جزیره هنگام، سفر به مالدیو در هرمزگان

به گزارش کوه سفید، آشنایی با جزیره هنگام در هرمزگان

جنوب ایران در واقع سرزمینی است از شگفتی ها که برای شناخت آن ها باید بارها تصمیم به سفر به جزیره های و شهرهای آن بنمایید. جزیره ای که ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره آن صحبت کنیم جزیره کوچکی است به نام هنگام که بی نهایت شگفتی و دیدنی در آن نهفته است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که زمانی که شما به جزیره قشم سفر کردید هرگز این جزیره کوچک و دوست داشتنی را از قلم نیاندازید چرا که برای سفرهای یکروزه گزینه بسیار عالی محسوب می شود. اگر در عید نوروز تصمیم دارید که به سمت جنوب ایران بروید ما یک سفرنامه سفر به جنوب ایران تهیه کرده ایم که شما از شهر دزفول تا چابهار هدایت می کند تا سفری دلچسب و حساب شده ای را داشته باشید، در صورت تمایل می توانید آن را در مجله ما بخوانید. در ادامه همراه با ما باشید تا درباره جزیره هنگام در هرمزگان اطلاعات بیشتری داشته باشید.

جزیره هنگام، سفر به مالدیو در هرمزگان

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

بهترین زمان سفر به هنگام | جاذبه های جزیره هنگام | اقامت در جزیره هنگام | سوغات جزیره هنگام | دسترسی به جزیره هنگام

لازم به ذکر است که بگوییم جزیره هنگام یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس است که چهره بومی خود را حفظ کرده و می توانید در آن سنت هایی از گذشته های دور را مشاهده کنید. برای رسیدن به این جزیره می توانید بلیط هواپیما بندرعباس را خریداری کرده و از این شهر به سمت قشم و هنگام حرکت کنید.

زمانی که به این جزیره سفر می کنید و سمت ساحل تمیز و شفاف آن می روید ماهی ها و آبزیان مختلفی را مشاهده می کنید که در حال شنا هستند. تماشای خرچنگ ها از نزدیک تجربه ای است که در جزیره هنگام می تون را بدست بیاورید.

نکته حائز اهیمت در مورد جزیره هنگام این است که شما می توانید زمانی که به قشم سفر کرددی از این جزیره هم بازدید کنید چرا که تنها با کرایه یک قایق می توانید در آب های خلیج فارس خودتان را به سمت این جزیره شگفت انگیز برسانید.

یکی از شیرین ترین و دوست داشتی ترین بخش های سفر به جزیره هنگام هم دیدن محلی های این جزیره است. مردمانی خونگرم و صمیمی با لباس هایی بسیار زیبا و رنگارنگ. خانم های این جزیره مانند بسکمک از خانم هایی که در بخش های دیگر جنوب ایران هستند، لباس های رنگی بلند با روبندهای خاصی دارند و معمولا صنایع دستی غالب این جزیره، صدف ها و متعلقات تزیینی ای که با آن ها می توان ساخت را به فروش می رسانند که بازدید از هنرمندی های آن ها و خرید از آن ها بخشی سرگرم کننده در سفر است.

بهترین زمان سفر به جزیره هنگام در هرمزگان

با توجه به این که جزیره هنگام جز مناطق خطه جنوبی ایران محسوب می شود، باید انتظار آب و هوای گرم و مرطوبی را از آن داشته باشید. بهترین زمان برای سفر به این منطقه اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت است چرا که در این زمان شرایط هوایی تعادل نسبتا خوبی دارد و اگر دوست داشته باشید که دلفین های این منطقه را ببینید بهتر است که برنامه سفرتان را برای ماه های آذر و دی برنامه ریزی کنید.

آنچه در جزیره هنگام باید ببینید!

  • ساحل زیبا و درخشان هنگام

هیچ چیز دلچسب تر از نشستن در کنار ساحل زیبا و درخشان جزیره هنگام نمی تواند خستگی سفر یا بهتر است بگوییم خستگی زندگی شهری را از تنتان بیرون بکشد. . طول نوار ساحلی هنگام، 50 کیلومتر است و در هر قدم، تصویری متفاوت از دریا را خوهید دید. می توانید به سراغ سواحل صخره ای بروید و یا سواحل شنی آن را انتخاب کنید؛ در هر صورت با دیدن شکوه امواج خلیج فارس غرق تماشا می شوید.

شباهت ساحل و آب های درخشان جزیره هنگام به سواحل مالدیو و کالیفرنیا سبب شده تا گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

  • حیات وحش هنگام

این جزیره برای دوستداران حیات وحش هم گزینه بسیار عالی به شمار می رود چرا که هنگام به واسطه محصور بودن آن در آب حیواناتی نظیر دلفین، لاک پشت پوزه عقابی، خاردم مصری که از خانواده سوسمارها به شمار می رود در آن زندگی می کنند. البته حیات وحش هنگام به اینجا ختم نمی شود و جانور دیگری به نام جبیر هم در آن زندگی می کند که یکی از انواع آهوی بومی شبه قاره هند و ایران است که در کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان و ایران دیده شده و بیشتر مناطق بیابانی و گرم را به عنوان زیستگاه خود انتخاب می کند.

  • آکواریومی از ماهی ها

در اطراف جزیره هنگام یک آکواریوم وجود دارد که در آن می توانید انواع رنگارنگی از ماهی ها را تماشا کنید که به طور آزادانه و رها در حال شنا هستند. در این آکواریوم به غیر از ماهی خرچنگ هم وجود دارد که بر روی صخره هایی سر از آب بیرون آورده اند و به این سو و آن سو می فرایند.

  • خاک سرخ هنگام

در جنوب ایران همانطور که می دانید خاک های سرخ رنگی وجود دارد که همین موضوع سبب شهرت این منطقه شده است. جزیره هنگام هم این موهبت طبیعی بی بهره نمانده و خاک سرخ رنگ آن از جذابیت های آن به شمار می رود.

  • بازار هنگام

بازار هنگام یکی از دیدنی ترین بازارهای محلی کشورمان است؛ این بازار با مصالح بومی و محلی درست شده و در قدم به قدم آن رنگ و بویی از سنت های کهن جزیره وجود دارد. فروشندگان با لباس های خوش رنگ و لعاب محلی، زیباترین دست سازه های شان را که از صدف ها ساخته اند به شما ارائه می دهند. بازار هنگام تنها جایی برای خرید نیست بلکه به شما فرصت می دهد تا با مردم بومی همنشین شوید و داستان های جالبی را در مورد دریا از آن ها بشنوید.

  • بقایای استعمار

همانطور که می دانید به دلیل موقعیت جغرافیایی جنوب ایران این جزیره و دیگر جزایر جنوب ایران بارها مورد حمله بیگانگان قرار گرفت و امروزه بقایایی از استعمار بیگانگان در مناطق جنوبی ایران به چشم می خورد.

از جمله آثار این تجاوزها یکی تاسیسات بندی انگلیسی ها و دیگر کشتی به گل نشسته پرتغالی ها است.

  • سنگ مادر و دختر

در این روستا چند روستا وجود دارد که در یکی از این روستاها که نام آن غیل است سنگ هایی به چشم می خورد که شبیه به انسان هستند. روایت های بسکمک درباره آن وجود دارد، که یکی از آن ها به این صورت است که در زمان های دور مادر و دختری به هنگام فرار از دست زورگویان زمانه از خالق خود کمک می خواهند که خدا هم آن ها سنگ می کند. امروزه این تندیس سنگی، به یکی از جاذبه های هنگام تبدیل شده است.

  • نخلستان های هنگام

جنوب است و نخلستان های آن J توجه داشته باشید که وقتی به سمت جزیره هنگام سفر کردید حتما در بین درختان نخل سر به فلک کشیده این جزیره راه بروید و از شکوه و عظمت این درختان لذت ببرید.

  • پارک کروکودیل

یک جاذبه هیجان انگیز دیگر که دیگر در این جزیره وجود ندارد پارک کروکودیل است. این پارک در سال 1389 در جزیره هنگام راه اندازی شد و به تکثیر کروکودیل پرداخت اما در سال 1390 به جزیره قشم منتقل شد؛ برای بازدید از آن باید به جزیره قشم بروید.

اقامت در جزیره هنگام

اگر خواستید در این جزیره اقامت داشته باشید باید این را بدانید که هیچ اثری از هتل یا مهمانسرا در آن وجود ندارد. اما نگران نباشید شما می توانید در خانه های محلی اهالی این منطقه اقامت چند روزه خودتان را انتخاب کنید دیگر گزینه ای که می تواند برای اقامت در این جزیره مناسب کمپینگ است. البته باید اصول کمپینگ را هم بدانید.

سوغات جزیره هنگام

توجه داشته باشید! مناطق جنوبی ایران از اقتصادی در شرایط چندان خوبی قرار ندارند به خصوص روستاها و شهرستان های دور افتاده از همین رو ما به شدت پیشنهاد می کنیم که زمانی که به سمت این مناطق کشور سفر کردید، اقدام به خرید صنایع دستی و تولیدات داخلی اهالی این مناطق بنمایید تا در حد توان چرخه را در حال حرکت نگهدارید.

از جمله سوغاتی هایی که می توانید با سفر به جزیره هنگام آن ها را خریداری نمایید زیورآلاتی که با صدف ها درست شده اند، موجودات تاکسیدرمی شده دریایی، ادویه جات و روغن محلی به ویژه روغن کوسه و … را در بازار هنگام پیدا خواهید کرد.

دسترسی به جزیره هنگام

با توجه به فاصله جزیره هنگام تا بندرعباس که حدود 80 کیلومتر است می بایست در ابتدای امر راهی جزیره قشم شوید. این جزیره تا شهر قشم فاصله ای برابر با 53 کیلومتر دارد و بعد از رسیدن به قشم به سمت اسکله کندالو بروید و از آن جا با استفاده از قایق هایی که در این اسکله وجود دارد راهی جزیره هنگام شوید. هزینه کرایه این قایق ها برابر 15000 تومان است. فاصله بندر کندالو تا اسکله جزیره هنگام حدود 7 تا 10 دقیقه است و قایق ها از 8 صبح تا غروب آفتاب جابه جایی مسافران را انجام می دهند. رزرو هتل در قشم انجام دهید یا اینکه می توانید در خود جزیره هنگام و خانه های مردم بومی، یک اتاق اجاره کنید.

برای سفر به هنگام چندین راه در پیش رو دارید یا اینکه از طریق هوایی و خرید بلیط هواپیما اقدام کنید و یا این که با خوردوی شخصی تان سفر کنید. در صورت تمایل به سفر هوایی می توانید از خبرنگاران بلیط هواپیمای قشم را خریداری کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 626

به "جزیره هنگام، سفر به مالدیو در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره هنگام، سفر به مالدیو در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید