5 قابلیت ویژه ویندوز 11 که در نسخه های قبلی دیده نمی شد

به گزارش کوه سفید، شرکت مایکروسافت پس از مدت ها انتظار از نسخه تازه سیستم عامل ویندوز رونمایی کرد. نسخه تازه ویندوز که با نام ویندوز 11 از راه رسیده، یک بروزرسانی بزرگ است که قابلیت های بسیار ویژه ای برای کاربران تدارک دیده تا یکی از مجذوب کننده ترین سیستم عامل های تاریخ نرم افزار از راه برسد. با این حال ویندوز 11 به علت کارکردهای مدرن تری که دارد، نمی تواند روی تعداد قابل توجهی از کامپیوترهای قدیمی اجرا گردد. اگرچه راه چاره هایی برای این مشکل مطرح شده اما اگر یک کامپیوتر نه چندان مدرن دارید، شاید بهتر باشد که نصب ویندوز 11 روی آن را فراموش کنید.

5 قابلیت ویژه ویندوز 11 که در نسخه های قبلی دیده نمی شد

با این حال کاربران بسکمک هم وجود دارند که کامپیوترهای نوتری و قدرتمندتری دارند که توانایی نصب ویندوز 11 روی آن ها پیاده شده است. به همین مناسبت به معرفی 5 قابلیت ویژه ویندوز 11 که در نسخه های قبلی دیده نمی شد، می پردازیم.

مدیریت آسان و راحت دسکتاپ ها

افرادی که از چند صفحه نمایش برای مدیریت کارهای خود با سیستم عامل ویندوز استفاده می نمایند به چند صفحه دسکتاپ روی سیستم عامل خود احتیاج دارند. مدیریت همزمان این چند صفحه دسکتاپ روی سیستم عامل ویندوز 10 مناسب به نظر می رسید اما به لطف بروزرسانی بزرگ ویندوز 11 حالا آسان تر از همواره است. قابلیت ویژه ای که در ویندوز 11 اهمیت بیشتری پیدا نموده، آن است که مایکروسافت قابلیت مدیریت دسکتاپ های مجازی را اضافه نموده تا کاربرانی که به چند دسکتاپ احتیاج دارند، نگرانی خاصی پیرامون استفاده از آن ها نداشته باشند. اگرچه این قابلیت در ویندوز 10 هم دیده می شد اما در ویندوز 11 مدرن تر و مجذوب کننده تر از قبل شده و به آسانی در دسترس است.

دسترسی به فایل ها از منوی استارت

منوی استارت مجذوب کنندهیت جالبی بود که نخستین بار در ویندوز 8 از راه رسید. مایکروسافت آن را در ویندوز 10 پویاتر کرد و حالا در ویندوز 11 مدرن تر و کاربردی تر از همواره به نظر می رسد. قابلیت مجذوب کنندهی که مایکروسافت در ویندوز 11 به این منو اضافه نموده، دسترسی به فایل ها و مرور برنامه هایی است که اخیرا از آن ها استفاده نموده اید. بنابراین منوی استارت در ویندوز 11 دسترسی مستقیم به پوشه فایل ها را به شما نشان می دهد و البته سابقه استفاده از برنامه های کاربردی سیستم عامل که برای شما اهمیت دارند را هم نمایش می دهد. به نظر می رسد منوی استارت در ویندوز 11 واقعا پویاتر از همواره شده است.

آمارهای مجذوب کننده پیرامون مصرف باتری

باتری لپتاپ های ویندوزی یکی از مهم ترین اجزای آن ها لقب می گیرد. بسکمک از کاربران تصور می نمایند که به علت عدم پایداری کافی ویندوز، مصرف باطری این محصولات بیشتر از نمونه های تولیدشده به وسیله اپل است. اگرچه داده های متناقضی پیرامون این ادعا وجود دارد اما واقعیت آن است که ویندوز 11 می تواند عملکرد باتری یک لپتاپ ویندوزی را به شدت بهبود ببخشد. یکی از مجذوب کننده ترین تغییراتی که در باتری یک سیستم مبتنی بر ویندوز 11 دیده می گردد، آمارهای مجذوب کننده پیرامون مصرف باتری است. برای آنالیز این آمار باید به بخش System and Power & Battery مراجعه کنید و سپس وارد بخش Battery Usage شوید.

ظاهری مدرن تر

سیستم عامل ویندوز پس از انتشار ویندوز 8 از یک زبان طراحی مدرن و مجذوب کننده کمک گرفت. زبانی که در ویندوز 10 هم استفاده شد و حالا تا حدودی هم در ویندوز 11 دیده می گردد. با این حال باید پذیرفت که ظاهر سیستم عامل ویندوز در ویندوز 11 تغییرات بسکمک نموده حالا و به یک سیستم عامل بسیار مدرن تر تبدیل شده که قابلیت های بسیار مجذوب کنندهی دارد. بنابراین ظاهر متفاوت و مدرن تر ویندوز 11 را می توان یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های آن دانست.

اجرای نرم افزارهای اندرویدی

شاید اجرای نرم افزارهای اندرویدی روی ویندوز 11 را باید مجذوب کننده ترین ویژگی نسخه نو سیستم عامل مایکروسافت دانست. مایکروسافت در روز معرفی ویندوز 11 برای نخستین بار این موضوع را تایید کرد و به همین علت به شدت مورد تحسین طرفداران ویندوز نهاده شد. اگرچه مایکروسافت تایید نموده که این قابلیت به زودی به سیستم عامل ویندوز 11 اضافه می گردد اما هنوز چنین ویژگی مهمی روی این سیستم عامل دیده نمی گردد. بنابراین برای اجرای نرم افزارهای اندرویدی روی ویندوز 11 به زمان بیشتری احتیاج است. اما به هر حال این قابلیت به شدت کلیدی و مجذوب کننده به نظر می رسد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1646

به "5 قابلیت ویژه ویندوز 11 که در نسخه های قبلی دیده نمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 قابلیت ویژه ویندوز 11 که در نسخه های قبلی دیده نمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید