ترفندی برای اجرای اپلیکیشن های گوگل روی میت 30 پرو: به خوبی کار می نماید ولی نگرانی هایی دارد!

به گزارش کوه سفید، میت 30 پرو آخرین پرچم دار غول چینی است که چند هفته پیش معرفی گردید. یک اسمارت فون خیره کننده و فوق العاده جذاب است که توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران و منتقدان را به سوی خود جلب کند.

ترفندی برای اجرای اپلیکیشن های گوگل روی میت 30 پرو: به خوبی کار می نماید ولی نگرانی هایی دارد!

از طراحی عالی و زیبای آن که بگذاریم؛ دوربین چهارگانه با عملکردی درخشان، کلیدهای تنظیم صدای آبشاری و لمسی در کناره گوشی و لبه های خمیده صفحه نمایش که تا پشت بدنه دستگاه کشیده می شوند و پردازنده پرقدرت کرین 980 آن هیجان انگیز هستند.

در حالی که به نظر می رسید همه چیز برای این پرچم دار به خوبی پیش می رود؛ خبر عدم نصب اپلیکیشن های گوگل روی اندروید آن باعث بروز نگرانی هایی در بین کاربران شد. چون هواوی در فهرست تحریم های ایالات متحده واقع شده است و گوگل هم از این قانون تمکین می نماید و این شرکت چینی را تحریم نموده است؛ اپ هایی مانند گوگل پلی، گوگل مپس، جی میل، گوگل استور و غیره روی میت 30 پرو نصب نشده اند.

نبود این اپلیکیشن ها روی یک گوشی اندرویدی، کاربران هوادار هواوی و گوشی های غالبا با کیفیت او را دچار تردید و شک می نماید و می تواند یک مشکل بزرگ باشد.

راه اندازی اپ های گوگل با یک لمس

اما به تازگی یک شرکتی مرموز به نام LZPlay.net ظاهرا شده که سرویس های موبایل گوگل را به سادگی هرچه تمام تر به هواوی میت 30 پرو اضافه می نماید. کافی است یک کلید روی صفحه نمایش را فشار دهید تا همه اپلیکیشن های گوگل به درستی و بدون هیچ مسئله ای کار نمایند.

این خبر بسیار خوبی برای خریداران میت 30 پرو و احیانا گوشی های دیگر هواوی است که فاقد سرویس های موبایل گوگل هستند. آنها دیگر نیازی نیست نگران عدم نصب این اپ ها باشند و فقط با چند دقیقه وقت گذاشتن برای نصب و راه اندازی آن ها می توانند یک اندروید کامل داشته باشند.

شاید سریعا به شک بیفتیم که آیا LZPlay.net سرویسی امن و قابل اعتماد است؟ آیا درست است یک سری مجوزها به شرکتی ناشناس بدهیم و اپ آن را روی گوشی خود نصب کنیم؟ هواوی تا کنون فعالیت های این شرکت را تایید ننموده است و می گوید هیچ ارتباطی با LZPlay ندارد.

ناپدید شدن سایت LZPlay.net در هفته گذشته و بعضی شایعات پیرامون باعث می گردد دست به عصا حرکت کنیم. به ویژه اینکه بعضی کاربران گزارش دادند در روزهای اخیر سرویس گوگل پلی روی میت 30 پرو از کار افتاده است.

سایت فوربس با چند چهره مشهور دنیای موبایل تماس گرفته و نظرشان درباره سرویس LZPlay را جویا شده است. فوربس از آن ها خواسته روی گوشی میت 30 پرو خود این سرویس و بعد اپلیکیشن های گوگل را نصب و ارزیابی نمایند. نظر چند تن از این افراد را در ادامه می خوانیم:

هنوز هم خوب کار می نماید

یکی از کارکنان داخلی فوربس می گوید با LZPlay هنوز سرویس های موبایل گوگل به خوبی کار می نمایند و هیچ مسئله ای ندارند. همه برنامه هایی که از گوگل روی هواوی میت 30 پرو نصب نموده؛ با سرعت اجرا شده و مطابق انتظار کار می نمایند. نقض و عیبی مشاهده نشده و حتی اثر مشکوکی از ناامنی در گوشی او نیست!

چرا گوگل پلی برای بعضی از کاربران کار نمی نماید؟

احتمالا نسخه پوسته EMUI در این وضعیت دخیل بوده و یک مقداری کار را پیچیده نموده است. یکی از افراد نزدیک به هواوی گفته است کاربرانی که با گوگل پلی به مشکل برخورد کردند؛ از سایر گوشی های هواوی با نسخه EMUI متفاوت با میت 30 پرو استفاده می نمایند.

بعضی هم می گویند چون نسخه EMUI نصب شده روی اندروید 10 هواوی میت 30 پرو در وضعیت بتا واقع شده است؛ ممکن است دارای مسائلی باشد و دلیل قطعی گوگل پلی از سوی LZPlay نیست. انتشار EMUI 10 و به روزرسانی به آن می تواند مشکل را برطرف کند.

اپلیکیشن های جایگزین

در حالی که به زودی هواوی میت 30 پرو در اروپا هم عرضه می گردد؛ باید انتظار داشت گزارش های بیشتری درباره وضعیت اجرای اپ ها و سرویس های گوگل روی این پرچم دار منتشر گردد.

یکی از کاربران معروف توییتر به فوربس گفته است اصلا اهمیت نمی دهد اپ های گوگل روی میت 30 پرو نصب هستند یا خیر چون به اندازه کافی اپ خوب برایی جایگزینی در فروشگاه هواوی وجود دارد. برای هر سرویس و اپ گوگل، چندین اپ خوب یافت می گردد و شما عادت می کنید به گوگل وابسته نباشید.

برنامه راستایابی و نقشه Here WeGo یک جایگزین خوب برای گوگل مپس است. بسیاری از راستاها و نقشه های کشورهای مختلف به صورت آفلاین در این اپ وجود دارند تا حتی نیازی به اینترنت نداشته باشید. نرم افزارهای ایمیل زیادی جایگزین جی میل هستند و شاید تنها نتوان برای اپلیکیشن Netflix یک جایگزین پیدا کرد.

نگرانی ها پابرجا است

به هر حال، بسیاری از کاربران دوست دارند از اپلیکیشن های گوگل روی موبایل خود استفاده نمایند و نمی توان این ترس را انکار کرد. سرویسی مانند LZPlay اگرچه به ظاهر خوب کار می نماید و اجازه نصب و دسترسی به اپ های گوگل را روی اندروید 10 می دهد ولی باز هم یک راستا قانونی و مستقیم نیست و نگرانی هایی در پی دارد.

از سوی دیگر، گفته می گردد به روزرسانی های بعدی هواوی برای اندروید 10 و EMUI 10 بعضی مسائل کار با LZPlay را از بین می برد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 106

به "ترفندی برای اجرای اپلیکیشن های گوگل روی میت 30 پرو: به خوبی کار می نماید ولی نگرانی هایی دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندی برای اجرای اپلیکیشن های گوگل روی میت 30 پرو: به خوبی کار می نماید ولی نگرانی هایی دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید