تبعیض جنسیت در پرداخت حقوق اساتید زن

به گزارش کوه سفید، خبرگزاری خبرنگاران- یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا موافقت کرد که به دلیل اتهامات مربوط به تبعیض در حقوق، معوقه اساتید زن را پرداخت کند.

تبعیض جنسیت در پرداخت حقوق اساتید زن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ان پی آر، دانشگاه پرینستون که از برترین های آمریکا است، موافقت کرد که به دنبال اتهامات مربوط به تبعیض در پرداخت حقوق، تقریبا یک میلیون دلار به عنوان معوقه به اساتید زن پرداخت کند.

این دانشگاه به عنوان بخشی از توافق نامه اعلام شده توسط وزارت کار ایالات متحده، 925 هزار دلار حقوق معوقه و حداقل 250 هزار دلار دستمزد در آینده را به اساتید زن پرداخت خواهد نمود.

دفتر برنامه های انطباق وزارت کار آمریکا بیان کرد، این توافق نامه اختلاف حقوقی را که در یک تحقیق چند ساله تعیین شده است و بیش از 100 استاد زن را تحت تاثیر قرار داده است، حل می نماید.

وزارت کار آمریکا گفت: تحقیقات دولت فدرال بین سال های 2012 تا 2014 میلادی، نشان از اختلاف حقوق در دانشگاه برای 106 زن در سمت استاد کامل دارد.

بن چانگ سخنگوی دانشگاه پرینستون در بیانیه ای به وسیله ایمیل گفت: دانشگاه پرینستون هیچ مسئولیتی در این تحقیقات قبول ننموده و معتقد است هیچ اختلاف معناداری در حقوق و دستمزد اساتید بر اساس جنسیت وجود ندارد.

چانگ گفته که وزارت کار آمریکا تقریبا از 10 سال پیش تحقیق راجع به دانشگاه پرینستون را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 941

به "تبعیض جنسیت در پرداخت حقوق اساتید زن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعیض جنسیت در پرداخت حقوق اساتید زن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید