خبرنگاران 2 هزار و 458 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

به گزارش کوه سفید، سنندج - خبرنگاران - فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران انتظامی این استان در امسال کشفیات کالای قاچاق در این استان با 48 درصد افزایش به 2 هزار و 458 میلیارد ریال رسیده است.

خبرنگاران 2 هزار و 458 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

سردار علی آزادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این میزان کالای قاچاق در قالب 2 هزار و 253 پرونده کشف شده که در نتیجه آن 2 هزار و پنج نفر از قاچاقچیان عمده و خرده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی استان در عملیات های خود پیروز شدند 58 باند حرفه ای فعال در قاچاق کالا را منهدم نمایند یادآور شد: در این زمینه تعداد باندهای منهدم شده به نسبت مدت مشابه سال گذشته از رشد چهار درصدی همراه بوده است.

فرمانده انتظامی کردستان تعداد پرونده های کشف شده بالای یک میلیارد ریال را 249 پرونده با 20 درصد فزایش به نسبت مدت مشابه سال گذشته گفت و اضافه نمود: تعداد پرونده های بالای پنج میلیارد ریال نبز 73 فقره بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش دارد.

وی گفت: در نتیجه عملیات های صورت گرفته توسط ماموران انتظامی استان در راسای مبارزه با انوع کالای قاچای 836 دستگاه انواع خودروهای سواری و باری توقیف شده است.

وی عمده کالاهای کشف شده در این استان طی امسال را انواع لوازم آرایشی به تعداد یک میلیون و 420 هزار قلم با 1.7 برابر افزایش، فرآورده های سوختی با یک میلیون و 520 هزار لیتر با 81 درصد افزایش، لوازم خانگی به تعداد چهار هزار و 569 دستگاه با 29 درصد افزایش و احشام به تعداد 2 هزار و 197 راس با 13 درصد افزایش است.

کردستان استانی مرزی دارای 227 کیلومتر مرز با کشور عراق در سه شهرستان سروآباد، مریوان و بانه است به همین دلیل از مبادی ورودی انواع کالای قاچاق به داخل کشور شناخته می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1190

به "خبرنگاران 2 هزار و 458 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار و 458 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید