با خطرناک ترین ایرلاین های دنیا آشنا شوید!

به گزارش کوه سفید، خطرناک ترین ایرلاین های دنیا

وبسایت AirlineRating.com با بررسی عوامل و فاکتورهای مختلف به بررسی امنیت شرکت های هواپیمایی می پردازد و ایرلاین ها را به ترتیب امنیت پرواز معرفی می کند. قبلا در مورد امن ترین ایرلاین های دنیا صحبت کردیم و آن ها را به شما معرفی کردیم. امروز اما می خواهیم در مورد شرکت های هواپیمایی صحبت کنیم که از امنیت بسیار پایینی برخوردارند و مسافران از سفر با آن ها دوری می کنند. بهتر است این ایرلاین ها را به خاطر بسپرید و هنگام رزرو بلیط هواپیما مراقب باشید که با این ایرلاین ها سفر نکنید. اگر می خواهید با خطرناک ترین ایرلاین های دنیا آشنا شوید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

با خطرناک ترین ایرلاین های دنیا آشنا شوید!

ایر کوریو | Air Koryo

شاید چندان جای تعجب نباشد که بدانید هواپیمایی کره شمالی در صدر لیست خطرناک ترین ایرلاین های دنیا قرار گرفته است. در واقع این صدرنشینی خیلی مفهوم صحیحی نیست و بهتر است بگوییم که این ایرلاین در قعر جدول امن ترین ایرلاین های دنیا قرار گرفته است و امنیت بسیار پایینی دارد. با این حال، شرکت هواپیمایی ایر کوریو دارای گواهینامه هواپیمایی آیوسا/IOSA است که تضمین کننده امنیت پرواز و ایمنی عملیات است. با این حساب چرا باید یک ایرلاین که چنین گواهینامه ای دریافت کرده امتیاز پایینی از نظر امنیت پرواز بگیرد؟

ایر کوریو در سال 2006 به علت نگرانی های امنیتی از پرواز در آسمان اتحادیه اروپا منع شد. اگرچه تعدادی از ناوگان هواپیمایی استانداردهای لازم را کسب کرده اند اما بخش اعظمی از ناوگان هوایی این ایرلاین همچنان شامل این محدودیت می شوند.

بلو وینگ | Blue Wing

بلو وینگ نام شرکت هواپیمایی است که در کشور سورینامی و در آمریکای لاتین قرار گرفته است. این ایرلاین پروازهای داخلی و همینطور خارجی به مقاصدی مثل برزیل و ونزوئلا انجام می دهد. این ایرلاین در سال 2009 راه اندازی شده و به علت سوانح و حوادث هوایی متعددی که از آن زمان داشته در رده بندی این وبسایت تنها یک ستاره گرفته است. در سال 2010 این ایرلاین از پرواز بر فراز آسمان اتحادیه اروپا منع شد. هواپیماهای بلووینگ در ده سال گذشته سه سانحه هوایی مهم داشته اند که به ترتیب در سال های 2008، 2009 و 2010 اتفاق افتاده است. دو سانحه از این سه منجر به مرگ مسافران شده اند و سومین سانحه تنها باعث جراحات مسافران و خدمه شده است. شرکت هواپیمایی بلووینگ مدعی است که این سوانح به علت زیرساخت های ضعیف فرودگاهی اتفاق افتاده است و به همین دلیل هواپیماها نتوانسته اند با موفقیت فرود بیایند. در هرصورت، مقصر این سوانح هرکه باشد برای سفر به آمریکای جنوبی بهتر است بلیط هواپیمای ایرلاین دیگری را رزرو کنید.

نپال ایرلاینز | Nepal Airlines

نپال ایرلاینز شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور نپال است و در لیست خطرناک ترین ایرلاین های دنیا قرار گرفته است. این ایرلاین حتی از دو ایرلاینی که ذکر کردیم هم شرایط بدتری دارد و نتوانسته هیچ یک از استانداردهای تعریف شده از طریق وبسایت AirlineRatings را به دست بیاورد. در سال 2013 این ایرلاین به علت سوانح هوایی متعددی که داشته از پرواز بر فراز آسمان اتحادیه اروپا منع شد.

از بین سوانح هوایی نپال ایرلاینز برخی از آن ها بسیار غم انگیز بوده اند. در سال 2000 یک هواپیما با درختان تپه Jarayakhali برخورد کرد و آتش گرفت. در نتیجه این آتش سوزی، 22 مسافر و 3 خدمه کشته شدند. اخیرا نیز در سال 2014 پرواز شماره 183 نپال ایرلاینز به تپه ای برخورد کرد و منجر به کشته شدن 18 مسافر شد.

تریگانا ایر | Trigana Air

تریگانا ایر شرکت هواپیمایی کشور اندونزی است و مثل نپال ایرلاینز نتوانسته معیارهای اداره هوانوردی فدرال (FAA) را کسب کند. در سال 2007 اتحادیه اروپا بسیاری از ایرلاین های اندونزی را از پرواز بر فراز آسمان این اتحادیه منع کرد. تریگانا ایر از سال 2002 چهارده سانحه هوایی عمده و نو داشته است. از این بین، 10 سانحه کاملا متلاشی شده اند و به هیچ وجه قابل تعمیر نبوده اند.

فجیع ترین سانحه هوایی در سال 2015 رخ داد. در این حادثه پرواز شماره 267 به منطقه ای مسکونی در جزیره Papua برخورد کرد. تمام 49 مسافر و 5 مهماندار هواپیما در این سانحه کشته شدند. گزارش رسمی این سانحه تا دو سال بعد منتشر نشد و در آن هنگام هم علت سانحه اشتباه خلبان و نقص سیستم هشدار فاصله با زمین اعلام شد.

یتی ایرلاینز | Yeti Airlines

تارا ایر | Tara Air

نپال باردیگر در لیست خطرناک ترین ایرلاین های دنیا دیده می شود و ما را به این نتیجه می رساند که پرواز بر فراز هیمالیا کار خطرناکی است. در حقیقت، در طی هشت سال گذشته 9 سانحه هوایی مرگبار در نپال اتفاق افتاده است. به همین دلیل اتحادیه اروپا کلیه ایرلاین های نپالی را از پرواز بر فراز آسمان اتحادیه اروپا منع کرده است.

یتی ایرلاینز شرکت مادر تارا ایر است؛ به همین دلیل این دو ایرلاین با یکدیگر رده بندی شده اند. هردو ایرلاین از دید سازمان ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) امتیاز پایین 3/8 را دریافت کرده است. با این حال، این دو ایرلاین در ترکیب با یکدیگر بزرگ ترین ناوگان هواپیمایی نپال را دارند و پروازهای داخلی گسترده ای انجام می دهند. این امر به این معناست که بازدیدکنندگانی که به کشور نپال سفر می کنند و قصد سفر در داخل کشور را دارند به احتمال زیاد با یکی از هواپیماهای این دو شرکت پرواز خواهند کرد!

با این حال، اگر در سفر به نپال نیاز به سفر هوایی داخلی داشتید به راحتی می توانید از این ایرلاین های خطرناک دوری کنید. مطمئنا برای رزرو بلیط هواپیما گزینه های دیگری هم خواهید داشت که متعلق به ایرلاین های بهتر و امن تر خواهند بود. بنابراین اگر قصد رزرو بلیط هواپیما را داشتید و با ایرلاینی گمنام و نو روبرو شدید بهتر است قبل از خرید بلیط در مورد شرکت هواپیمایی تحقیق کنید و در مورد امنیت پرواز ایرلاین مطمئن شوید.

منبع: travelawaits.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1650

به "با خطرناک ترین ایرلاین های دنیا آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خطرناک ترین ایرلاین های دنیا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید