خبرنگاران خرس آسیایی به مکان جدیدی در باغ وحش چاه نیمه زهک منتقل شد

به گزارش کوه سفید، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: اخباری مبنی بر نامناسب بودن محل نگهداری خرس آسیایی مشهور استان به نام نادیادر باغ وحش چاه نیمه شهرستان زهک در فضای مجازی منتشر شده بود که بلافاصله کارشناسان اداره کل به محل اعزام و با هماهنگی دانشگاه زابل این خرس به مکان جدیدی منتقل شد.

خبرنگاران خرس آسیایی به مکان جدیدی در باغ وحش چاه نیمه زهک منتقل شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وحید پورمردان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: این خرس در مرکز نگهداری حیوانات در محل چاه نیمه های شهرستان زهک متعلق به دانشگاه زابل با نظارت دامپزشکی نگهداری می شده است.

وی بیان نمود: این توله خرس آسیایی از سال 1386 در باغ وحش چاه نیمه های شهرستان زهک نگهداری و به طور دائم از لحاظ شرایط تغذیه ای، رشد و رفتارشناسی مورد آنالیز قرار می گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نادیاتوله خرس سیاه آسیایی که 13 سال قبل توسط یکی از دوستداران محیط زیست در طبیعت بلوچستان پیدا و به محیط زیست تحویل داده شده بود هم اینک در شرایط خوب و مناسبی بسر می برد.

وی بیان نمود: بر اساس مذاکرات و مکاتبات اجرا شده پیگیر استاندارد سازی محل نگهداری نادیا طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی از سازمان حفاظت محیط زیست تا حصول نتیجه خواهیم بود.

خرس سیاه بلوچی که در زبان مردم بلوچ سیستان و بلوچستان با نام های مَم و هرس شناخته شده یکی از شاخص ترین گونه های زیبا و نادر حیات وحش در شهرستان نیکشهر است که از قرنها پیش تا به امروز در این منطقه از ایران زندگی می نماید و جثه متوسط در بین گونه های دیگر خرس ها دارد و طول بدن این جانور با توجه به شرایط محیطی و نوع تغذیه متغیر بوده و از 130 تا 180 سانتی متر است.

خرس سیاه بلوچی بر خلاف دیگر همنوعان خود خواب زمستانی ندارد و با جثه ای کوچک تر از خرس قهوه ای دارای گوش هایی به نسبت بزرگتر، موهای بلند و سیاه داشته و در وسط سینه لکه سفیدی به شکل 7 دارد.

خرس سیاه آسیایی یکی از هشت گونه خرس جهان است که فقط در قاره آسیا از ژاپن تا ایران پراکندگی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 798

به "خبرنگاران خرس آسیایی به مکان جدیدی در باغ وحش چاه نیمه زهک منتقل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرس آسیایی به مکان جدیدی در باغ وحش چاه نیمه زهک منتقل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید