انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن

به گزارش کوه سفید، اولین سؤالی که در هنگام تغییر دکوراسیون و طراحی اتاق نشیمن مطرح می گردد انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن می باشد. این سؤال از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که رنگ انتخابی می تواند نقش اساسی در زیباسازی چنین فضایی در خانه داشته باشد. انتخاب هر چه که باشد باید به یاد داشته باشید که شما زمان زیادی را در اتاق نشیمن می گذرانید و به احتمال زیاد بسیاری از فعالیت های روزانه خود را در این محل انجام می دهید. انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن هیچ گاه کار آسانی نبوده است. رنگ انتخابی علاوه بر تاثیرگذاری باید ساده و آرام بخش نیز باشد. این رنگ باید مطابق با اندازه و سبک اتاق بوده و به بسیاری از نیازها پاسخ دهد. پیشنهاد ما به شما بررسی دقیق فضای اتاق نشیمن و استفاده از ایده های ارائه شده برای انتخاب یک رنگ مناسب می باشد.

انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

انتخاب رنگ مطابق با حس و حال فضا

می توان گفت با اندکی تفاوت، بیش از ده میلیون رنگ در جهان وجود دارد. حال سؤال اینجاست که چگونه از میان آن ها رنگ مناسبی برای اتاق نشیمن انتخاب کنیم؟ برای آغاز، بهتر است به فکر انتخاب رنگی مطابق با حس و حال فضا باشید. اگر به دنبال فضایی آرام هستید بهتر است از رنگ های خنثی، طیف روشن خاکستری، آبی یا رنگ یاسی بهره ببرید. از سوی دیگر استفاده از رنگ های گرم، باعث ایجاد محیطی مسرت بخش و سرزنده می گردد. از استفاده رنگ های خیلی تیره یا خیلی روشن پرهیز نمایید. زیرا انجام این کار باعث ایجاد استرس در افراد حاضر در اتاق می گردد.

انتخاب تِم

ایجاد جوی مناسب در اتاق نشیمن با به کارگیری یک تِم مناسب امکان پذیر می باشد. تم انتخابی می تواند یک تم کلی یا نوعی خاص و ویژه باشد. برای افرادی که به دنبال یک طراحی چشم نواز هستند، استفاده از رنگ قرمز تیره و قهوه ای انتخاب بسیار مناسبی می باشد. از سوی دیگر برای داشتن اتاق نشیمن روشن باید از رنگ هایی مانند رنگ های پاستیلی و خنثی در کنار آبی و سبز پر رنگ استفاده کرد.

استفاده از نور طبیعی خورشید

روش های زیادی برای استفاده از نور طبیعی خورشید وجود دارد. استفاده از پنجره های بزرگ، پنجره های سقفی و یا حتی درب های فرانسوی رو به حیاط می تواند در این امر یاری کند. اگر شانس استفاده از نور طبیعی در فضای اتاق نشیمن را دارید، می توانید از رنگ های آبی براق مانند آبی فیروزه ای و یا سبز زیتونی استفاده نمایید. اگر اتاق نشیمن از نور کافی برخوردار است می توانید از رنگ های تیره نیز بهره ببرید. آنچه که در این جا باید به آن توجه داشته باشید پرهیز از استفاده طیف رنگ های زرد می باشد. زیرا روشنایی طبیعی خود نوعی درخشش از رنگ طلایی داشته و احتیاج به رنگی که تاثیر مشابه آن داشته باشد، نیست.

ایجاد فضایی روشن

اگر در اتاق نشیمن پنجره ای وجود ندارد و نور خورشید به داخل اتاق نمی تابد احتیاج به استفاده از طیف رنگ های روشن خواهید داشت. استفاده از رنگ های سفید مات و رنگ های سرزنده می تواند در اجرای این امر یاری کند.

در نظر دریافت اندازه اتاق

رنگ های تیره باعث کوچک به نظر رسیدن فضای اتاق می شوند. بنابراین اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید از رنگ های روشن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بیش از دو رنگ مورد استفاده قرار ندهید. در صورتی از رنگ های تیره استفاده نمایید که اتاق نشیمن بزرگی در اختیار داشته باشید. با این حال اگر به رنگ های تیره علاقه دارید ولی ابعاد اتاق نشیمن بزرگ نیست می توانید از رنگ تیره تنها برای رنگ آمیزی دیوار اصلی استفاده نمایید.

استفاده از رنگ متناسب با مبلمان

رنگ وسایل خانه، راهنمای خوبی در انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن می باشد. شما می توانید از رنگی هماهنگ با رنگ وسایلی مانند مبلمان یا از رنگی متضاد با آن ها استفاده نمایید. رنگ وسایل خانه در انتخاب کفپوش و پرده نیز تاثیر دارند. پیشنهاد ما به شما استفاده از ترکیب رنگ های مختلف در اتاق نشیمن می باشد.

توجه به نوع کاربرد اتاق

زمانی که به انتخاب رنگ برای اتاق نشیمن فکر می کنید باید در نظر بگیرید که بیشتر برای چه مواردی از اتاق استفاده می نمایید. آیا از فضای اتاق برای مطالعه یا در جهت استراحت کردن استفاده می کنید؟ طیف رنگ های کم رنگ بهترین انتخاب می باشد. اگر از این اتاق برای هم نشینی با دوستان استفاده می کنید بهتر است از رنگ های تیره تر بهره ببرید.

توجه به علایق شخصی

توجه داشته باشید که در صورت گذراندن زمان زیادی در این اتاق، باید رنگی را انتخاب کنید که با سلیقه شما هماهنگی داشته باشد. آیا به رنگ های تیره علاقمند هستید یا رنگ های روشن را بیش تر می پسندید؟ افراد ماجراجو در انتخاب رنگ، انتخاب های جسورانه ای دارند و از استفاده رنگ ها هراسی ندارند. اگر شما به اندازه کافی این جسارت را ندارید از یک رنگ تیره برای رنگ آمیزی دیوار اصلی استفاده نمایید.

انتخاب آزادانه رنگ

اولین مسئله ای که باید به آن توجه نمایید تصمیم گیری در خصوص استفاده از یک یا چند رنگ برای رنگ آمیزی اتاق نشیمن می باشد. باید توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ آزاد هستید و می توانید از ترکیب چند رنگ استفاده نمایید. دست یابی به یک ترکیب مناسب می تواند باعث ایجاد فضایی مناسب گردد. ایده دیگر، استفاده از یک رنگ غالب برای رنگ آمیزی یک دیوار و استفاده از رنگ های متناسب با آن برای سایر دیوارها می باشد. استفاده از رنگ متضاد نسبت به رنگ مبلمان نیز می تواند فضای زیبایی ایجاد کند.

پیروی نکردن کورکورانه از مجله های دکوراسیون داخلی

مجله های دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی در انتخاب نوع سبک فضای مورد نظر دارند. چرا که این گونه مجلات به روزترین روش های طراحی را ارائه داده و راهکارهای مناسبی برای انجام طراحی دکوراسیون داخلی در اختیار ما قرار می دهد. با این حال در برخی مواقع این راهکارها انتخاب های مناسبی برای ما نیستند. طراحی اتاق نشیمن باید با توجه به ایده های شخصی در جهت بر آورده شدن احتیاج و خواسته شما صورت گیرد. به همین خاطر بهترین راه این است که رنگ مناسب برای اتاق نشیمن را مطابق با سلیقه و ایده های خود انتخاب نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 261

به "انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید