جاذبه های گردشگری شهر سانتیاگو پایتخت شیلی

به گزارش کوه سفید، شهر سانتیاگو در شیلی توسط اسپانیایی ها در سال 1541 بنیانگذاری شد و به عنوان پایتخت کشور شیلی مورد استفاده قرار می گرفت. این شهر زیبا بیش از شش میلیون جمعیت دارد اما هنوز هم می توان میراث دوران استعمار و ساختمان های نئوکلاسیک قرن نوزدهم را در آن مشاهده کرد. این شهر پر منظره و زیبا، تپه های متعددی دارد که به زیبایی آن می افزاید. جاذبه های توریستی زیادی در شهر سانتیاگو وجود دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا بعضی از این موارد را با هم مرور کنیم.

جاذبه های گردشگری شهر سانتیاگو پایتخت شیلی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

  1. برج گران تره Gran Torre سانتیاگو:

برج گران تره سانتیاگو در شهر سانتیاگو واقع شده و به اندازه ای بلند است که از هر جای شهر می توان ان را مشاهده کرد. این ساختمان 64 طبقه ای، بزرگترین آسمان خراش در آمریکای لاتین است. ارتفاع این بنا به 300 متر می رسد و شش زیر زمین دارد. این بنا که رسما با عنوان Costanera Center Torre 2 شناخته شده است بخشی از مجتمع مرکزی و بزرگی است که در برگیرنده مرکز خرید در آمریکای جنوبی است. حدود یک چهارم میلیون نفر روزانه از ان بازدید می نمایند.

  1. موزه Museo Chileno de Arte Precolombino:

این موزه ایتم هایی دارید که قدمت آن به 10000 سال قبل بر می گردد. این بنا نه تنها اثار هنری پیش کلمبیایی را در خود دارد بلکه از خود شیلی و سایر قسمت های امریکای جنوبی و امریکای مرکزی نیز اثار هنری در آن نگهداری می گردد. این بنا با مجموعه خصوصی کار خود را شروع کرد و در نهایت توانست بیش از 5000 اثر هنری و صنایع دستی را در خود جمع کند. این ایتم ها از مواد متنوعی همچون فلز، منسوجات، سرامیک، استخوان و چرم ساخته شده اند. این موزه که در سانتیاگوی مرکزی واقع شده است، نشان دهنده افتخارات مردم شیلی قبل از ورود اروپایی ها است.

  1. تپه Cerro Santa Lucia:

Cerro Santa Lucia تپه ای است که در سانتیاگوی مرکزی واقع شده است و نشان دهنده باقی مانده آتشفشان 15 میلیون سالی می باشد. این تپه در اصل با نام Huelen شناخته شده بود اما در سال 1543 به احترام سانتا لوسیا تغییر نام داد. در طول قرن های متمادی، این تپه میزبان قلعه های مختلف و مخالفانی بوده است که در آن ناحیه حضور داشتند. این تپه در قرن نوزدهم بازسازی شد. امروزه می توان در این تپه پارک، مجسمه، چشمه و قلعه ای را مشاهده کرد.

  1. منطقه Mercado Central:

اگرچه Mercado Central غذاهای دیگری را نیز به فروش می رساند اما غذاهای دریایی که در این ناحیه به فروش می رسد بسیار خوشمزه و جذاب است. در این ناحیه می توانید غذاهای دریایی را پیدا کنید که از مواد غذایی سالم و تازه تهیه شده است. اگر به جای خرید مواد به خوردن غذاهای دریایی علاقه مند هستید، رستوران های دیگری در آن یافت می گردد. Mercado Central نشانه تاریخی سانتیاگو محسوب می گردد که کار خود را از سال 1872 اغاز نموده است. Mercado Central را می توان در نزدیکی پلازا د ارمز (Plaza de Armas) پیدا کرد.

  1. خانه La Chascona:

پابلو نرودا شاعر شیلیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات سه خانه داشت که La Chascona یکی از این موارد است. نرودا شخصیت دمدمی داشت که در این خانه به خوبی منعکس شده است. حتی نام این بنا نیز از موهای قرمز رنگ فرفری او گرفته شده است. این ساختمان به شکل کشتی است و توریست های زیادی برای بازدید از آشپزخانه آن به این ناحیه سفر می نمایند. اشپزخانه این بنا شبیه کابین کشتی است. یک باغ افسانه ای نیز در پشت این بنا واقع شده است.

  1. محله Barrio Bellavista:

این محله در نزدیکی سانتیاگو واقع شده و جایی است که هنرمندان و روشنفکران در آن زندگی می کردند. این محله بیشتر به خاطر پابلو نرودا مشهور بوده است که در قسمت قبلی به خانه او اشاره کردیم. بوتیک ها و گالری های زیادی در این ناحیه وجود دارد. خانه های قدیمی رنگی در خیابان های آن به چشم می خورد. تعطیلات آخر هفته میزبان بازار صنایع دستی است که در اختیار افراد قرار می گیرد.

  1. کلیسای جامع سانتیاگو:

با اینکه بیشتر کلیساهای جامع اولیه سانتیاگو توسط زمین لرزه نابود شده اند، کلیسای جامع سانتیاگو بیشتر از 260 سال است که در این ناحیه حضور دارد. ساخت و ساز این بنا برای اولین بار در سال 1748 شروع شد. کلیسای جامع نئوکلاسیک سنگی به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری مذهبی در آمریکای جنوبی در نظر گرفته می گردد. یکی از برج های آن شامل بقایای اولین کاردینال شیلی است. درب های چوبی و داخلی این کلیسا برای اولین بار در سال 1765 حکاکی شده اند. در داخل این ساختمان می توانید محراب تزیین شده و موزه هنر مقدس را پیدا کنید.

  1. تپه Cerro San Cristobal:

تپه Cerro San Cristobal در شمال سانتیاگو واقع شده است و نمای زیبایی به شهر فراهم می نماید. فاتحان اسپانیایی آن را برای سنت کریستوفر نامگذاری کردند. در بالای تپه می توانید مجسمه مریم مقدس و یک رصدخانه را پیدا کنید.پاپ جان پاول دوم در محراب کوچکی در این پناهگاه زندگی می کرد. همچنین آمفی تئاتری در آن وجود دارد. Cerro San Cristobal میزبان بزرگترین پارک سانتیاگو،باغ وحش ملی شیلی، باغ ژاپنی و دو استخر بزرگ است.

منبع: مجله سفر
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 291

به "جاذبه های گردشگری شهر سانتیاگو پایتخت شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری شهر سانتیاگو پایتخت شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید