اولین گوشی سری A سامسونگ با لرزشگیر اپتیکال تصویر به زودی عرضه می گردد

به گزارش کوه سفید، لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization) قابلیتی است که می توان گفت در هیچ گوشی ارزان قیمتی دیده نمی گردد اما از آن جایی که رقابت در بازار گوشی های میان رده هم شدت گرفته، سامسونگ تصمیم گرفت چنین قابلیتی را به میان رده های سری A خود بیاورد تا از این طریق بتواند در بازار، متفاوت ظاهر گردد.

اولین گوشی سری A سامسونگ با لرزشگیر اپتیکال تصویر به زودی عرضه می گردد

گزارش جدید حاکی از آن است که سامسونگ می خواهد گوشی های میان رده سری A خود را با قابلیت پرچم دار ها و در نیمه دوم امسال راهی بازار کند. تا به امروز سامسونگ از این قابلیت تنها در گوشی های بالارده خود استفاده کرد اما به نظر می رسد به زودی شاهد تغییر این سیاست خواهیم بود.

سامسونگ چند سالی است که در زمینه گوشی های هوشمند عملکرد خوبی از خود نشان نداده و به همین خاطر احتمالا تصمیم دارد با تجهیز میان رده های خود به قابلیت های پیشرفته نظیر لرزشگیر اپتیکال، نظر مثبت کاربران را جلب کند. اما مشکل اینجاست که قیمت نماینده های میان رده سامسونگ در حال حاضر بالاست و اگر این شرکت بخواهد این قابلیت را هم به آن ها اضافه کند، تعیین نیست باید انتظار چه برچسب قیمتی را داشته باشیم.

نگاهی به فناوری های لرزشگیر دوربین موبایل و تفاوت بین آن ها

لرزشگیر اپتیکال تصویر قابلیتی است که هم سخت افزار و هم نرم افزار را به کار می برد تا از تار شدن تصویر جلوگیری کند. نتیجه وجود لرزشگیر اپتیکال در یک گوشی، تصویر و ویدئوی شارپ تر و با کیفیت تر است که حتی بدون دقت هم می توان تاثیر آن را درک کرد. نحوه عملکرد لرزشگیر اپتیکال به گونه ای است که المان های لنز بر خلاف حرکت و لرزش دست کاربر حرکت می نمایند و به همین خاطر لرزش دست تاثیری در تار شدن یا بی کیفیت شدن تصویر ندارد.

علاوه بر این ها، چون سنسور گوشی های هوشمند کنونی کوچک است، در شرایط نوری نامساعد کاربر باید مدت زمان زیادی را برای جذب نور و ثابت نگه داشتن گوشی صرف کند تا نتیجه رضایت بخشی حاصل گردد. معمولا این اتفاق نمی افتد و نتیجه نهایی اصلا مطابق میل کاربر نمی گردد، به همین خاطر برای عکاسی با نوردهی طولانی مدت، لرزشگیر اپتیکال تاثیر فوق العاده ای دارد.

سامسونگ از سنسور 50 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک سریع تر رونمایی کرد

اگر از گوشی های قدیمی ولی پرچم دار سامسونگ نظیر گلکسی اس 7 استفاده می کنید، خوشبختانه می توانید از لرزشگیر اپتیکال استفاده کنید اما مهم نیست اکنون چقدر برای یک میان رده این شرکت هزینه می کنید، چون بهرحال خبری از آن نخواهد بود. غول کره ای معمولا قابلیت های خوب خود را قبل از پرچم دار، ابتدا به میان رده های سری A می آورد اما چیزی مانند لرزشگیر اپتیکال را هیچوقت در آن ها ندیدیم.

با توجه به گزارشی که اخیرا از یک منبع کره ای منتشر شد، سامسونگ در حال آنالیز شرایطی است که بتواند لرزشگیر اپتیکال تصویر را به یکی از گوشی های سری گلکسی A بیاورد. خوشبختانه احتیاج نیست مدت زمان زیادی را برای عرضه این محصول منتظر بمانیم چون گفته می گردد نیمه دوم امسال این اتفاق رخ خواهد داد. افزودن چنین قابلیتی در این شرایط، گلکسی جدید را در رقابت با محصولات مقرون به صرفه موجود به یک انتخاب هیجان انگیز تبدیل می نماید هرچند ارزش کلی این گوشی را باید با دیدن دیگر تعیینات آن سنجید.

بدیهی است لرزشگیر اپتیکال فقط برای گوشی های رده بالای سری A عرضه می گردد نه اینکه انتظار داشته باشیم سامسونگ آن را برای محصولاتی در سطح A11 در نظر بگیرد. مسلما در اختیار داشتن چنین قابلیتی باعث می گردد نماینده سامسونگ هرچند میان رده اما بسیار مورد توجه قرار گیرد. استفاده از دوربین های پرقدرت برای گوشی های سری A چیز جدیدی نیست و به همین خاطر اصلا عجیب نخواهد بود اگر یک گوشی با نام گلکسی A81 را ببینیم که از چنین قابلیتی بهره می برد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می کنید با افزودن لرزشگیر اپتیکال به گوشی های سری قدرتمند A که در حال حاضر قیمت بالایی دارند، خرید آن ها به صرفه خواهد بود؟

گلکسی نوت 20 پلاس با دوربین 108 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

منبع: sammobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 699

به "اولین گوشی سری A سامسونگ با لرزشگیر اپتیکال تصویر به زودی عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی سری A سامسونگ با لرزشگیر اپتیکال تصویر به زودی عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید