اهمیت نظافت لباس خواب

به گزارش کوه سفید، شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که لباس های نو و تازه ای را که خریداری نموده اید بدون شستن اولیه بپوشید..توصیه می کنم قبل از استفاده اولیه لباس خود را شسته و بعد آن را بپوشید. واقعیت این است که از لحاظ علمی این کار به ویژه در رابطه با لباس های زیر بسیار توصیه

اهمیت نظافت لباس خواب

اهمیت نظافت لباس خواب

نویسنده:دکتر فریده مهتی پور/ متخصص پوست و مو

شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که لباس های نو و تازه ای را که خریداری نموده اید بدون شستن اولیه بپوشید..

توصیه می کنم قبل از استفاده اولیه لباس خود را شسته و بعد آن را بپوشید. واقعیت این است که از لحاظ علمی این کار به ویژه در رابطه با لباس های زیر بسیار توصیه می گردد. علت این امر آن است که به هنگام تهیه در بافت پارچه و رنگ آمیزی آن همیشه مقداری آلودگی در پارچه و بافت اولیه ایجاد می گردد که این موضوع به هنگام حمل و نقل پارچه و نگهداری آن قبل از فروش و بعلاوه به هنگام دوخت و دوز آن در کارگاه ها و کارخانه های تهیه و فراوری، افزایش می یابد. در تمامی این مراحل چنانچه دقت کافی به عمل نیاید یا کارگاه موردنظر برای فراوری لباس فاقد استانداردهای بهداشتی لازم باشد امکان تماس پارچه یا لباس فراوریی با خاک، گرد و غبار یا سطوح غیربهداشتی افزایش می یابد. بنابراین به ویژه در خصوص لباس زیر و لباس خواب که در تماس مستقیم با بدن هستند رعایت این مساله قابل توصیه است.

در خصوص لباس های دیگر از جمله پیراهن زنانه و بلوزها چنانچه این لباس ها قبل از فروش قابل پرو کردن باشند، به نحوی که افراد دیگری قبل از فرد خریدار لباس را مکرر به تن نموده باشند، برای جلوگیری از بیماری های قارچی و میکروبی شایع در جامعه شستشوی لباس توصیه می گردد اما اگر پرو لباس امکا ن پذیر نباشد و لباس از روی سایز فروخته گردد، شستشو ضرورت چندانی ندارد. در هر صورت، یک شستشوی ساده قبل از مصرف می تواند لباس شما را از گرد و خاک، پرزهای سطحی لباس یا انواع آلودگی های قارچی پاک کند و شما با خیال آسوده تری از آن بهره ببرید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1485

به "اهمیت نظافت لباس خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت نظافت لباس خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید