ارزش بازار سازنده آیفون 450 میلیارد دلار سقوط کرد

به گزارش کوه سفید، شرکت اپل از زمانی که در اوت به نخستین شرکت آمریکایی با ارزش بازار دو تریلیون دلاری تبدیل شد، 450 میلیارد دلار معادل 19 درصد از ارزش بازارش را از دست داده است.

ارزش بازار سازنده آیفون 450 میلیارد دلار سقوط کرد

به گزارش خبرنگاران، ریزش ارزش سهام اپل در روز آدینه به 5.6 درصد رسید و بیش از 120 میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت کاست. اپل اکنون 1.85 تریلیون دلار ارزش دارد و همچنان ارزشمندترین شرکت آمریکا است اما میزان افتی که این شرکت از اوجش در سپتامبر داشته است، بیش از کل ارزش بازار شرکت ویزا محسوب می گردد که هفتمین عضو عظیم شاخص اس اند پی 500 است و عظیمتر از ارزش بازار سهام تایلند است.

افت اخیر ارزش سهام اپل در پی گزارش فروش آیفون از سوی اپل روی داد که ضعیفتر از برآورد تحلیلگران بود. این شرکت هیچ پیش بینی درباره سه ماهه تعطیلات نداد و درآمدش از آیفون در سه ماهه پیش 26.4 میلیارد دلار بود در حالی که تحلیلگران درآمد حاصل از فروش آیفون را 27.1 میلیارد دلار پیش بینی نموده بودند.

فروش آیفون در چین به دلیل تاخیر در عرضه مدل جدید که ناشی از پاندمی کووید 19 بود، افت شدیدی پیدا کرد. مشتریان در نیمه دوم سپتامبر از خرید دستگاههای جدید خودداری کردند و این امر باعث شد اپل با شدیدترین کاهش سه ماهه فروش آیفون در سه سال اخیر روبرو گردد.

تحلیلگران دریافته اند که آیفون بخش عظیمتری از درآمد اپل در چین نسبت به سایر مناطق را تشکیب می دهد و این شرکت به کسب و کار در این منطقه اتکای بیشتری دارد. اپل در سالهای اخیر کوشش نموده است منابع درآمد خود را متنوع نموده و اتکا به فروش آیفون را کاهش دهد اما وال استریت همچنان روی کسب و کار اصلی اپل چشم دوخته است. تیم کوک، مدیرعامل اپل به رویترز گفته است وی با توجه به آمار فروش پنج روز نخست عرضه سری 12 آیفون به بازار، نسبت به سیکل این مدل خوش بین است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخص نزدک 100 روز آدینه 2.6 درصد نزول کرد و بدترین عملکرد هفتگی را از مارس داشت. پیش بینیهای ناامیدکننده فروش از سوی شرکتهای فناوری نظیر اپل، توییتر و فیس بوک باعث برانگیخته شدن نگرانیهای بیشتر در مورد پتانسیل رشد شرکتهایی شد که بهبود سال جاری بازار را راهنمایی می کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 963

به "ارزش بازار سازنده آیفون 450 میلیارد دلار سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش بازار سازنده آیفون 450 میلیارد دلار سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید