خبرنگاران عضو شورای شهر: هرگونه ساخت وساز پیرامون اراضی دانشگاه تهران ممنوع است

به گزارش کوه سفید، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا زمان تصویب طرح اصلاح شده توسعه پردیس مرکزی دانشگاه تهران در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری هر گونه ساخت و ساز در اراضی پیرامون دانشگاه تهران غیر قانونی است.

خبرنگاران عضو شورای شهر: هرگونه ساخت وساز پیرامون اراضی دانشگاه تهران ممنوع است

به گزارش خبرنگاران، زهرا نژاد بهرام روز دوشنبه با ارسال نامه ای به پیروز حناچی شهردار پایتخت، نسبت به ساخت و ساز در اراضی پیرامون دانشگاه تهران توسط این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی تهران اعتراض کرد.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران با استفاده از شرایط ناشی از شیوع کرونا اقدام به فعالیت عمرانی در املاک پیرامونی دانشگاه کرده اند.

نژادبهرام ادامه داد: در حالی که تا زمان تصویب طرح اصلاح شده توسعه پردیس مرکزی دانشگاه تهران در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری، هرگونه ساخت و ساز در اراضی پیرامون دانشگاه غیر قانونی است.

وی اضافه کرد: التزام نداشتن دانشگاه به مصوبه شورای عالی شهر سازی و معماری و اطاله عامدانه و آگاهانه این فرایند از سوی دانشگاه سبب بروز تبعات اجتماعی برای مجموعه مدیریت شهری تهران شده است که به نظر می رسد این شرایط در آینده نزدیک تشدید می شود.

نژادبهرام گفت: لذا از شهرداری تهران می خواهم تا زمان تعیین تکلیف طرح موسوم به ساماندهی پردیس مرکزی دانشگاه تهران در این محدوده از هر گونه عملیات عمرانی در اراضی واقع در محدوده این طرح توسط دانشگاه های یادشده جلوگیری کند و با متخلفان مطابق قانون و مقررات موضوعه برخورد شود.

دانشگاه تهران یک دانشگاه دولتی و بزرگ ترین مرکز آموزش عالی در ایران است.

دانشگاه تهران دارای 25 دانشکده، 9 پردیس و 16 مرکز پژوهشی و تحقیقاتی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1075

به "خبرنگاران عضو شورای شهر: هرگونه ساخت وساز پیرامون اراضی دانشگاه تهران ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو شورای شهر: هرگونه ساخت وساز پیرامون اراضی دانشگاه تهران ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید