اگر صنعت نفت یاری نکند، تا 50 سال دیگر هم راه آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز راه اندازی نمی گردد

به گزارش کوه سفید، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: اگر صنعت نفت به راه آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز یاری نکند، تا 50 سال آینده هم این طرح راه اندازی نخواهد شد.

اگر صنعت نفت یاری نکند، تا 50 سال دیگر هم راه آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز راه اندازی نمی گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بوشهر، غلامحسین کرمی نماینده تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مدیران نفتی در پارس جنوبی مطرح نمود: اگر راه آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز راه اندازی شود بار اصلی صنعت نفت را به دوش خواهد کشید، اما صنعت نفت و پارس جنوبی توجهی به این طرح ندارند.

او با انتقاد از آنچه بعضی کم کاری ها و بی توجهی های صنعت نفت در حق مردم استان بوشهر نامید و کُند بودن مقدار پیشرفت این طرح اضافه کرد: اگر صنعت نفت به راه آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز یاری نکند، تا 50 سال آینده هم این طرح راه اندازی نخواهد شد.

این نماینده مجلس بعلاوه ادامه داد: وزارت نفت باید تکلیف پارس شمالی را تعیین کند؛ در این مدت زمین زیادی در این محدوده بدون هیچ استفاده ای بلاتکلیف مانده و مردم این محدوده را دچار مشکل نموده است.

کرمی مطرح نمود: باید سود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای منطقه را جویا شد هرچند گاهی سیاست آب نباتی را برای دل خوش کردن مردم منطقه انجام می دهند، که این در شأن مردم و استان بوشهر نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته مسئولان نفتی، اصل سرمایه گذاری در طرح های وزارت نفت پس از یک سال برمی شود و باید دید پس از گذشت 10 سال از افتتاح یک طرح در استان بوشهر، سود حاصل از 9 سال دیگرِ آن چه فایده ای برای منطقه داشته است.

بیشتر بخوانید

کرمی اضافه کرد: چرا قطب مالی کشور هنوز محل سکونت مناسبی برای بومیان و کارکنان این صنایع نشده و بیشتر آنان پروازی هستند.

او مطرح نمود: کارکنان پروازی در جریان مسائل منطقه قرار نمی گیرند و مدیران صنعت هم تا چنین شرایطی باشد، توجهی به پیشرفت منطقه نمی نمایند، برهمین اساس یا باید بومیان منطقه آموزش و پیشرفت داده شوند تا بتوانند مدیریت صنایع را به عهده بگیرند و یا باید مدیران در این منطقه ساکن شوند.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب با هدف سفر سه روزه و بازدید از پروژه های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی، بازدید از گلخانه های شهرستان دشتی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان بوشهر، بازدید از بنادر و نیروگاه اتمی بوشهر وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شدند.

منبع: ایرنا

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1540

به "اگر صنعت نفت یاری نکند، تا 50 سال دیگر هم راه آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز راه اندازی نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر صنعت نفت یاری نکند، تا 50 سال دیگر هم راه آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز راه اندازی نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید