اگزواسکلتونی که در مسابقات پارالمپیک حضور پیدا می نماید

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، اگزواسکلتون پاناسونیک در بازیهای پارا المپیک 2020 توکیو و همچنین در مسابقات جهانی وزنه برداری معلولان(WPPO) استفاده خواهد شد.

اگزواسکلتونی که در مسابقات پارالمپیک حضور پیدا می نماید

این اگزواسکلتون Atoun Model Y Power Assist Suiنام دارد. جالب آنکه ورزشکاران از آن استفاده نمی نمایند بلکه اگزواسکلتون مخصوص افرادی است که وزنه ها را جابجا می نمایند.

هرچند هنگام تماشای مسابقات ورزشی به نظر می رسد این ورزشکاران هستند که عرق ریزان تمام فعالیت ها را انجام می دهند. اما در ساده ترین بازی های ورزشی نیز تیم پشتیبانی فعالیت های سنگین را انجام می دهند. این روند به خصوص درباره وزنه برداری صحت دارد. زیرا باید تیم پشتیبانی وزنه ها را جابه جا و ایمنی ورزشکاران اطمینان حاصل نمایند.

درهمین راستا برای تسهیل فعالیتهای تیم پشتیبانی در المپیک توکیو از اگزواسکلتون مدل Y پاناسونیک استفاده می گردد. این اگزواسکلتون به افراد یاری می نماید وزنه ها را جابجا نمایند.

به گفته پاناسونیک اگزواسکلتون مدل Y در جام وزنه برداری معلولان ژاپن 2017در کیتاکیوشو و همین مسابقات جهانی وزنه برداری معلولان 2018 در کیتاکیوشو استفاده شده است.

این اگزواسکلتون که نخستین بار در 2018 میلادی عرضه شد مجهز به باتری است و از کامپوزیت کربن ساخته شده است. اگزواسکلتون روی قفسه سینه و ران فرد بسته می گردد. همچنین گجت دارای دو موتور الکتریکی و حسگرهایی است که حرکات فرد را آنالیز و همزمان موتورها را طوری هماهنگ می نماید تا از فشار بیش از اندازه جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 81

به "اگزواسکلتونی که در مسابقات پارالمپیک حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگزواسکلتونی که در مسابقات پارالمپیک حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید