تور تایلند: با 20 میوه خارق العاده تایلندی آشنا شوید (بخش دوم)

به گزارش کوه سفید، منتخبی از میوه های فوق العاده تایلند، در طول سفر به بانکوک

میوه های عجیب و غریب نیز درست مانند مردمان مجذوب کننده سرزمین تایلند، در هر گوشه ای از این کشور به شما خوشامد می گویند. خاک حاصلخیز، اقلیم استوایی و بخش های شمالی دارای آب وهوای معتدل در تایلند به این معنی است که تقریبا هر چیزی در این کشور رشد می نماید. درنتیجه این امر نیز کمتر مکانی در دنیا می تواند مدعی داشتن چنین گنجینه متنوعی از میوه های خوش طعم زیبا باشد. بهتر است با مصرف بیشترین مقدار ممکن از میوه های تایلند، از این فراوانی استفاده کنید. در ابتدا طعم این میوه ها ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد و خارگیل تیغ تیغی و بد بو می تواند برترین نمونه برای این حالت به حساب بیاید ولی مطمئن باشید وقتی که آغاز به خوردن این میوه ها کنید، دیگر نمی توانید از آن ها چشم پوشی نمایید. میوه ها نه تنها مقرون به صرفه، سالم و مغذی هستند بلکه روشی عالی برای تامین مایعات موردنیاز بدن به حساب آمده و به همین علت نیز میان وعده هایی عالی هستند. خوردن میوه های این منطقه شبیه به یک ماجراجویی به شمار میرود و به همین علت نیز بهتر است به این متن ایمان داشته و میوه ها را به روش محلی های تایلند و با کیسه کوچکی از نمک، شکر و فلفل قرمز نوش جان کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور تایلند: با 20 میوه خارق العاده تایلندی آشنا شوید (بخش دوم)

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

  • جک فروت (به زبان انگلیسی: Jackfruit و به زبان تایلندی: خانون یا Khanoon)

    این میوه که در بین ماه های ژانویه تا می (اواسط زمستان تا اواخر بهار) در دسترس است، مقدار ای نزدیک به یک خربزه داشته و عطری متفاوت و طعمی آبدار دارد. داخل این میوه به چندین بخش تقسیم شده است و هر یک از آن ها دارای یک گوشته موم مانند است که به وسیله دانه ها محاصره شده اند. معمولا این میوه به صورت خام مصرف می گردد ولی در بعضی از موارد نیز تایلندی ها آن را در خمیر خاص سرخ می نمایند.

  • سیب کاستارد (به زبان انگلیسی: کاستارد اپل یا Custard Apple و به زبان تایلندی: نوی نا یا Noi-Na)

    این میوه رنگ سبز روشن داشته و هم مقدار یک توپ تنیس بوده و دارای پوسته ای برجسته است. این میوه مزه ای مشابه با کاستارد داشته و با قاشق خورده می گردد. محتویات شیرین داخل این میوه با دانه های سیاه بسیار کوچک همراه هستند.

  • زرگیل (به زبان انگلیسی: لنگست یا Langsat و به زبان تایلندی: لنگ سرد یا Lang-sard)

    این میوه که بومی تایلند است، یک میوه کوچک و گرد فصلی است که در بین ماه های جولای تا اکتبر (اواسط تابستان تا اواسط پاییز) در دسترس است. برای گگرددن پوست سفید و نازک آن از انگشتان خود بهره ببرید تا درون آن به یک گوشته نیمه شفاف و آبدار دست پیدا کنید که اندکی ترش مزه است. این میوه که یک گزینه عالی برای برطرف تشنگی است، در پنج رده مختلف از گوشته داخلی موجود است و بهتر است آن را خام خورد.

  • چشالو (به زبان انگلیسی: لانگن یا Longan و به زبان تایلندی: لام یای یا Lam-Yai)

    این میوه یکی دیگر از براداران لیچی و مژکی است که کمتر از این دو شناخته شده است. چشالو طعمی لطیف و شیرین داشته و در بخش های شمالی تایلند در منطقه چانگ می (Chang Mai) و به ویژه بین ماه های ژوئن تا اوت (فصل تابستان) رشد می نماید. پوست این میوه را می توان با دست کند و گوشت لذیذ آن را نیز می توان با استفاده از فشار دادن شصت و انگشت اشاره به صورت همزمان، از داخل این میوه خارج کرد.

  • سرخالو (به زبان انگلیسی: لیچی یا Lychee و به زبان تایلندی: لینجی یا Linjee)

لیچی یک پوسته قرمز و دارای ساختاری خشک و خشن و غیرقابل خوردن است که البته به راحتی می توان آن را جدا کرد. داخل این میوه از یک لایه از گوشته ای نیمه شفاف و شیرین پر شده است که بافت آن تا حدی شبیه به بافت گوشته داخل انگور است. در مرکز این میوه با یک هسته براق قهوه ای رنگ و فندقی شکل روبرو می شوید که نباید آن را بخورید. این میوه زیبا در بازه زمانی بین ماه های جولای تا اکتبر یعنی اواسط تابستان تا اواسط پاییز می رسد که این زمان، 100 روز پس از گل دادن آن است.

  • چیکو (به زبان انگلیسی: ساپودیلا یا Sapodilla و به زبان تایلندی: لاموت یا La-Mut)

    برخلاف داشتن یک ظاهر فریب دهنده و کسل نماینده این میوه که اندکی شبیه به انجیر است، داخل آن با گوشته ای آبدار با طعمی عسلی پر شده است. برای گگرددن چیکو و کندن پوسته آن از چاقو استفاده می گردد و معمولا می توانید این میوه را در برش هایی تزئینی برای عرضه بیابید. مسلما چیکو به یک میوه مورد علاقه شما تبدیل می گردد.

  • نارگیل (به زبان انگلیسی: کوکونات یا Coconut و به زبان تایلندی: ماپراو یا Ma-Praow)

    نارگیل را می توان پرکاربردترین میوه این فهرست به حساب آورد، این میوه می تواند بیش از آب خوردن موجب تامین مایعات بدن گردد و گوشته نرم داخل آن نیز یک دسر بسیار لذیذ خواهد بود. از پوسته نارگیل نیز سوغاتی های بسیار زیبا و تحسین برانگیزی ساخته می شوند. البته زمانی که می خواهید نارگیل ها را بازکنید، احتیاط به خرج بدهید.

  • موز (به زبان انگلیسی: بنانا یا Banana و به زبان تایلندی: بونوآی)

    فکر می کنید موز را می شناسید؟ در این کشور تعداد 20 نوع مختلف از موز رشد می نماید که شامل موزهای کوچک و ضخیم تا موزهای گوشتی و بزرگ می گردد و هر یک از آن ها نام مخصوص به خود را دارد. در تایلند می توانید موز را به صورت خام، خشک شده، آب پز، سرخ شده، سرو شده به همراه شیره نارگیل در اختیار داشته و یا این که به سادگی، آن را تازه نوش جان کنید.

  • سالاک (به زبان انگلیسی: سالاک- اسنیک فروت یا Salak- Snake Fruit و به زبان تایلندی: Sala یا سالا)

    میوه سالاک یا اسنیک فروت (به معنای میوه مار)، نامی عجیب دارد که این نام از پوسته سفت و شنماینده آن گرفته شده است. گگرددن این میوه شما را به بخش های نرم سفید رنگی خواهد رساند که طعم ترش و شیرین ویژه ای داشته و البته حالتی اسیدی دارد. دانه های ریز این میوه غیرقابل خوردن هستند ولی می توان به سادگی مواد اطراف آن ها را خورد.

  • هندوانه (به زبان انگلیسی: واترملون یا Watermelon و به زبان تایلندی: Tangmo یا تنگمو)

خاک غنی تایلند با ایجاد طعمی لذیذی، اثر خود را در هندوانه ها نشان داده است. این میوه در رنگ قرمز یاقوتی و رنگ غیرمتعارف زرد نزدیک به طلایی نیز در این کشور یافت می گردد. معمولا به دلیل اینکه می توان با شکافتن و کنده کاری پوسته کلفت هندوانه، طرح های پیچیده ای به آن داد، این میوه به عنوان عنصر محوری در میوه آرایی به کار می رود. بعلاوه می توانید مشاهده کنید که با انداختن هندوانه در مخلوط کن، آب میوه های خوشمزه ای از آن تهیه می گردد.

منبع: www.بانکوک.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1713

به "تور تایلند: با 20 میوه خارق العاده تایلندی آشنا شوید (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: با 20 میوه خارق العاده تایلندی آشنا شوید (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید