بازی که در جهانی پر جنب و جوش و پر از فانتزی رادیاتا می گذرد، به بازیکنان این فرصت را می دهد تا شهری پر از زندگی را کشف نمایند، بیش از 175 شخصیت را عضو گروه خود نمایند و از بین دو مسیر داستانی کاملا متفاوت که سرنوشت جهان را معین می نمایند، یکی را انتخاب نمایند. در جهانی بازی بازیکنان فقط با هیولا ها مبارزه نمی نمایند و آن ها با یک زیست بوم کامل از شخصیت هایی که طبق برنامه زندگی می نمایند، تعامل دارند. برای هواداران این ژانر، این بازی ترکیبی از عناصر سنتی نقش آفرینی ژاپنی را با پیچ و تاب نوآورانه ارائه می دهد و خود را به یک ماجراجویی فراموش نشدنی تبدیل می نماید.

11. Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha vs. King Abaddon

تهیه نماینده: Atlus / سازنده: Atlus

سال انتشار: 2005

استودیوی اتلوس سال هاست که از سری بازی شین مگامی تنسی (Shin Megami Tensei) نسخه های زیادی می سازد. این روند منجر به ساخت اسپین آف های متعددی مانند بازی های سری پرسونا (Persona و Digital Devil Saga) شده است. با این حال، در میان اسپین آف های اتلوس در جهانی SMT، اثری به نام Raidou Kuzunoha وجود دارد که بسیاری از بازیکنان از آن ها اطلاعی ندارند. این اثر یک بازی نقش آفرینی ژاپنی هک اند اسلش مجذوب کننده با داستانی گیرا و یک شخصیت اصلی کاریزماتیک است. در این بازی بازیکنان دیگر محدود به فشار دادن مکرر دکمه های خاص یا کوشش های فراوان برای افزایش سطح نیستند بلکه رایدو کوزونو ها (Raidou Kuzunoha) می تواند شیاطین را تکه تکه کند و یا چند شیطان را در کنار خود احضار کند و حتی با آن ها گفت وگو کند. این اثر دنباله بازی Raidou Kuzunoha vs the Soulless Army است و بسیاری از ایرادات نسخه قبلی خود را رفع می نماید و به یکی از رجحانن بازی ها در پلی استیشن 2 تبدیل شده است.

10. .hack//INFECTION

تهیه نماینده: Bandai / سازنده: CyberConnect2

سال انتشار: 2002

در حالی که دات هک (hack.) بخشی از یک مجموعه است که سری بازی های GU نیز از آن مشتق شده است اما هر دوی این ها با یکدیگر متفاوت هستند چرا که این سری بازی یک سیستم مبارزه ای روان و ریل تایم را به نمایش می گذارد. با این حال، چهار بازی ا.ریجینال مجموعه بیشتر شبیه یک نقش آفرینی MMO عمل می نمایند و برای اقداماتی مانند شفا بخشیدن و اجرای حرکات ویژه احتیاج به جست وجوی مکرر منوها دارید. با این حال، این بدان معنا نیست که این چهارگانه بد هستند بلکه موضوع اصلی فقط این است که اگر انتظار یک سیستم جنگی روان را دارید از آن ناامید خواهید شد. این مجموعه به چهار نسخه تقسیم شده است که در اینجا نسخه اول آن را آورده ایم. این نسخه بازیکنان را به جهانیی خیالی به نام The World می نماید، جایی که آن ها نقش شخصیتی به نام کایت را بر عهده می گیرند. پس از اینکه دوست کایت به علت یک رویداد مرموز درون بازی به کما می رود، او تصمیم می گیرد تا حقیقتی را که در پس فسادی که در جهان وجود دارد، کشف کند. این بازی گیم پلی و داستان را با سینماتیک هایی به سبک انیمه ترکیب کرد و یک سیستم نبرد را معرفی کرد که اکشن ریل تایم را با دستورات استراتژیک مبتنی بر منو ترکیب می کرد و عمق و تعامل زیادی را ارائه می داد.

9. Baldurs Gate: Dark Alliance II

تهیه نماینده: Interplay Entertainment / سازنده: Black Isle Studios

سال انتشار: 2004

تعداد کمی از بازیکنان زمانی که این بازی برای اولین بار روی پلی استیشن 2 عرضه شد، در خصوص تجربه آن تردید داشتند. هرچند که علاقه به این سری بازی پس از انتشار بازی بسیار محبوب بالدورز گیت 3 (Baldurs Gate 3) به طور قابل توجهی افزایش یافت و باعث شد بسیاری به سمت ریشه های آن سری برگردند و سعی نمایند که نسخه های قبلی آن را نیز تجربه نمایند. البته که نسخه های اولیه این مجموعه به میزان نسخه سوم باکیفیت نیستند اما با این حال، Baldurs Gate: Dark Alliance II کیفیت خوبی دارد و یک ماجراجویی نقش آفرینی هک اند اسلش با زاویه دید از بالا به پایین است که بهتر است با یک همراه و در واقع به صورت کوآپ بازی کنید. شدت سختی بازی نیز متعادل است و همانطور که در هر بازی نقش آفرینی دیده اید، هر چه بیشتر پیشرفت کنید قدرتمندتر می شوید. این بازی به طور کلی لحظات سرگرم نماینده زیادی ارائه می دهد، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

Rogue Galaxy .8

تهیه نماینده: Sony Computer Entertainment / سازنده: Level-5

سال انتشار: 2005

این بازی یکی از زیباترین نقش آفرینی های ژاپنی است که در طول عمر خود با آن برخورد خواهید کرد و به وسیله سازندگان با تجربه بازی Dark Cloud 2 ساخته شده است. این اثر دارای سبک هنری خیره نماینده سل شید در زمان خود، مبارزات فوق العاده و سیستم کرفتینگ فوق العاده ای است که به خوبی بازی Dark Cloud 2 است. بازیکنان در این بازی نقش جستر روگ (Jaster Rogue) و همراهان سارق او را در حالی که به سیارات مختلف سفر می نمایند، هیولا ها را می کشند و راه خود را در میان چالش های بازی پیدا می نمایند، برعهده می گیرند. رجحانن جنبه این بازی سیستم مبارزه ای یا داستان آن نیست، بلکه سیستم ساخت و ساز آن است. به عنوان بازیکن، پس از مدتی تجربه بازی متوجه خواهید شد که بیشتر زمان خود را صرف ساخت رجحانن سلاح ها و تجهیزات می کنید. بعلاوه به خاطر داشته باشید که در طول این فرآیند، ممکن است گنجینه های ارزشمند یا آیتم هایی بی ارزش بسازید.

7. Drakengard

تهیه نماینده: Square Enix / سازنده: Cavia

سال انتشار: 2002

مبارزات هک اند اسلش در این بازی ممکن است امروزه به طور کامل مورد توجه بازیکنان حرفه ای قرار نگیرد و کمی قدیمی احساس گردد، اما یک جنبه مجذوب کننده در این بازی وجود دارد که توجه شما را جلب می نماید و آن داستان بسیار تاریک آن است. تجربه داستان این بازی مثل این است که با سر در گودالی از ناامیدی شیرجه بزنید و متوجه شوید که هیچ نردبانی برای بالا رفتن از آن وجود ندارد! از سوی دیگر دقیقا در زمانی که فکر می کنید که تاریک ترین بخش داستان این اثر را دیده اید، با خاتمه های چندگانه اش شما را متعجب می نماید و این خاتمه ها از خاتمه بازی های نیر (NieR) نیز تاریک تر هستند. این بازی کنترل های قدیمی خود را با بخش های مهیج مبارزه با اژد ها جبران می نماید. شما به آسمان می روید، با دشمنان مختلف می جنگید، توپ هایی آتشین را آزاد می کنید، از حملات جاخالی می دهید و احساس می کنید که مانند یک باس هستید.

6. Odin Sphere

تهیه نماینده: Atlus / سازنده: Vanillaware

سال انتشار: 2007

این بازی نسبتا دیر برای پلی استیشن 2 منتشر شد یعنی در زمانی که بسیاری از بازیکنان به سمت پلی استیشن 3 رفته بودند. از این رو، این بازی برای بسیاری از بازیکنان ناشناخته باقی ماند. خوشبختانه، این بازی در نهایت یک نسخه بازسازی شده نیز دریافت کرد. مهم ترین جنبه بازی بدون شک گرافیک پیکسلی آن است که بازیکنان را با تصاویر دوبعدی خیره نماینده ای که با دست طراحی شده و شبیه به یک نقاشی زنده به نظر می رسد، جذب می نماید. هر فریم از ابزی پر از رنگ و جزئیات است و جهانیی خارق العاده پر از شوالیه ها، جادوگران و موجودات افسانه ای را زنده می نماید. جهت هنری منحصربه فرد آن، آن را از رئالیسم بسیاری از معاصرانش متمایز می نماید و تکمیل نماینده روایتی است که از اساطیر و افسانه های اسکاندیناوی الهام گرفته شده است , بازیکنان را در یک داستان حماسی قرار می دهد که شامل پنج روایت درهم تنیده است که هر کدام از دیدگاه شخصیتی متفاوت روایت می گردد. فراتر از سبک هنری و داستان سرایی بازی، موسیقی بازی نیز به تبدیل شدن آن به یکی از آثار فوق العاده در تاریخ یاری می نماید.

5. hack G. U. Vol. 1

تهیه نماینده: Bandai Namco Entertainment / سازنده: CyberConnect2

سال انتشار: 2006

این بازی در نوع شگفت انگیز بود و نسبت به چهارگانه قبلی اش پیشرفت زیادی کرد. بازیکنان در این نسخه بار دیگر نقش شخصیتی را بر عهده می گیرند که در رویداد های یک بازی ویدیویی به دام افتاده است. اما در این بازی مرگ دیجیتالی شما به معنای خاتمه برای شما در جهانی واقعی نیز است. این بازی بخشی از یک سری اکشن نقش آفرینی عالی ساخته شده به وسیله استودیویی است که به علت ساخت بعضی از رجحانن بازی های مبتنی بر انیمه مانند سری ناروتو استورم (Naruto Storm) شناخته شده است. این بازی تجربه ای اکشن نقش آفرینی با سبک انیمه مانند ارائه می نماید که سیستم مبارزه ای مجذوب کننده، گرافیکی خارق العاده در آن موقع و از همه مهم تر، داستانی را روایت می نماید که در جذب بازیکن عالی عمل می نماید و از دست دادن آن برای هواداران این سبک شایسته نیست.

4. Champions Return to Arms

تهیه نماینده: Sony Online Entertainment / سازنده: Snowblind Studios

سال انتشار: 2005

بعضی از بازیکنان به بازی های نقش آفرینی ژاپنی علاقه دارند، در حالی که بعضی دیگر بازی های اکشن نقش آفرینی ساخت غرب را ترجیح می دهند؛ به خصوص زمانی که اثری مانند این بازی به بازیکن این آزادی را می دهد که با یک شوالیه شخصی سازی شده، یک شمشیر تیز متصل به بازوی راست شما، یک سپر در دست چپ و یک مشت معجون برای زنده نگه داشتن شما، وارد سیاهچالی پر از هیولا شوید. اما این تمامی جنبه های مهم نیست، زیرا بازی دارای حالت کوآپ است که به شما این امکان را می دهد تا در حین عبور از سیاه چال ها با یک دوست همراه شوید و هر چیزی را که حرکت می نماید و انسان نیست، بکشید. اگرچه Champions: Return to Arms نزدیک به دو دهه پیش منتشر شده، اما ترکیبی از مکانیک های نقش آفرینی عمیق، مبارزات مجذوب کننده و حالت کوآپ، آن را همچنان به اثری نوستالژیک در میان هواداران این ژانر تبدیل نموده است.

3. Tales of the Abyss

تهیه نماینده: Namco / سازنده: Namco Tales Studio

سال انتشار: 2005

در حالی که بسیاری موافق هستند که بیشتر بازی های سری Tales به خودی خود عالی هستند، هواداران این نسخه را بیشتر از بقیه دوست دارند و نه تنها به این علت که به میزان بازی Tales of Symphonia عالی است، بلکه به این خاطر که این بازی شبیه ترکیبی از همه عناصری است که می خواهید در یک بازی نقش آفرینی ژاپنی تجربه کنید. سبک هنری بازی باورنکردنی است، اما مبارزه به نوعی به این بازی نسبت به بعضی از رقبای خود رجحان می بخشد. این بازی نبرد های مجذوب کنندهی را ارائه می دهد که عناصر استراتژی و نقش آفرینی را در هم می آمیزد و آن را از سایر آثار در این ژانر متمایز می نماید. از سوی دیگر داستان بازی نیز کیفیت خوبی دارد. این بازی ماجرای سفر لوک فون فابر، نجیب زاده ای که پس از ربوده شدن، خود را در جهانیی از دسیسه های سیاسی، پیشگویی های باستانی و معضلات وجودی می بیند، را روایت می نماید. آنچه داستان Tales of the Abyss را متمایز می نماید، شخصیت محور آن است، به ویژه تبدیل لوک از یک مرد جوان خودخواه و متکبر به قهرمانی که آغاز به درک عواقب اعمال خود می نماید.

2. Kingdom Hearts II

تهیه نماینده: Square Enix / سازنده: Square Enix

سال انتشار: 2005

شرکت اسکوئر انیکس با انتشار تعداد زیادی از آثار نقش آفرینی عالی روی پلی استیشن 2 عالی عمل کرد، اما یکی از رجحانن بازی هایی که آن ها ساختند، سری کینگدام هارتس بود که چهارمین نسخه از آن نیز در حال حاضر در دست ساخت است اما تاریخ انتشار مشخصی ندارد. جالب است بدانید که برای شرکتی که به ساخت بعضی از رجحانن بازی های نقش آفرینی ژاپنی نوبتی در پلی استیشن 1 معروفیت دارد، این سری بازی از ابتدا تا پایان یک اکشن نقش آفرینی متفاوت و فوق العاده است که در زمان خود موفقیت زیادی کسب کرد. نسخه دوم این مجموعه، به داستان سورا، پسر جوانی که به سلاحی عرفانی به نام Keyblade مسلح شده بود، و سفرش در سرزمین های مختلف دیزنی ادامه داد. این بازی نه تنها به خاطر داستان مجذوب کنندهش بلکه به خاطر گیم پلی سرگرم نماینده اش برحسته شد. این بازی بر اساس نسخه قبلی خود، مکانیک های مبارزه سریع، حرکت روان و مجموعه ای از گزینه های استراتژیک، از جمله توانایی استفاده از درایو فرم ها برای افزایش توانایی های سورا را معرفی کرد و در نهایت به اثری کلاسیک تبدیل شد که به علت توانایی آن در انتقال بازیکنان به جهانهایی جادویی که با آن بزرگ شده بودند، محبوب شد.

1. Dark Cloud 2

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Level-5

سال انتشار: 2002

این بازی با وجود اینکه دو دهه پیش منتشر شد، همچنان مانند بازی های اکشن نقش آفرینی مدرن مجذوب کننده است و در واقع غیرممکن است که عاشق مبارزات، داستان، جلوه های بصری مجذوب کننده و مهمتر از همه، سیستم کرفتینگ بازی نشوید. این بازی یک روایت منحصربه فرد را ارائه می نماید که در آن بازیکنان باید جهان بازسازی نمایند، در سیاه چال هایی که به طور تصادفی فراوری می شوند بجنگند و منابعی را جمع آوری نمایند تا شهرهایی که به وسیله یک نیروی شیطانی ویران شده را به حالت عادی بازگردانند. از سوی دیگر از مینی گیم های بازی نظیر ماهیگیری و عکاسی گرفته تا اختراع ابزارهای تازه، نمی توان گذشت. با این حال، بازی جنبه مجذوب کنندهی را معرفی می نماید و آن سفر در زمان و ساختن جهان است. همانطور که در سیاه چاله ها حرکت می کنید، هیولا ها را می کشید، سطحتان بالاتر می رود و سنگ های خاصی را جمع آوری می کنید و از آن ها برای بازسازی جهان استفاده می کنید و همانطور که گفته شد، آن را به شکوه سابق باز می گردانید. این بازی از هر نظر یک پله بالاتر از نسخه قبلی خود است و رجحانن بازی نقش آفرینی کنسول پلی استیشن 2 محسوب می گردد.

منبع: Altar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1403 بروزرسانی: 21 شهریور 1403 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 2003

به "15 بازی اکشن نقش آفرینی برتر پلی استیشن 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 بازی اکشن نقش آفرینی برتر پلی استیشن 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید