به شگفت انگیزترین مکان های ترسناک جهان خوش آمدید (قسمت دوم)

به گزارش کوه سفید، با کمی هیجان و ترس در سفر، موافق هستید؟ در ادامه با ما به تماشا شگفت انگیزترین مکان های ترسناک جهان بنشینید.

به شگفت انگیزترین مکان های ترسناک جهان خوش آمدید (قسمت دوم)

بعضی از نقاط ناشناخته جهان، می توانند هیجان انگیزترین تجربه سفر شما باشند. متاسفانه بسیاری از این مکان های رعب آور، از دید ما مخفی مانده اند.

در قسمت قبل، شما را با تعدادی از مکان های ترسناک سیاره زمین، آشنا کردیم. در این مقاله، شما را با دیگر منطقه ها ناشناخته آشنا خواهیم کرد.

خون حیرت انگیز (Gory Delight)

علت اصلی وجود رنگ خون در آبشار خونین در قطب جنوب، تا همین اواخر به صورت رازی نهان به جای مانده بود.

درست در مقابل سفیدی درخشان یخچال های طبیعی قطب جنوب، آبشاری به رنگ خون به ارتفاع 5 طبقه وجود دارد که ندیدن آن، کار مسئله ای است.

آبشار خونین در سال 1911 کشف شد؛ دانشمندان آن موقع، فکر می کردند علت وجود رنگ قرمز در آب، ممکن است جلبک و خزه های دریایی باشد. اما در ماه ژوئن، دانشمندان دانشگاه آلاسکا، نقشه های جدیدی را ارائه دادند که نشان داد چگونه آب شور به همراه ذرات آهن باردار شده، راه خودش را به شکاف ها و ترک های درون یخ باز می نماید. وقتی آب به هوا می رسد، آهن با اکسیژن واکنش می دهد و همانند زنگ آهن، به رنگ قرمز در می آید.

البته باید بدانید این آب قرمز رنگ، پر از حیات است. آبی که این آبشار خونین از آن تغذیه می گردد، به گفته دانشمندان، بسیار غیرمعمول است؛ زیرا این آب باستانی، مستقیما از یخچال های طبیعی می آید، نه باران یا برف. میکروب هایی که آنجا زندگی می نمایند، به دمایی بسیار پایین، شوری بسیار و فشار بالا که تنها در وجود یخچال های طبیعی حجیم پیدا می گردد، عادت دارند.

نیروگاه از دست رفته (LOST POWERHOUSE)

آبشار درای (Dry Falls) در استان واشینگتون، زمانی بزرگ ترین آبشار جهان بود که آبشار نیاگارای امروزه در مقابل آن، کوتاه جلوه می کرد.

در ادامه شما را آبشار درای در شهر کولی (Coulee) در واشینگتن، آشنا خواهیم کرد. اینجا شما را نخواهد کشت، بچه ها را نخواهد ترساند یا حال شما را بد نخواهد کرد؛ اینجا فقط خیلی غم انگیز است.

آبشار درای، بزرگ ترین آبشاری است که تا به امروز وجود داشته است، فقط دیگر نمی توانید آن را ببینید. در طول آخرین دوران یخبندان، این آبشار، 10 برابر از آبشار نیاگارای امروز بزرگ تر بود. آب از ارتفاع 122 متری از طولی معادل 4ٍ.8 کیلومتر، به پایین فرو می ریخت.

هم اکنون، اینجا یک دریاچه با چند صخره زیبای بلند است؛ نشانی غم انگیز از شکوه قبل. برترین چیزی که روزنامه اورگانیون (Oregonian) در خصوص اینجا گفته است، این است: اینجا حتما ارزش یک توقف کوتاه را دارد.

تلالو خاموش

تشعشعاتی از پرتوهای سلنیت (selenite) در مقابل کاوشگری در غار کریستال. افراد کمی که این غار بسیار گرم و مرطوب را کاوش نموده اند، پیروز به دیدن بزرگ ترین کریستال های جهان شده اند.

غار کریستال نایکا در مکزیک، خانه بزرگ ترین کریستال های جهان است، اما علتی وجود دارد که اینجا پر از گردشگران مشتاق نیست. ماگما، درست زیر غار در حال تکاپو است و افراد کمی که جرات می نمایند وارد شوند، ریسک گرمازدگی را به جان می خرند.

کورونیس گفت:

دما در اینجا حدودا 50 درجه سانتی گراد است و رطوبت به 100 درصد می رسد. به محض این که داخل می شوید، حس می کنید در حال مردن هستید.

یک سال طول کشید تا به کورونیس اجازه دهند تا یک روز کامل را در غار سپری کند؛ اما او به هیچ وجه، ناامید نشد.

او می گوید:

اینجا به نظر، دژ انفرادی سوپرمن می آید.

بقیه ما، ممکن است هرگز نتوانیم فرصت دیدن این شکوه ترسناک را به دست بیاوریم؛ زیرا در سال 2015، در حین عملیات معدن کاری آب های زیرزمینی آنجا را دوباره پر کردند.

دره مرده نامبیا یا ددولی (Deadvlei)، دارای زیبایی خارق العاده ای به همراه درختان اقاقیای مرده و بعضی از یزرگ ترین تل های شنی بزرگ جهان است.

چشم میزانای تکان دهنده (Shocking Vistas)

این نقطه از جهان که دریاچه ماراکایبو (Maracaibo) در ونزوئلا به رودخانه کاتاتامب (Catatumbo) می رسد؛ پر رعد و برق ترین نقطه جهان است.

شما می توانید به دیدن دریاچه ای بیایید که به عنوان الکتریکی ترین مکان جهان شناخته می گردد. در این نقطه که دریاچه ماراکایبو به رودخانه کاتاتمب می رسد، بیش از 200 روز در سال، رعد و برق می زند؛ با بیش از 280 برخورد در ساعت.

رعد و برق در اینجا به حدی شدید است که برای خود نامی جداگانه دارد؛ رعد و برق کاتاتمب. دانشمندان شدت برخوردها را میزان گیری و شرایط جوی را مطالعه نموده اند تا متوجه شوند، چرا این موقعیت تعیین، دارای این سطح از برخورد رعد و برق است. بعضی از دانشمندان فکر می نمایند تجمع متان یونیزه شده در جو در شب، میدان الکتریکی قوی تر از آن موقعیت را ایجاد می نماید.

اما رعد و برق ممکن است شرح پیش پاافتاده تری نیز داشته باشد؛ بادهای گرم دریای کارائیب در دریاچه، به دام افتاده اند، در مکانی که با هوای سرد کوهستان آندس برخورد می نمایند. آن ها عناصر به وجود آمدن ابر صاعقه دار هستند و این شرایط غیرعادی، دائما در این منطقه حاکم است.

رنگین کمان را لمس نکنید

این رنگین کمان شگفت انگیز در منشور بزرگ یلواستون، به وسیله باکتری های که در این محیط زندگی می نمایند، به وجود آمده است.

آب آبی در مرکز معروف ترین چشمه های آب گرم در مرکز پارک ملی یلوستون می تواند باعث سوختگی درجه سه، زیر یک ثانیه گردد. اما مطمئنا اینجا بسیار زیبا است.

منشور بزرگ، که اغلب به سادگی آن را رنگین کمان چشمه آب گرم می نامند، واقعا یک رنگین کمان است. آب در مرکز چشمه، در حداکثر دمای خود با 87.2 درجه سانتی گراد است؛ بنابراین، موجودات زیادی نمی توانند در آن زندگی نمایند؛ همین موضوع سبب می گردد این چشمه، بسیار شفاف باشد و رنگ آب به رنگی نیلگون و زیبایی تبدیل گردد.

زمانی که آب از مرکز چشمه حرکت می نماید و سرد می گردد، سیانوباکتری که قادر به تحمل آن سطح دمایی است، در آنجا رشد می نماید. سیناکوکوکس (Synechococcus) که در شرایط سخت، رنگدانه های زرد فراوری می نماید، در حلقه بعدی دمایی قرار می گیرد و تنوع بسیاری از حیات در بخش های سردتر این حلقه یافت می گردد.

به عنوان یکی از مکان های شگفت انگیز جهان، این چشمه آب گرم بیشتر از این که به کسی آسیب بزند، از طرف مردم در خطر است. در سال 2014، گردشگران باعث سقوط یک هواپیمای بی سرنشین (drone) در مرکز این استخر پر از بخار شدند و در سال 2016، گردشگران کانادایی در حین فیلمبرداری، این مکان حساس را لگدمال کردند.

پس به خاطر همه هم که شده، دیدن کنید، ولی لمس نکنید.

منبع: کجارو / news.nationalgeographic.com
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1640

به "به شگفت انگیزترین مکان های ترسناک جهان خوش آمدید (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به شگفت انگیزترین مکان های ترسناک جهان خوش آمدید (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید