آمریکا 44 پرواز به مقصد چین را به حالت تعلیق درمی آورد

به گزارش کوه سفید، واشنگتن لغو پرواز های آمریکایی در چین را ضد منافع ملی خود ارزیابی نموده و تعدادی از پرواز های خود به مقصد چین را به حالت تعلیق درآورده است.

آمریکا 44 پرواز به مقصد چین را به حالت تعلیق درمی آورد

خبرنگاران - وزارت حمل ونقل آمریکا روز آدینه بیان کرد 44 پرواز به مقصد چین را به حالت تعلیق درمی آورد.

به گزارش رویترز، این تصمیم در واکنش به اقدام دولت چین برای تعلیق بعضی از پرواز های شرکت های هواپیمایی آمریکایی است.

اقدام دولت بایدن پس از آن صورت گرفت که مقامات چینی هفته گذشته مجموعاً 44 پرواز آمریکایی را به خاطر مثبت شدن تست کووید بعضی مسافران به حالت تعلیق درآورد. این پرواز ها از 19 ژانویه لغو شده و به گفته دولت چین تا 29 مارس ادامه خواهد داشت.

طبق مقررات دولت چین، هنگام فرود یک هواپیما اگر آزمایش 5 مسافر یا تعدادی بیشتر از آن مثبت گردد، پرواز ها به حالت تعلیق در می آید.

وزارت حمل و نقل آمریکا روز آدینه بیان کرد که تعلیق 44 پرواز از سوی چین به ضرر منافع ملی آمریکا است و باید اقداماتی درخصوص آن انجام گردد. این وزارتخانه بعلاوه بیان کرد اگر چین در سیاست های خود بازنگری کند، آمریکا نیز اقدام خود را بازنگری خواهد نمود، اما در صورت لغو پرواز های بیشتر از سوی چین، آمریکا این حق را برای خود محفوظ می دارد که پرواز های بیشتری را لغو کند.

سفارت چین در واشنگتن هنوز واکنشی به این مسئله نشان نداده است.

لازم به ذکر است، چین اقدامات سختگیرانه ای درخصوص همه گیری ویروس کرونا اتخاذ نموده به نحوی که در ماه سپتامبر، طبق اعلام اداره هوانوردی این کشور، مجموع پرواز های بین المللی تنها 200 پرواز در هفته بوده است.

تعداد پرواز های لغو شده با شیوع سویه نو کرونا از ماه دسامبر افزایش یافته است. پکن و واشنگتن از زمان آغاز همه گیری، برسر خدمات هوایی با یکدیگر اختلاف نظر داشته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1694

به "آمریکا 44 پرواز به مقصد چین را به حالت تعلیق درمی آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 44 پرواز به مقصد چین را به حالت تعلیق درمی آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید