ویژگی این حیوانات عجیب، شما را شوکه خواهد نمود!

به گزارش کوه سفید، در این مطلب شما را با چند حیوان عجیب آشنا می کنیم که هر کدام از آن ها دارای ویژگی شگفت انگیزی هستند.

ویژگی این حیوانات عجیب، شما را شوکه خواهد نمود!

حیوانات عجیبی در جهان وجود دارند که پیش از این حتی نام آن ها را نشنیده اید. میلیون ها گونه حیوان در زمین وجود دارد و دانشمندان هر ساله در حال کشف گونه های تازه هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با چند حیوان عجیب آشنا کنیم.

بدون احتیاج به آب

طبق یک باور عمومی، نمی توان بدون نوشیدن آب بیشتر از 3 روز زنده ماند. اما موش های کانگورو می توانند سال ها بدون خوردن آب زندگی نمایند. آن ها در کویر ها و بیابان ها به شدت خشک زندگی می نمایند و آب مورد احتیاج بدن خود را از دانه ها و گیاهانی که می خورند، تامین می نمایند. این موش ها بعلاوه می دانند که چطور آب را از ادرار خودشان قبل از آنکه آن را دفع نمایند، جدا نمایند.

دویدن بر روی آب

نوعی از مارمولک (Cloned Basculas) توانایی غیر قابل باور دویدن بر روی آب را دارد. این حیوان عجیب ابتدا پا های عقبی خود را که دارای انگشتان بلندی است باز می نماید که می توانند بر روی سطح آب قرار گیرند. در نتیجه یک سطح بزرگ از پا های مارمولک با سطح آب تماس برقرار می نماید. سپس وقتی که آغاز به دویدن روی سطح آب می نماید، پا های خود را مثل پمپی با سرعت تمام حرکت می دهد. این قضیه باعث می گردد تا او غرق نگردد و روی سطح آب نگه داشته گردد.

دید در شب

میمون شبگرد هندی پستانداری است که در منطقه ها جنوب شرقی آسیا زندگی می نماید. صرف نظر از دم آن ها که طولش حدود 10 سانتیمتر است، چشمان آن ها 1.3 سانتیمتر عرض دارد. این قضیه این حیوان عجیب را تبدیل به موجودی با بالاترین نسبت چشم نسبت به کل بدن در میان جانوران نموده است. این چشمان بزرگ باعث شده است که آن ها به راحتی در شب های کاملا تاریک بتوانند مانند روز روشن اطراف خود را ببینند.

انفجار صوتی

نوع خاصی از میگو ها با طول 2.5 سانتیمتری خود چنان صدای بلندی از خود ایجاد می نمایند که طعمه خود را گیج می نمایند و از پای در می آورند.

علی رغم میزان کوچک، میگو تپانچه ای دارای یکی از بلندترین صدا ها در میان جانوران دریایی است. هنگامی که این میگو چنگال هایش را به هم می زند، چنان صدای بلندی ایجاد می نماید که مانند انفجار صوتی می ماند. به طور طبیعی این صدا طعمه را گیج می نماید و میگو می تواند آن را بدون کوشش زیاد به دام بیندازد.

به سخره گرفتن نیروی جاذبه

بز های وحشی به خاطر قدرت بالا رفتن از جا های مختلف معروف هستند اما بز های آلپی منطقه ها شمالی ایتالیا در این رشته قهرمان المپیک هستند. این حیوان عجیب می تواند تقریبا از هر سطح عمودی بالا برود و قانون های فیزیک را در این زمینه به سخره بگیرد.

سلاح شیمیایی

تعدادی از حیوانات از خود با زهر و یا نیش های تند و گزنده محافظت می نمایند. اما تعدادی جانور وجود دارند که از سلاح شیمیایی استفاده می نمایند. گونه ای از هزارپا ها وجود دارند که هیدروژن سیانید فراوری می نمایند و وقتی احساس خطر می نمایند، آن را در هوا پخش می نمایند که اگر با پوستتان تماس برقرار کند می تواند باعث سوختگی و ایجاد زخم های چرکی گردد.

زشت یا زیبا

بلاب فیش، یک نوع ماهی بوده که به علت ظاهر متفاوتی که دارد سال های متمادی است لقب زشت ترین موجود زنده را یدک می کشد. این ماهی فاقد کیسه شنا است و نمی تواند به خوبی ماهی های دیگر شنا کند. در حال حاضر این حیوان عجیب در معرض انقراض قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شگفتی های زندگی انسان در آینده از قدرت کنترل آب وهوا تا تله پاتی! را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1764

به "ویژگی این حیوانات عجیب، شما را شوکه خواهد نمود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی این حیوانات عجیب، شما را شوکه خواهد نمود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید