اولین تاسیسات کمپوست سازی انسان در دنیا سال 2021 افتتاح می گردد: با خاک عزیز از دست رفته، درخت پرورش دهید!

به گزارش کوه سفید، هر کشور و فرهنگی یک آداب و رسوم برای جسد مردگان خود دارند. در فرهنگ کشورهای غربی، وقتی یک انسان می میرد و دیگر روحی در کالبد جسم اش نیست؛ یکی از این دو کار را با جسدش می نمایند؛ به خاک می سپارند یا می سوزانند.

اولین تاسیسات کمپوست سازی انسان در دنیا سال 2021 افتتاح می گردد: با خاک عزیز از دست رفته، درخت پرورش دهید!

از وبلاگ هوانورد دیدن فرمایید.

اما از سال 2021 که آغاز دهه سوم قرن بیستم است؛ روش جدید دیگری هم در دسترس خواهد بود. یک تاسیسات جهانی و جدید برای برگزاری مراسم گرامی داشت فرد فوت شده و البته تبدیل جسم او به کود؛ روشی جایگزین برای تدفین های سنتی!

قرار است تاسیسات کمپوست سازی انسان Recompose در سال 2021 در شهر سیاتل واشنگتن بازگشایی گردد. اولین مجموعه و کارخانه بازیافت و کمپوست سازی انسان خواهد بود و به آرامی باقای انسانی را به خاک و کودی مفید تبدیل می نماید. فرآیندی که به نام های recomposition یا natural organic reduction مشهور است.

Recompose یک شرکت سهامی عام با سرمایه گذاری و تاسیس شخصی به نام کاترینا اسپاد است. سال ها در حوزه فعالیت های عمومی و خدمات به مردم کار می نماید و سال جاری پس از تصویب لایحه تاریخی در واشنگتن امریکا برای به رسمیت شناختن کمپوست سازی انسان و یک خدمات قانونی دانستن آن، اقدام به راه اندازی تاسیسات بازیافت جسد انسان نموده است.

زمان اجرای این قانون از ماه می 2020 میلادی است. اسپاد مدیرعامل شرکت Recompose این اقدام را یک انقلاب مراقبت های پس از مرگ می خواند و می گوید اجساد مردم در مخزن های شش ضلعی کم کم به خاک تبدیل شده و قابلیت استفاده مجدد پیدا خواهند کرد.

این پروسه با دفن اجساد هم به تدریج و طبیعی انجام می گردد ولی در فرآیند کمپوست سازی سریع تر و تحت کنترل صورت می گیرد.

صرفه جویی در آلودگی هوا، فراوری خاک برای زمین

وب سایت شرکت Recompose درباره پروسه کمپوست کردن انسان شرح داده است: بدن ها با تراشه های چوب پوشیده شده و هوادهی می شوند تا زمینه و محیط مناسبی برای رشد میکروب های طبیعی فراهم و باکتری های جدید و مفیدی ساخته گردد.

به گفته این وب سایت، در بازه زمانی 30 روزه، بدن یک انسان به طور کامل تبدیل به خاک شده که می تواند برای رشد و بقای دیگر موجودات استفاده گردد.

نکته جالب این کار، پس از اتمام فرآیند کمپوست سازی انسان است. بستگان و خانواده نزدیک وی می توانند مقداری از این خاک را برای استفاده در باغ و باغچه خود تحویل بگیرند.

از جمله دلایلی که باعث تصویب قانون جدید در ایالت واشنگتن برای کمپوست کردن انسان و زمینه سازی فعالیت شرکت هایی مانند Recompose شده است؛ حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از فراوری دی کسید کربن یا مصرف انرژی های زائد برای سوزاندن اجساد با صندوقچه های بزرگ یا خاک سپاری آن ها است.

تخمین زده می گردد هر فردی که به سوی کمپوست سازی بدن خود بیاید؛ یک تن گاز دی اکسید کربن ذخیره نموده و مانع از انتشار آن در هوای آزاد شده است. هزینه هر کمپوست بدن انسان نزدیک به 5.500 دلار است.

موسس شرکت Recompose می گوید این رویکرد هم باعث کاشه آلودگی هوا و محیط زیست می گردد و هم کمکی به فراوری خاک بیشتر برای کره زمین خواهد بود. او به مردم می گوید با انتخاب چنین روشی هم یک مراسم آئینی خوب برگزار کردید و هم برای پرورش درختان خاک فراوری می کنید.

شاید شعار این شرکت هم این عبارت باشد: با خاک عزیزتان، درخت خود را پرورش دهید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 264

به "اولین تاسیسات کمپوست سازی انسان در دنیا سال 2021 افتتاح می گردد: با خاک عزیز از دست رفته، درخت پرورش دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تاسیسات کمپوست سازی انسان در دنیا سال 2021 افتتاح می گردد: با خاک عزیز از دست رفته، درخت پرورش دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید