اولین رندرهای رنگی آیفون 14 پرو منتشر شد

به گزارش کوه سفید، اگرچه تا به امروز اطلاعات و تصاویر زیادی از گوشی های مورد انتظار اپل یعنی سری آیفون 14 منتشر شده اما امروز شاهد انتشار رندرهای رنگی مدل قدرتمند این سری یعنی آیفون 14 پرو بودیم تا بدین ترتیب یک نگاه بسیار دقیق به تمام زوایای آن داشته باشیم.

اولین رندرهای رنگی آیفون 14 پرو منتشر شد

آیفون 14 و سه مدل دیگر از آن قرار است در ماه سپتامبر سال جاری رونمایی و رسما راهی بازار شوند. البته اگر در برنامه های اپل مشکل خاصی بوجود نیاید. هر روز که می گذرد به این تاریخ نزدیک و نزدیک تر می شویم و در نتیجه طبیعی است که حجم و تعداد خبرهایی هم که پیرامون این گوشی ها منتشر می گردد بیشتر و بیشتر گردد.

در حال حاضر می دانیم شرکت آمریکایی می خواهد برای گوشی های مدل پرو از سری آیفون 14 از یک حفره کوچک و در کنار آن، حفره ای بزرگ تر روی نمایشگر در نظر بگیرد تا بدین ترتیب اجزای دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره را در آن تعبیه کند. هر روز هم که می گذرد، از بابت صحت این خبر مطمئن تر می شویم. دو روز قبل، تصاویری از ماکت آیفون 14 پرو با مقدار های دقیق منتشر شد که به نظر می رسید اپل آن را برای طراحان قاب و لوازم جانبی شخص ثالث در نظر گرفته بود تا آن ها بتوانند لوازم جانبی مورد نظر خود را متناسب با آن طراحی نمایند.

حالا هم شاهد انتشار رندرهای رنگی از آیفون 14 پرو هستیم که یکی از افشاگران نو اما موثق در حوزه فناوری به شمار میرود و پیش از این هم طراحی چندین گوشی را درست حدس زده بود که از جمله این موارد می توان به گلکسی S22 و گوگل پیکسل 5 اشاره نمود. بنابراین می توانیم تا حد زیادی مطمئن باشیم آیفون 14 پرو، طراحی مشابه آنچه که در زیر می بینید خواهید داشت.

طبق اطلاعاتی که اکنون در اختیار داریم، ظاهرا اپل می خواهد از چهار مدل نو آیفون 14 رونمایی کند که به ترتیب شامل آیفون 14 با مقدار 6.1 اینچ، آیفون 14 مکس با مقدار 6.7 اینچ، آیفون 14 پرو با مقدار 6.1 اینچ و آیفون 14 پرو مکس با مقدار 6.7 اینچ می گردد. اینطور هم که به نظر می رسد، اتفاقات خوب قرار است فقط برای دو مدل پرو بیفتد که از جمله این موارد می توان به سنسور LiDAR، دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، نمایشگر تمام صفحه با دو حفره و احتمالا هم رفرش ریت 120 هرتز.

آیفون 14 پرو از لحاظ طراحی هیچ فرقی با مدل پرو مکس نخواهد داشت جز اینکه مقدار آن کوچک تر است. بنابراین آنچه که مشاهده می کنید در واقع یک نمونه کوچک تر از آیفون 14 پرو مکس نیز به شمار میرود که روی بالاترین بخش نمایشگر آن دو حفره برای تعبیه دوربین سلفی و اجزای سنسور تشخیص چهره مشاهده می گردد. اینطور که گفته می گردد، حفره بزرگ تر برای دوربین سلفی دوربین فروسرخ و حفره کوچک هم برای قرارگیری پرژکتور نقطه ای است که دو مورد آخر در کنار هم سنسور تشخیص چهره را تشکیل می دهند.

وقتی نخستین بار شایعه شد که اپل می خواهد از این طراحی برای گوشی هایش استفاده کند، بعضی ها می گفتند ناچ گزینه بهتری است چون این حفره ها بسیار بزرگ تر از حد معمول هستند. اما اکنون می بینیم که مقدار آن ها نسبتا کوچک است و کاربران قطعا از آن استقبال خواهند کرد. با این حال چه دوست داشته باشیم چه نه، کاربران اپل از اینکه بالاخره شرکت آمریکایی اندکی مقدار نسبت نمایشگر به بدنه را افزایش می دهد شاد هستند و قطعا آیفون های نو را دوست خواهند داشت.

این رندرها بعلاوه نشان می دهد آیفون 14 پرو حواشی بسیار کمتر و یکدست تری از قبل خواهد داشت که ظاهری مجذوب کننده و چشم نواز به پنل جلویی آن می دهد. جز این مورد، هیچ چیز دیگری تغییر نکرده است. آیفون 14 قرار نیست یک طراحی دگرگون شده داشته باشد و همچنان از ماژول دوربین و پنل پشتی کاملا مشابه نسل قبل برخوردار است. البته یک سری از تغییرات دیدنی نیستند. مثلا سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی که برای فیلم برداری 8K بالاخره جایگزین سنسور 12 مگاپیکسلی خواهد شد و یا تراشه احتمالا بی نظیر A16 که گفته می گردد فقط در دو مدل پرو و پرو مکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حال این تصمیم باعث کاهش قیمت چشمگیر دو مدل دیگر می گردد یا خیر موضوعی است که باید منتظر بمانیم تا تعیین گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1744

به "اولین رندرهای رنگی آیفون 14 پرو منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین رندرهای رنگی آیفون 14 پرو منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید